Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-08, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Problemet med Kinnekulle är om hon är bortförd med bil finns det så jävla många ställen att söka av att det skulle ta polisen flera veckor att leta igenom allt..

Därför borde de koppla in missing people redan nu oavsett vad
2015-06-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Om du tittar på denna bild så är gräset uppväxt kring porten där gräsklipparen inte har kommit intill, den har alltså varit så ett längre tag.

http://nlt.se/image_processor/1.4051430.1433790826!/image/2536026598.jpg_gen/derivatives/wide/2536026598.jpg?maxWidth=595&maxHeight=400

Ett längre tag? Nej, sådär blir det på drygt en vecka - 10 dar..
Medlem
e_peppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Kan någon gräva fram info om vad det är för verksamhet mitt emot? Så pass stora byggnader så är det knappast en enda ensam bonde. Ett företag? Antal anställda?

Lek med tanken att de har anställt någon skummis som har sett tjejen på cafét. Kanske lunchat där. Det vore ett utmärkt sätt att kartlägga deras stängningsrutiner, se att hon ofta är ensam. Kanske rentav skapa kontakt med henne. Det skulle kunna ha lockat tjejen från mopeden till att gå över till andra sidan gatan. Hon har helt enkelt känt igen någon som hejjat på henne på cafét och som hon vet jobbar på bruket mitt emot.

jag undrar vad det är för byggnad till vänster om den aktuella ladan, kollar man på street view så är det massa folk och bilar. kanske ev någon form av försäljning av egenodlade grönsaker.. isåfall lär dom ha en massa utländska arbetare där så här års....
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Precis mitt emot cafét ligger byggnaden som man ser polisavspärrningar kring och tekniker arbeta med på medias bilder. Den byggnaden har en silo på baksidan. Man når silon genom en port (syns också på bilden). Den passagen kan man med lätthet slänga in ett föremål in i. Det går också att köra in med bil mellan två byggnader och in på baksidan där. Där finns också en gödselsilo som också syns på google earth. Enligt uppgift i media har sådana silos blivit tömda/undersökta under dagen.

Tittar jag på google maps så är passagen som man ser polisen på medias bilder med inte helt mitt emot där själva cafét är, utan lite längre ner (man ser där byggnaden övergår mellan puts och trä, exakt där är porten och dörren). På bilden där man ser polisen arbeta så ser dörren ut att vara uppbruten eller avhängd. På google maps är dörren intakt/stängd.

Bild från google maps på porten;
https://www.google.se/maps/@58.54796,13.333373,3a,75y,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1s7UkHdmPOwXz7pn7VH8JbvQ!2e0!6m1 !1e1

Satelitvy på cafébyggnaden och bondgården eller vad man ska klassa det mitt emot;
https://www.google.se/maps/place/Caf%C3%A9+p%C3%A5+Klostret/@58.5475994,13.3314837,329m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x0:0x4b55fedfdb5943e!6m1! 1e1

Tack för länkarna.
Med dessa som underlag verkar det enligt min mening lite mer som om någon velat prata med tjejen.
Och eftersom hon befinner sej ute på landet så bryr hon sej inte om att ta ur nyckeln ur mopeden utan följer vänligt med.Vad som väntar runt hörnet vet hon inte.
Det är enligt mej högst sannolikt att hon inledningsvis följde med frivilligt men att ngt gick över styr. Kanske frågade någon efter vägen ??
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vart tog flickan vägen efter kl. 18.23 den 7 juni?

[quote=Seeyainhell|53611034]Om man skall gå händelserna i förväg och anta att ett brott ligger bakom. Människorov, våldtäkt eller mord. Vad finns det för intressanta personer i omgivningarna runt stället där hon jobbar? Finns det några kända sexualbrottslingar inom några mils radie? För om jag skulle göra ett sådant brott skulle jag åtminstone se till så att jag är bekant med omgivningen så jag känner mig trygg när jag begår brottet.

Jag tror inte det är någon random person som bara råkar ha vägarna förbi som gör något sådant här.

Detta inlägget är riktat till er som verkar ha kännedom om trakterna kring försvinnandet.[/QUOTE]

Personligen kände jag till detta område ganska bra en gång i tiden även om det nu är länge sedan. Svarar ändå.

Som en skribent skrev förut så är problemet att hon försvann på Kinnekulle. Det är som att leta mer eller mindre efter en nål i en höstack. Om det ens skulle gå att kolla av allt på och omkring detta berg så skulle detta ta lång tid.

Jag tror däremot att även denna teori kan vara fullt möjlig. Behöver inte bo exakt i dessa trakter men kanske på orter på ett ganska nära bilavstånd till Blomberg. Vi har ju t ex större orter som Skövde, Lidköping, Götene och Skara.

Har den försvunna flickan förts bort med bil så kan hon blivit bortförd miltals från Blombergs Kloster Café.

Detta är en söndag kväll, sommaren har ännu inte riktigt börjat och säkert inte mycket människor som är ute och rör på sig efter att caféet har stängt.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-06-08 kl. 22:09.
2015-06-08, 22:04
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Du som jobbar som väktare, kör ni förbi och/eller stannar ni vid kafét när ni går er rond?
Jag kör i Skaraborg östra, men ska försöka få kontakt med kollegorna som kör på andra sidan.
2015-06-08, 22:04
Medlem
Ciphrows avatar
Citat:
Kan någon gräva fram info om vad det är för verksamhet mitt emot? Så pass stora byggnader så är det knappast en enda ensam bonde. Ett företag? Antal anställda?

Lek med tanken att de har anställt någon skummis som har sett tjejen på cafét. Kanske lunchat där. Det vore ett utmärkt sätt att kartlägga deras stängningsrutiner, se att hon ofta är ensam. Kanske rentav skapa kontakt med henne. Det skulle kunna ha lockat tjejen från mopeden till att gå över till andra sidan gatan. Hon har helt enkelt känt igen någon som hejjat på henne på cafét och som hon vet jobbar på bruket mitt emot.

LO Smith hade sprit tillverkning där fram till för något år sedan. Tror att "ladan" hörde till detta också.
Därav har nästan all tung trafik utöver nån enstaka från sv foder och paroc försvunnit.

Varit mycket inbrott i närheten den sista tiden (kinne-kleva, hällekis osv)
så det rör sej allt en del skumt folk men att gå från inbrott i garage till att släpa med sej en tjej känns långsökt.

Flyktingar osv känns uteslutet då de inte rör sej här ute. Däremot har irländarna bott på utsikten inte så långt därifrån förr. Och tiggarna bor väl i Skara.
2015-06-08, 22:05
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordhoff
De är inkopplade (eller snarare kopplat in sig själva) men har inte fått polisens godkännande ännu.
2015-06-08, 22:06
Medlem
Popc0rns avatar
Citat:
Om du tittar på denna bild så är gräset uppväxt kring porten där gräsklipparen inte har kommit intill, den har alltså varit så ett längre tag.

http://nlt.se/image_processor/1.4051430.1433790826!/image/2536026598.jpg_gen/derivatives/wide/2536026598.jpg?maxWidth=595&maxHeight=400

https://www.google.se/maps/@58.54796,13.333373,3a,75y,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1s7UkHdmPOwXz7pn7VH8JbvQ!2e0!6m1 !1e1

Notera att en av bilderna skiljer sig om du åker en liten bit bara. Passerar du traktorn är den borta... Bilderna är från 2013 och 2014
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunehjort12
Ett längre tag? Nej, sådär blir det på drygt en vecka - 10 dar..
Ja det är möjligt, men det är ett längre tag än i söndags. Dvs porten såg ut så innan hon försvann, den har inte hakats av i samband med försvinnandet.
Medlem
alfonspungs avatar
Nån snuskgubbe som bott på utsikten i husbil och tagit morgonfika då och då och haft koll på tjejen under en längre tid, och igår slog han till?
2015-06-08, 22:07
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ja det går inte att utesluta att hon har arrangerat sitt försvinnande för att rymma med sitt livs kärlek. Inte den troligaste teorin kanske, men det känns över lag som ett för "rent" försvinnande.

Tycker inte det låter troligt alls. Om hon skulle rymma med någon varför göra det från jobbet och komma så långt att hon är inprincip på väg att starta moppen. Då låter det mer troligt att det dykt upp någon hon känner igen som tar henne tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av lordhoff

Håller med. När det gäller stort område som detta är med mycket småvägar och småbyar som både polis och militär antagligen inte har så stor koll på kan det vara bra med lokala förmågor. Finns många gamla gubbar och även yngre som har bra koll på omgivningen där uppe.

Är ju lite skillnad mot om det är inne i en stad där polis hänger mer så att säga och har mer koll på omgivningen. Men här har du en radie på cirka 2*1 mil med massor med småvägar och vråer som säkert inte många känner till. Finns även många avstängda vägar. Dessa är bommade men är ju säkert inte allt för svårt att bryta upp och ta sig igenom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in