2015-06-08, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Organismen12
Det där ser bra ut, alla som klagar på at det är för tätt vet inte vad dom pratar om:
http://i.imgur.com/0TFGquF.jpg?1

Lycka till

Fina bilder Organismen. Vad har du för strains där, dom ser fina ut.
Citera
2015-06-08, 13:13
Medlem
Organismen12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedyboy
Fina bilder Organismen. Vad har du för strains där, dom ser fina ut.
Bilderna är från min första odling 2010, Typhoon och Nepal från tanska, sen några icke auto som WhiteWidow och någon annan strain.
Takar, lycka till. Nyckeln till att lyckas är bara att göra och att ha flera growspots om ett förstörs.
Citera
2015-06-08, 15:49
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Jo vart 5st thor som ligger i blött papper just nu, får hoppas det går bättre med dom!
Så surt då djur/sniglar kommer och förstör!

Var nyss ute och kollade till dom jag satt och dom verkar ju inte må bra men dom verkar leva iaf.
Får hoppas vädret blir bättre tills mina 5 Thor ska ut!
http://www.bilddump.se/bilder/20150607214431-85.230.18.7.jpg
http://www.bilddump.se/bilder/20150607214451-85.230.18.7.jpg

Ser ut som näringsbränna eller syrebrist som någon sa, bara så du vet så kan man få fram exakta kordinater, vilken mobil du fotat med (samsung galaxy s3). Var lite mer försiktig när du tankar upp bilder, gäller alla.
Citera
2015-06-08, 15:54
Medlem
ställ telefonen i flygplatsläge innan du fotar, kör bilden i detta program eller liknande innan uppladdning http://exif-tag-remover.software.informer.com/2.0/

och ladda upp bakom dolt ip, tex via www.mullvad.net eller andra liknande
Citera
2015-06-08, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Ser ut som näringsbränna eller syrebrist som någon sa, bara så du vet så kan man få fram exakta kordinater, vilken mobil du fotat med (samsung galaxy s3). Var lite mer försiktig när du tankar upp bilder, gäller alla.

han kan vara lugn det finns inga gps-koordinater på hans bilder, dock som du sa ska alla tänka på att det kan finnas.

enklaste sättet att få bort all info om bilden är att lägga in den i paint och spara den i ett annat namn och ta bort den gamla bilden.
Citera
2015-06-08, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agggorius
han kan vara lugn det finns inga gps-koordinater på hans bilder, dock som du sa ska alla tänka på att det kan finnas.

enklaste sättet att få bort all info om bilden är att lägga in den i paint och spara den i ett annat namn och ta bort den gamla bilden.

Hmm inge mer försök det här året, totalt 20 frön uppätna och har ej lusten att fortsätta mer, jävla spenderande på frön och jord..
Citera
2015-06-08, 18:17
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkkush
Hmm inge mer försök det här året, totalt 20 frön uppätna och har ej lusten att fortsätta mer, jävla spenderande på frön och jord..

Uppätna av sniglar eller andra djur?

Har själv bara 2 frön att gå på så måste vara riktigt vaksam
Citera
2015-06-08, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
Uppätna av sniglar eller andra djur?

Har själv bara 2 frön att gå på så måste vara riktigt vaksam

Sniglar.. Äckliga as
Citera
2015-06-08, 20:28
Bannlyst
Hur många gånger per dag sprutar ni på vatten,under första veckan då ni planterat fröet i kruka?
Kör kanske 5-6 gånger per dag nu (med sprejjflaska,så att skiten blir fuktigt ovanpå)

Ja detta är utomhus tråden,men jag ska plantera om utomhus om ett par veckor,har dem just nu hos mormor där jag går och har koll på skiten
Senast redigerad av Coolermaster 2015-06-08 kl. 20:50.
Citera
2015-06-08, 20:36
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkkush
Sniglar..

Hur gör man för att hålla sniglar borta? gräva en ring runtom och fylla med vatten

Vad är det smidigaste sättet? råttgift?
Citera
2015-06-08, 20:51
Bannlyst
Tjenare.
Jag är ganska noob gällande utomhusodling, men ska testa min första i år med några autos. Dom stor idag inne och har det bra men ska köra ut några stycken på prov imorgon. zon 4 nära kust. Ser att det vart en hel del problem med sniglar i år men tror det kan vara lugnt för min del då jag har myrstackar nära som kanske han hjälpa med den biten. Har för övrigt riggat platsen i god tid med många besök och ännu inte träffat på någon snigel.
Däremot har det vart ganska regnigt en lång tid och är lite orolig för hur det ska påverka.
Dom jag tänkte sätta ut är bara 7-8 cm långa groddar. Borde jag ha dom kvar inne under lampan lite längre eller gör det skillnad alls att låta dom bli större innan. Tänker att små = mindre krukor = lättare att frakta ut diskret.
Citera
2015-06-08, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolermaster
Hur många gånger per dag sprutar ni på vatten,under första veckan då ni planterat fröet i kruka?
Kör kanske 5-6 gånger per dag nu (med sprejjflaska,så att skiten blir fuktigt ovanpå)

Ja detta är utomhus tråden,men jag ska plantera om utomhus om ett par veckor,har dem just nu hos mormor där jag går och har koll på skiten

En gång, och plast på med lufthål.
Jag har halvmörkt, +25.grader.
De käraste tittar oftast fram efter 1-2.dagar, en liten böj av stam.
Minst 0,5-1.cm ska hon komma upp innan sprutar på med +20.C vatten (rent - ph 6,5)
Fukten under plast är 60-70%

Har provat även Leca över fröet, fungerar utmärkt. Hon hittar fram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in