Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-08, 23:48
Medlem
locknlolls avatar
Det tycks finnas några här som känner pojkvännen och kanske även den nu försvunne ?
Vet möjligen någon utav er var exakt den nu försvunne brukar ställa sin moped.
Syns mopeden från alla vägens riktningar ?
Senast redigerad av locknloll 2015-06-09 kl. 00:00.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Är det bekräftat att de gräver någonstans? Med grävmaskin? Markera gärna på google maps eller motsv.

https://www.google.se/maps/place/Caf%C3%A9+p%C3%A5+Klostret/@58.5473763,13.3317904,618m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x0000000000000000:0x04b55 fedfdb5943e!6m1!1e1

Det stod en grävmaskin i ladugården och marken såg uppgrävd ut(som på bilen jag kommenterade tidigare). Porten jag såg detta igenom var uppbruten och låg på marken bredvid.
Medlem
Ang bilden http://postimg.org/image/6e18pfryl/ är det inte en sån man har för att gräva ner kablar med? Alltså inte en klassisk grävare.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrnemtrix
Pojkvännen ser jag som mest intressant, iaf om man inte ska krångla till det som GW brukar säga.

Där har ni mina kronor även om det kan verka hårt. Grabben har fått är svartsjuk för något eller blir nobbad, sen rinner det över.

Ej planerat och kroppen finns i närheten.

Du krånglar till det. GM är antingen en bekant som hon saknar närmare relation till (exempelvis en kund eller någon som bor i närheten av hennes arbetsplats), eller någon som hon inte känner överhuvudtaget.
2015-06-08, 23:49
Medlem
Eiraliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Eftersom hjälmen är borta och nycklarna kvar i bilen får man anta att hon hastigt förts bort från platsen. Tillhörigheten som hittats i närheten men inte identifieras men kan identifieras med dna passar inte riktigt in. Jag tänker på örhänge eller liknande... Men jag gissar hon tämligen direkt dragits bort av minst två man...

Moped, inte bil.
Tillhörigheterna som funnits i närheten är en påse bredvid mopeden.
Det man fann i ladan har uteslutits säger de i en intervju o i en annan att det ändå har skickats på DNA.

En man är inte alls otänkbart, varför skulle det vara minst två?
1,65 kort o späd flicka på 17 år?
2015-06-08, 23:50
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
Enligt Instagram så har flickan en iphone, batteriet på iphone är värdelöst och räcker i en halv dag, det vet alla. Så jag tror att mobilen är död/avstängd och finns tillsammans med flickan.
Hon kan ha stängt av den direkt efter att ha skickat iväg smset för att spara batteri i nödfall på hemvägen?
Min iPhone 6 räcker batteriet lätt en dag på, nästan två. Och då använder jag den mycket.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Tror nog att det är bättre isåfall att du slår en pling till polisen och berättar det. I och med att den inte är dömd för något så är det rätt så jävla oschysst att hänga ut snubben här på forumet då det inte finns några bevis för det.
Absolut. Jag är dock ganska säker på att finns med i deras Brott och misstankeregister.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
Eller hur, lite konstigt att BOs expojkväns tränare dyker upp i tråden och börjar försvara honom direkt med ett fullt planerat alibi osv.

Men hjälp! Jag hoppas ni som hoppar på Strukturalisten bara driver... Det räcker alltså inte att han outar sig själv genom att informera om att han är killens tränare samt lägger upp ett matchresultat som visar att personen dessutom gjort mål i den aktuella matchen, nu är alibit planerat också? Sällan har väl en potentiell gärningsman haft så bra alibi som framkommit så här snabbt här på fb...

Hoppas på att tjejen kommer tillrätta, utan en skråma, bums! Fast jag har svårt att se hur det skulle gå till... Med tanke på att det letas i området så känns det nästan som om någon bör ha tagit med henne i bil, för annars borde hon väl återfunnits. Frågan är väl i vilket skick hon var i det läget i så fall. Det är ju ändå inte ett barn som saknas, utan en som är myndig inom ett år, och även om hon ser späd ut så kan hon säkert ge en anfallare en match om hon får chansen. Vilket får mig att tänka att hon nog inte fick det.

Ang. hennes kläder och märken som jag såg nån skriva om; kikade runt bland hennes vänners Instagram och har sett andra som haft Odd Molly osv så det kanske bara var en trend, inget som pekar på en viss typ av ekonomi...
2015-06-08, 23:51
Medlem
Karlinge trollar. Att bidra med upplysningar om eventuellt intressanta personer är inte att försvara dem. De upplysningarna som kommit fram angående ex-pojkvännen gör för närvarande teorin om hans inblandning ytterst osannolik. Lägg ner tills något nytt framkommer som talar för hans inblandning.

Klart intressantast hittills är incidenten i lördags och vilken typ av sak som hittats. Beskrivningen har ju än så länge varit kryptisk. Ett föremål som misstänks höra till BO, vilket efter avstämning med föräldrarna inte entydigt kunnat bekräftas, utan skickas på DNA-analys. Vad kan det vara för föremål? Mobil/plånbok skulle ju rimligen inte behöva skickas på DNA-test och även (delar av) kläder lär väl föräldrarna känna igen.

Man får väl utgå från att polisen tömt närmaste mobilmast och för att stämma av med alla som funnits kring platsen vid 18.30-snåret. Har BOs mobil stängts av medvetet av GM är det väl emellertid sannolikt att han varit klok nog att hålla även sin egen utan radiokontakt.

Sannolikheten för att hon skulle vara oskadd ter sig tyvärr liten. Att hon är vid liv är nog det bästa man kan hoppas på, och även det allt mindre sannolikt, om vi inte har att göra med en ny Ariel Castro.
2015-06-08, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av urbanbeardsman
Brukar gamla militärer kallas in för eftersök vid sådana här fall?

Hemvärnet brukar hjälpa till vad jag vet då dom brukar ha lokalkännedom.
2015-06-08, 23:52
Medlem
AngelDevils avatar
Det här känns verkligen inte lovande...jag tror verkligen inte att det här är ett frivilligt försvinnande.

Jag kan fortfarande ej förstå varför inte bilderna kablas ut via medierna, hoppas att det kommer fram varför i efterhand. Alla iakttagelser kan ju vara av värde.

Hoppas hon återfinns snarast!!!
Senast redigerad av AngelDevil 2015-06-08 kl. 23:54.
2015-06-08, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Du krånglar till det. GM är antingen en bekant som hon saknar närmare relation till (exempelvis en kund eller någon som bor i närheten av hennes arbetsplats), eller någon som hon inte känner överhuvudtaget.

På vilka grunder drar du slutsatsen att det är en person hon på sin höjd känner vagt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in