Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-08, 23:40
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En möjlighet är ju att någon håller henne inlåst mot hennes vilja.

Helt klart, inte minst om hon skulle ha bevittnat något hon inte borde ha fått se.
Vore klart intressant att veta mer om hennes umgängeskrets och om hon kan ha kommit i kontakt med något som kan ha byggt upp någon form av hotbild.
2015-06-08, 23:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Och vad ska en "pedofil" med en 17-åring till?....

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Anders Eklund var inte så kräsen. Han sexmördade både en flicka och en vuxen kvinna.

Ulf Olsson som mördade lilla Helén mördade också en vuxen kvinna. En del rovdjur tar vad de kan få tag i. Både Anders E. och Ulf O. hade inte planerat flickmorden. De råkade befinna sig på rätt ställe så att säga och tog chansen.
2015-06-08, 23:41
Medlem
panzertaxs avatar
Är det bekräftat att de gräver någonstans? Med grävmaskin? Markera gärna på google maps eller motsv.
2015-06-08, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urbanbeardsman
Brukar gamla militärer kallas in för eftersök vid sådana här fall?
Varför använder de inte värmekamera?
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Statistiskt lever hon, de flesta försvinnanden slutar med att den försvunne återvänder helskinnad. Att en försvunnen har rövats bort och mördats är mycket sällsynt.

En generell statistik är allt för trubbig för att det ska vara någon som helst mening att hänvisa till när vi diskuterar ett enskilt fall och där det finns en rad kända omständigheter.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Har han blivit straffad tidigare för något?

Teorin om att han anlitat någon att kidnappa tjejen med svartsjuka som motiv? Jag menar, han har ju ett helt fotbollslag som kan ge honom alibi.

Ex-pojkvännen är även han 17 och har inte blivit straffad tidigare. Besitter samma personlighet som den försvunna flickan beskrevs som.

Hur skulle han som 17-åring först spela fotbollsmatch i Vårgårda, skynda sig hem för att sen ta mopeden ut till Kinnekulle, kidnappa henne och sen vara i skolan dagen efter?
Medlem
urbanbeardsmans avatar
Tvivlar starkt på att ex-pojkvännen har någonting med detta att göra. Hur gammal är killen? 17 år? Varför skulle han ge sig på sitt ex? Låter jävligt långsökt. Samma sak med bagaren. Troligare att det är någon skum kund som varit där ofta den senaste tiden eller någon annan i flickans närhet, om hon nu är borta mot sin vilja, vilket det verkar peka mot tyvärr...
2015-06-08, 23:43
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Precis, håller med dig fullständigt, allt pekar hitills på att det inte bör vara så illa som vissa tror.
Äntligen lite logik i tråden.

Det är inte alls logiskt att hänvisa till dra slutsatsen att hon förmodligen lever genom att hänvisa till statistik. Jag vill inte bli allt för polemisk, men drar man en sådan slutsats så visar man inget annat än att man inte vet hur man använder sig av statistik.
2015-06-08, 23:44
Medlem
Skaraborg2s avatar
Grävmaskin?

Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Är det bekräftat att de gräver någonstans? Med grävmaskin? Markera gärna på google maps eller motsv.

En bekant som bor i dessa trakter har berättat att de har pratat om på radio att det skulle grävas någonstans och det verkar som det var en grävmaskin.
2015-06-08, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erik91g
Yes, dock körde jag bara på "stora" vägen. Men såg helt klart ut som att stora sökandet hölls på västra sidan av gården när jag var där, samma sida som ladugården och inte runt caféet. Men detta ju förståeligt då sökandet runt caféet gjordes tidigare under dagen.

Inte bekant med området men ser ju mest ut som en stor väg med två hus på varsin sida, det ena ladugården och det andra caféet. Vet du var helikoptern cirkulerade?
2015-06-08, 23:45
Medlem
ThordOlavssons avatar
Eftersom hjälmen är borta och nycklarna kvar i bilen får man anta att hon hastigt förts bort från platsen. Tillhörigheten som hittats i närheten men inte identifieras men kan identifieras med dna passar inte riktigt in. Jag tänker på örhänge eller liknande... Men jag gissar hon tämligen direkt dragits bort av minst två man...
2015-06-08, 23:47
Medlem
Har man hört de två som försvann med bil efter stängningen?
Borde inte dom ha mött någon bil? (Vet inte hur vägen dit är, flera vägar?)
Eller har det stått någon annan bil på parkeringen efter stängning?

Om jag fattat det hela rätt så ska ju pappan ha varit där ungefär 2h efter att hon skickade smset, kan inte han ha mött eller sett något?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in