Citat:
Ursprungligen postat av
MrEchoz
jag kanske har missat att läsa ang när BO och hennes 2 kollegor skiljdes åt, hur det hela gick till? Det vore intressant att få veta om de stängde tillsammans dvs stod utanför och låste? eller gick kollegorna någon minut tidigare iom att de hade skjuts och bilen stod utanför och väntade ? Tycker det är konstigt att ingen såg någon bil ståendes utanför/ närheten av arbetsplatsen mellan 18.00 -18.40.
Känns som att det är någon man med psykopatiska drag som har varit in på caféet tidigare.
En övertrevlig man som inte visste vem av tjejerna han ville röva bort, utan han hade pratat mycket med tjejerna som jobbade där och hade på så sätt fått veta att BO hade en moppe, och pga av att hon hade en moppe så blev hon ett lätt byte. Han visste den dagen som hon försvann att hon skulle åka moppe hem, och han visste även när hon slutade, då han hade varit in tidigare under dagen och pratat med dom anställda så att han skulle få info om när hon slutade och om hon skulle va själv när hon gick till mopeden, så att inga vittnen skulle finnas och ev kunna hindra honom att begå detta brott.
Det som jag tänker väldigt mycket på är just tiden när brottet skulle ha skett.. Det är ljust ute, många människor rör sig omkring i närheten dvs en väldigt stor chans att bli upptäkt.. Så GM måste vara en iskall person som gör ett sådant brott vid denna tidpunkt. Han måste känna till denna plats väl med tanke på att det finns hus i närheten, han kanske t.o.m hade gått/ åkt omkring till de närliggande byggnaderna för att försäkra att ingen människa finns inne i eller utanför byggnaderna. Eller så är han som sagt en jävligt iskall människa som inte har något att förlora eller som tror att ingen ser honom.
Lider verkligen med hennes föräldrar. Hoppas innerligt att hon hittas vid liv

Kan tänka mig att de 3 låste det tillsammans och att de två som åkte bil sa hejdå till BO och åkte iväg med bil. Kvar blev BO som skickar sms till föräldrarna att hon åker hem från jobbet,lägger ner mobilen tar på sig hjälmen och ser då någon komma mot henne…
Jag tänker i samma banor som dig,tänker mig att det är en gubbe som brukar vara på cafet och har spanat in tjejerna en längre tid,han vet när stället stänger eftersom han är stammis där. Ägaren/arbetarna borde tänka efter någon gobbe som har varit där en längre tid och ställt konstiga frågor till personalen.
Sen tänker jag mycket på vad är det dom har hittat i ladan som kan ha kopplingar med flickan? Man bryter ju inte upp halva ladan för att dumpa ett örhänge liksom,det måste vara något specifikt.
Ryser när jag skriver detta och får ett scenario i huvudet. Lider verkligen med hennes föräldrar.