Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-09, 02:02
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Ögon i luften?

Alla kan hjälpa till, bara man har en eller två såna här:
https://www.dustinhome.se/product/5010869162/phantom-3-professional

Eller såna här:
https://www.dustinhome.se/product/5010872837/inspire-1-rtf

Köp och ha redo på flakbilen nästa gång vi letar efter en saknad person där tidsbrist gäller.

Det går att montera andra sorters kameror på dessa också, exempelvis IR / Nattkameror.

Jag tycker polisen borde ha ett transportflygplan vid Arlanda redo fullastad med såna här drönare som kan släppas av som en svärm på brottsplatser över hela Sverige när så krävs. Kontrollen kan sen skötas lokalt via dator.

Dessutom borde det finnas live feeds så att vi frivilliga kan jobba dag och natt med att analysera all data från dessa drönare och sammanställa rapporter i en databas där polisen kan ta del av viktiga upptäckter och intressanta betraktelser.
Senast redigerad av Hull 2015-06-09 kl. 02:06.
2015-06-09, 02:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Alla kan hjälpa till, bara man har en eller två såna här:
https://www.dustinhome.se/product/5010869162/phantom-3-professional

Eller såna här:
https://www.dustinhome.se/product/5010872837/inspire-1-rtf

Köp och ha redo på flakbilen nästa gång vi letar efter en saknad person där tidsbrist gäller.

Det går att montera andra sorters kameror på dessa också, exempelvis IR / Nattkameror.

Jag tycker polisen borde ha ett transportflygplan vid Arlanda redo fullastad med såna här drönare som kan släppas av som en svärm på brottsplatser över hela Sverige när så krävs. Kontrollen kan sen skötas lokalt via dator.

Dessutom borde det finnas live feeds så att vi frivilliga kan jobba dag och natt med att analysera all data från dessa drönare och sammanställa rapporter i en databas där polisen kan ta del av viktiga upptäckter och intressanta betraktelser.

Du kan inte vara realistisk för fem öre. Lämna tråden om du inte vill försöka hjälpa till i sökandet.
Kom tillbaks till verkligheten för helvete. Skulle vi i Sverige ha råd med en massa drönare som vi vanliga Svensson's ska få ta del av och samla in information?
Senast redigerad av Landsaho9 2015-06-09 kl. 02:12.
2015-06-09, 02:10
Medlem
locknlolls avatar
Ser på kartan att mellan Hällekis och Lidköping är det endast ca 3 mil.
Mellan Hällekis och Blomberg är det ca 1 mil
Och mellan Lidköping och Blomberg är det ca 2 mil.
Någonstans här tror jag att GM finns och även BO.

Och naturligtvis ber jag ev GM att släppa av tjejen vid närmsta busshållplats eller annat lämpligt ställe. Så att hon får komma hem till sin familj igen.
Har du gjort henne riktigt riktigt illa, Så tala åtminstone om var hon finns.
Antingen genom brev eller genom kontantkorts telefon direkt till polisen eller via någon annan.
Så att familjen får ro.
2015-06-09, 02:10
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Du är ju helt rubbad, det du röker skulle jag gärna vilja ha.
Du kan inte vara realistisk för fem öre. Lämna tråden om du inte vill försöka hjälpa till i sökandet.

Vilken tidsålder lever du i egentligen? Kom med i matchen. Det är nya tider.

Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Skulle vi i Sverige ha råd med en massa drönare som vi vanliga Svensson's ska få ta del av och samla in information?

OT men förklaring vad jag menade:
Senast redigerad av Hull 2015-06-09 kl. 02:53.
2015-06-09, 02:15
Medlem
Jag tror BO själv stängde av mobilen efter hon skickat smset pga dåligt batteri.

Tror också hon är bortförd, inte av någon som står henne nära men någon hon iaf är bekant med eller känner till. Känns mer troligt än att GM skulle vara en för henne helt främmande person.

Att de inte går ut med namn och bild har jag två teorier om:
1. Polisen tror att hon finns i närområdet och alltså inte har rört sig "bland folk" efter hon slutade jobba. Därför räknar man inte med några iakttagelser av henne efter kollegorna åkt (verkar ju vara ute på vischan).
2. Polisen tror att någon fört bort henne men att hon är vid liv. Om man då går ut med för mycket info så kanske GM blir stressad och pressad att göra något med henne.

Allt är bara teorier och magkänsla, har inga bevis.
2015-06-09, 02:16
Medlem
FrankieStubbss avatar
-Hej.
-Hej.
-Jag har fått motorstopp, kan jag få låna telefonen?
-Jag har typ ingen laddning kvar på luren men inne på cafeét har vi telefon.
-Tack för hjälpen, du är en pärla.

Flickan går mot entrén med hjälmen kvar i handen, låser upp, släpper in GM och beseglar därmed sitt öde.

GM övermannar flickan inne i cafeét, säkrar hennes rörlighet på det sätt som krävs och hämtar därefter sin bil som han parkerat en kort bit bort.

Med bilen parkerad nära entrén är det en enkel sak att stuva in flickan i bilen.

Hjälmen åker med av bara farten och dörren låses med flickans egna nycklar.

En rivstart i gruset och flickan är försvunnen.

Ren spekulation från min sida förstås och kanske en smula melodramatiskt.

Jag får riktigt dåliga vibbar av detta.
2015-06-09, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieStubbs
-Hej.
-Hej.
-Jag har fått motorstopp, kan jag få låna telefonen?
-Jag har typ ingen laddning kvar på luren men inne på cafeét har vi telefon.
-Tack för hjälpen, du är en pärla.

Flickan går mot entrén med hjälmen kvar i handen, låser upp, släpper in GM och beseglar därmed sitt öde.

GM övermannar flickan inne i cafeét, säkrar hennes rörlighet på det sätt som krävs och hämtar därefter sin bil som han parkerat en kort bit bort.

Med bilen parkerad nära entrén är det en enkel sak att stuva in flickan i bilen.

Hjälmen åker med av bara farten och dörren låses med flickans egna nycklar.

En rivstart i gruset och flickan är försvunnen.

Ren spekulation från min sida förstås och kanske en smula melodramatiskt.

Jag får riktigt dåliga vibbar av detta.

nja,spekulationen faller ihop
1.Jag tror inget hände inne i cafeét.
2.Ingen hjälm hittad.
3.Inget i media om några spår i gruset
2015-06-09, 02:25
Medlem
FrankieStubbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordhoff
nja,spekulationen faller ihop
1.Jag tror inget hände inne i cafeét.
2.Ingen hjälm hittad.
3.Inget i media om några spår i gruset
1. Du får tro vad du vill.
2: Hjälmen kastades såklart in i bilen då den är komprimerande.
3. Det finns nog jävligt många spår i gruset där av bilar som startat gissar jag.
2015-06-09, 02:26
Bannlyst
Citat:
3. Det finns nog jävligt många spår i gruset där av bilar som startat gissar jag.

Nu kör jag visserligen mc men har aldrig hört talas om en komprimerande hjälm?
2015-06-09, 02:27
Medlem
Citat:

Vad tror du har hänt i ladan då?
2015-06-09, 02:33
Medlem
FrankieStubbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HellionRebellion
Nu kör jag visserligen mc men har aldrig hört talas om en komprimerande hjälm?
Då fär du förkovra dig mer i det svenska språket.
Citat:
Ursprungligen postat av lordhoff
Vad tror du har hänt i ladan då?
Ingenting som har med fallet att göra.
2015-06-09, 02:41
Medlem
MrEchozs avatar
jag kanske har missat att läsa ang när BO och hennes 2 kollegor skiljdes åt, hur det hela gick till? Det vore intressant att få veta om de stängde tillsammans dvs stod utanför och låste? eller gick kollegorna någon minut tidigare iom att de hade skjuts och bilen stod utanför och väntade ? Tycker det är konstigt att ingen såg någon bil ståendes utanför/ närheten av arbetsplatsen mellan 18.00 -18.40.

Känns som att det är någon man med psykopatiska drag som har varit in på caféet tidigare.
En övertrevlig man som inte visste vem av tjejerna han ville röva bort, utan han hade pratat mycket med tjejerna som jobbade där och hade på så sätt fått veta att BO hade en moppe, och pga av att hon hade en moppe så blev hon ett lätt byte. Han visste den dagen som hon försvann att hon skulle åka moppe hem, och han visste även när hon slutade, då han hade varit in tidigare under dagen och pratat med dom anställda så att han skulle få info om när hon slutade och om hon skulle va själv när hon gick till mopeden, så att inga vittnen skulle finnas och ev kunna hindra honom att begå detta brott.

Det som jag tänker väldigt mycket på är just tiden när brottet skulle ha skett.. Det är ljust ute, många människor rör sig omkring i närheten dvs en väldigt stor chans att bli upptäkt.. Så GM måste vara en iskall person som gör ett sådant brott vid denna tidpunkt. Han måste känna till denna plats väl med tanke på att det finns hus i närheten, han kanske t.o.m hade gått/ åkt omkring till de närliggande byggnaderna för att försäkra att ingen människa finns inne i eller utanför byggnaderna. Eller så är han som sagt en jävligt iskall människa som inte har något att förlora eller som tror att ingen ser honom.

Lider verkligen med hennes föräldrar. Hoppas innerligt att hon hittas vid liv

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in