Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-08, 21:39
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Fast nu har det ju hittats spår som härleds till flickan inte långt från caféet. Vid en silo, ladugård eller vad det nu var. Så indragen i en bil och direkt körd därifrån är nog inte fallet.

Från moped, till byggnaden där spår hittades och sedan vidare till... återstår att se.

Hon kan fortfarande blivit bortförd med bil.
Fyndet kan vara:
1: Hon blev attakerad kring sin moped, flydde mot silosen, blev tagen
en eller två busar i bil som sedan åkte därifrån.
2: 17-år och ny pojkvän,,, när jag var i den åldern villa men ju kuckilura
på olika ställen,,, spår kan finnas från kuckilurning eller dyligt sedan tidigare.
Vore inte första gången ungdomar vill ha lite spänning.

Ju längre tiden går låtar jag åt att hon inte finns i det direkta området.
Då är en bil med en eller två busar mitt tips.
Men hon kan ju hittas i närområdet, men då bör det ske ganska snart.
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Någon som kan länka från någon karta vart detta kafé finns, var mopeden var parkerad?
Finns redan tidigare i tråden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Verkligheten, duger det?

Sluta snacka skit.

Att hon förmodligen är död kan man komma fram till genom att man vet att nästan ingen som blir bortförd på det här sättet återfinns i livet efter 24 timmar.
2015-06-08, 21:40
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vem äger caféet?

L*na Sv*dlund
*= E

Hennes dotter född 92 verkar vara anställd där också. När jag söker på Caféet på allabolag.se så kommer "Köket på landet upp". Ett tidigare namn eller ett tidigare bolag?

Hur som så är det 5-9 anställda enligt den informationen som finns där. Enligt bilderna på deras hemsida, Facebook och Instagram så verkar dem vara ett par stycken som arbetar där. Mestadels kvinnor.

http://www.allabolag.se/601027RSCF/Koket_pa_Landet_Norra_Lundby
2015-06-08, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Citat[B]:"Var något i lördags[/b]"
Möjligtvis finns det en händelse under lördagen som skulle kunna kopplas samman med försvinnandet.
– Det var någonting i lördags. Det var något som inte riktigt var som det skulle. Det kan säkert vara så att det kommit in någon knasboll. Knasbollar finns över allt, men man vill inte tro att det där har något med det här att göra, säger representanten för arbetsplatsen.

Tycker uttalandet ovan från "representanten för arbetsplatsen" är lite konstigt. Hur menar denne att "det kan säkert vara så att det kommit in någon knasboll"? Varför skulle en knasboll ha kommit tillbaka dagen efter för att skada flickan? Skulle kunna vara försök att lägga ut falskt spår av denne "representant". Hoppas de kollat upp denne (samt de andra på arbetsplatsen), för faktum är ju att det är otroligt sällsynt att någon helt okänd (t ex random knasboll) kommer och bortför/ skadar en person. Oftast finns gm i offrets närhet.

Jag tror man skall leta i flickans närhet och vänkrets, inget tyder på strid vad som framkommit så det är en inte alltför vild gissning att hon mött någon hon känner. Att det skulle vara en random bortrövning etc. är ytterst ovanligt då det gäller dylika försvinnanden.

Hon har sannolikt på något sätt försvunnit från platsen i en bil.
2015-06-08, 21:45
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vem äger caféet?
Det är en tjej i 55-års åldern. Jag undrar om det inte stod i någon av rapporteringarna att även de 2 andra arbetskamraterna som var med och stängde, också var unga kvinnor?
2015-06-08, 21:45
Medlem
panzertaxs avatar
Precis mitt emot cafét ligger byggnaden som man ser polisavspärrningar kring och tekniker arbeta med på medias bilder. Den byggnaden har en silo på baksidan. Man når silon genom en port (syns också på bilden). Den passagen kan man med lätthet slänga in ett föremål in i. Det går också att köra in med bil mellan två byggnader och in på baksidan där. Där finns också en gödselsilo som också syns på google earth. Enligt uppgift i media har sådana silos blivit tömda/undersökta under dagen.

Tittar jag på google maps så är passagen som man ser polisen på medias bilder med inte helt mitt emot där själva cafét är, utan lite längre ner (man ser där byggnaden övergår mellan puts och trä, exakt där är porten och dörren). På bilden där man ser polisen arbeta så ser dörren ut att vara uppbruten eller avhängd. På google maps är dörren intakt/stängd.

Bild från google maps på porten;
https://www.google.se/maps/@58.54796,13.333373,3a,75y,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1s7UkHdmPOwXz7pn7VH8JbvQ!2e0!6m1 !1e1

Satelitvy på cafébyggnaden och bondgården eller vad man ska klassa det mitt emot;
https://www.google.se/maps/place/Caf%C3%A9+p%C3%A5+Klostret/@58.5475994,13.3314837,329m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x0:0x4b55fedfdb5943e!6m1! 1e1
2015-06-08, 21:46
Medlem
e_peppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
GM i detta fall finns i hennes närhet som vet hur hon fungerar & hennes tider på jobbet etc etc, Så hon har förmodligen följt med frivilligt för att sedan har det blivit skarpt läge och hon inte velat göra det GM velat!

håller med dig, men att den människan har en koppling till bondgården mittemot, ingen annan skulle våga något annat i fullt dagsljus.... förmodligen någon dräng eller nått som är stammis på cafét.
2015-06-08, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
GM i detta fall finns i hennes närhet som vet hur hon fungerar & hennes tider på jobbet etc etc, Så hon har förmodligen följt med frivilligt för att sedan har det blivit skarpt läge och hon inte velat göra det GM velat!
Med nycklarna i tändningslåset och påsen på marken? Nej, knappast.
2015-06-08, 21:48
Medlem
panzertaxs avatar
Jag tycker allt pekar på att den som är GM har lokalkännedom. Både om man ser till bondgårdsbyggnaden där något har hänt och bara cafét i sig. Detta är liksom inte i en småstad där någon genar genom en park och blir överfallen. Detta är ju ute på landsbygden.
2015-06-08, 21:49
Medlem
Oformads avatar
Känns ju lite mörkt nu...

Vad finns det för tänkbara scenarier där flickan fortfarande lever?
2015-06-08, 21:49
Medlem
locknlolls avatar
Det mest troliga är att någon som vistats på cafet samma dag,eller dom närmaste dagarna innan försvinnandet ligger bakom försvinnandet.

Ibland kan det räcka med ett leende som misstolkas eller en avvisning som inte respekteras.

Att man hittar ngt som tillhör tjejen behöver nödvändigtvis inte vara negativt i all eländighet.
Det kan ju faktiskt var så att hon fortfarande är i livet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in