Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-09, 02:49
Medlem
Såg pojkvännen som är på bild på instagram. I en EPA i stenbrottet vid 16.20 tiden. Med en person till. Mycket lik pojkvännen!
2015-06-09, 02:51
Medlem
huomaamatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kille79
Såg pojkvännen som är på bild på instagram. I en EPA i stenbrottet vid 16.20 tiden. Med en person till. Mycket lik pojkvännen!

Menar du ex-pojkvännen och vilket stenbrott?
2015-06-09, 03:07
Medlem
Citat:

Men ring polisen då. Hjälper ju inte oss här i tråden direkt.
2015-06-09, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEchoz
jag kanske har missat att läsa ang när BO och hennes 2 kollegor skiljdes åt, hur det hela gick till? Det vore intressant att få veta om de stängde tillsammans dvs stod utanför och låste? eller gick kollegorna någon minut tidigare iom att de hade skjuts och bilen stod utanför och väntade ? Tycker det är konstigt att ingen såg någon bil ståendes utanför/ närheten av arbetsplatsen mellan 18.00 -18.40.

Känns som att det är någon man med psykopatiska drag som har varit in på caféet tidigare.
En övertrevlig man som inte visste vem av tjejerna han ville röva bort, utan han hade pratat mycket med tjejerna som jobbade där och hade på så sätt fått veta att BO hade en moppe, och pga av att hon hade en moppe så blev hon ett lätt byte. Han visste den dagen som hon försvann att hon skulle åka moppe hem, och han visste även när hon slutade, då han hade varit in tidigare under dagen och pratat med dom anställda så att han skulle få info om när hon slutade och om hon skulle va själv när hon gick till mopeden, så att inga vittnen skulle finnas och ev kunna hindra honom att begå detta brott.

Det som jag tänker väldigt mycket på är just tiden när brottet skulle ha skett.. Det är ljust ute, många människor rör sig omkring i närheten dvs en väldigt stor chans att bli upptäkt.. Så GM måste vara en iskall person som gör ett sådant brott vid denna tidpunkt. Han måste känna till denna plats väl med tanke på att det finns hus i närheten, han kanske t.o.m hade gått/ åkt omkring till de närliggande byggnaderna för att försäkra att ingen människa finns inne i eller utanför byggnaderna. Eller så är han som sagt en jävligt iskall människa som inte har något att förlora eller som tror att ingen ser honom.

Lider verkligen med hennes föräldrar. Hoppas innerligt att hon hittas vid liv

Kan tänka mig att de 3 låste det tillsammans och att de två som åkte bil sa hejdå till BO och åkte iväg med bil. Kvar blev BO som skickar sms till föräldrarna att hon åker hem från jobbet,lägger ner mobilen tar på sig hjälmen och ser då någon komma mot henne…

Jag tänker i samma banor som dig,tänker mig att det är en gubbe som brukar vara på cafet och har spanat in tjejerna en längre tid,han vet när stället stänger eftersom han är stammis där. Ägaren/arbetarna borde tänka efter någon gobbe som har varit där en längre tid och ställt konstiga frågor till personalen.

Sen tänker jag mycket på vad är det dom har hittat i ladan som kan ha kopplingar med flickan? Man bryter ju inte upp halva ladan för att dumpa ett örhänge liksom,det måste vara något specifikt.

Ryser när jag skriver detta och får ett scenario i huvudet. Lider verkligen med hennes föräldrar.
2015-06-09, 03:38
Medlem
Jevelis avatar
Usch... får en väldigt dålig känsla över detta. Hoppas innerligt på det bästa. Blir om ännu kusligare när man läser detta

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/polisen-soker-forsvunnen-17-aring

"– Det här river upp minnen kring när 22-åriga Helena försvann 1992. Hon hittades aldrig igen. Det känns mycket otäckt, säger en man till SVT Nyheter Väst."
2015-06-09, 04:04
Medlem
Boggymans avatar
Läskig händelse som jag inte kan släppa.
Det handlar ju fördmoligen om någon som besökt caféet samma dag/någon dag tidigare, någon hon säkert växlat några ord med, som sedan blivit intresserad av henne och börjat förfölja henne och hade koll på när hon slutade och slog till när hon blev ensam, en enstöring handlar det garanterat om, rena spekulationer men det säger känslan.

Bara att be att hon återfinns välbehållen, även om det känns föga troligt.
2015-06-09, 06:48
Medlem
DjPuttes avatar
Kollar lite på Google Earth kring platsen där BO försvann och enda jag kan säga GM känner igen detta område rätt väl det är nog klara fakta, Sedan var han ska gömma en ev kropp finns många platser men min gissning är att närmast ligger nog sjön tillhands!

Sedan en fråga ngn pratade om en ex pojkvän är det samma som funnits på hennes instagram eller är det en som hon var med före denna som hon rest med???

Känslan säger mycket svartsjuk etc etc som spelat en stor roll i detta case!
2015-06-09, 06:49
Bannlyst
Har inte hunnit läsa hela tråden, så detta kanske redan har varit uppe.

Tänker på sms:et som hon skickat till anhöriga att hon var på väg hem. Brukade hon göra det varje dag, eller var detta en engångsföreteelse? Människor är ofta styrda av vanor och rutiner, så det är alltid intressant när mönster bryts då det kan indikera att något utöver det vanliga inträffat.

Ifall hon normalt inte brukade skicka sms när hon var på hemväg, men gjorde det nu, så skulle det kunna betyda att det var något/någon som oroade eller bekymrade henne.

Skulle vara intressant att få veta vad hon skrev i sms:et med tanke på att anhöriga åkte för att möta henne.
2015-06-09, 06:51
Medlem
Ninenas avatar
Vilken otroligt otäck händelse!
Finns det någon som har bra koll på spårhundar och deras förmågor. Jag har sett en duktig spårhund spåra en gång och det var otroligt att se. Var det kanske hunden som ledde till byggnaden där "föremålet" som ev tillhör henne har hittats? Men sen då? Att hundarna inte nosat upp fortsatta spår av henne i närheten borde tyda på att hon inte är i närheten utan har transporterats med bil...eller...? Frågan är var denna bil kan ha stått så att den inte blivit sedd av kollegor etc. Jag föreställer mig att GM är någon med god koll på hennes arbetstider och vanor snarare än att någon agerat "i stundens ingivelse". Men kanske kommer man bli överraskad över svaret så småningom. Oerhört skrämmande iallafall och jag hoppas verkligen att hon ska hittas vi liv, men magkänslan är dålig.
2015-06-09, 07:21
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Citat:

Du såg fel för han spelade tydligen bortamatch och gjorde dessutom mål vid tidpunkten för försvinnandet så honom kan vi avfärda.

Själv tror jag på att det är en "knasboll" som varit inne och fikat ett par gånger och fattat tycke för flickan. Tagit reda på hennes rutiner och slagit till strax efter att kollegorna lämnat fiket.

Någon som har kollat domarna på gubbar i närområdet?
2015-06-09, 07:29
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ake.Jimmiesson666
Du såg fel för han spelade tydligen bortamatch och gjorde dessutom mål vid tidpunkten för försvinnandet så honom kan vi avfärda.

Själv tror jag på att det är en "knasboll" som varit inne och fikat ett par gånger och fattat tycke för flickan. Tagit reda på hennes rutiner och slagit till strax efter att kollegorna lämnat fiket.

Någon som har kollat domarna på gubbar i närområdet?

Tycker det är onödigt att posta gamla dommar här. Dels för att polisen säkert har koll på den biten. Sedan är det ju Juni månad, turister, sommarboenden, säsongsarbetare...

Det man kan hoppas på är att folk som håller koll på okända bilar(alla inbrott/stölder) har sett något och ringt polisen.
2015-06-09, 07:32
Medlem
iC0REs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilliamControl
Jag gissar, tyvärr, på självmord... oerhört tragiskt oavsett, hoppas att hon kommer hem oskadd!

Om hon blivit kidnappad så varför skulle mopeden stå PARKERAD? Inte direkt så att kidnappare eller någon som överfaller har tid att ställa upp mopeden efter..

Ah sätter på sig hjälmen, ställer ner sin påse och sätter nyckeln i tändningen sen helt plötsligt ångrar sig och släpper allt för att gå och ta sitt liv. Låter troligt va? Stolpskott.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in