2015-06-08, 16:13
Medlem
kicki.swedens avatar
Känns som om hon anser att hon hade rättighet att komma hit. Vet inte om hon tänker sig att alla har samma rätt till det eller om det bara var hon och hennes familj...... Hon kan ju fundera ett tag på var hon skulle varit idag om inte Sverige hade tagit mot henne. Sverige ska inte behöva be om ursäkt för att hon var tvungen att fly sitt hemland. De som ska be om ursäkt är väl i så fall de som gjorde ATT hon var tvungen att fly. Att det tog 18 månader att få svar på om hon skulle få stanna eller inte är förvisso rätt lång tid, men jag antar att hon och hennes familj flydde för att slippa att dö. 18 månader i ovisshet är en piss i Mississippi mot att leva x månader i krig och sen dö. Död är man ju antagligen i en evighet. Vill man inte vara i skitandet Sverige kan man ju alltid åka hem dit man kom från. Somar behöver i mina ögon inte vara mer tacksam än nån annan, men man ska nog fundera på vad fan det är hon vill..... Otacksamhet vinner inga vänner.
Citera
2015-06-08, 16:45
Bannlyst
https://twitter.com/somaralnaher/status/607874631270301696

Det är en mänsklig rättighet att få komma till Sverige, dvs, Somar med följe tror att vi skulle fungera som hela världens socialkontor, man baxnar.

Somar är helt övertygad om att Billströms svar väckte mer ilska hos folket än hennes ledare. Sverige har daltat för länge.

Undrar förresten hur många användare dessa har blockerat för att bli så inskränkta? Alla nya användare avfärdas som troll, sen block. Repeat.
Senast redigerad av Kokosbollar 2015-06-08 kl. 16:51.
Citera
2015-06-08, 16:52
Medlem
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar
Vad ska vi be om ursäkt för? Eller "staten" som mer eller mindre är vi. Hon kan ju inte ha rätt, ingen har lyckats motivera ursäkten. Kan vara för att den är så absurd. Självklart ska hon inte behöva bli hotad. Men det finns en gräns för vad svensken tål, vilket syns tydligt i facebook-flödet, där vi har en splittrad nation.

Jag vet ju inte hur just hennes familj har blivit behandlad egentligen..men just dom kanske blev
väldigt dåligt och felaktigt behandlade och onödigt misstänkliggjorda från början, trots att dom visste att dom skulle förintas om dom skickades tillbaka, och hon måste ha sett hur det påverkade hela hennes familj. Hennes familj kom ju tydligen inte hit för att missköta sig i alla fall.
Citera
2015-06-08, 16:59
Medlem
Hon klagade på hur oorganiserade en svensk myndighet är? Klagar vi inte alla?
Citera
2015-06-08, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Jag vet ju inte hur just hennes familj har blivit behandlad egentligen..men just dom kanske blev
väldigt dåligt och felaktigt behandlade och onödigt misstänkliggjorda från början, trots att dom visste att dom skulle förintas om dom skickades tillbaka, och hon måste ha sett hur det påverkade hela hennes familj. Hennes familj kom ju tydligen inte hit för att missköta sig i alla fall.

Jag tycker hennes ledare tyder på dåligt omdöme. Om hon nu kunde tänka längre än twitterflödet räckte så kanske hon skulle begripa att folk kommer sätta sig på tvären.

Men ok, med facit i hand, Somar - göra om samma helvetiska process i Sverige eller stanna kvar i krigzonen under samma tid? Ingen har krävt er tacksamhet, men folk blir ju osäkra på vad ni egentligen gör här när inget duger, vi ska t.o.m. ursäkta oss, uppenbarligen.

Jag kan inte förstå hur folk tror att hennes ledare väcker annat än skepticism mot invandrarna? Ni som vill ha öppna gränser borde avfärda hennes ledare, fortare än kvickt.
Citera
2015-06-08, 17:31
Medlem
Rätt ironiskt.

När Nationaldagen infördes var jag rätt skeptisk. Jag var rädd att det skulle bli någon slags nassedag med heilande Karl den XII-firare på gator och torg.

Istället har den blivit raka motsatsen.
Ett firande av den svenska nationens avskaffande. Titta vad duktiga vi är på att lägga ner Sverige och göra landet till ett immigrationsexperiement!

Jag menar, man behöver ju inte vara dödsknarkarnazist för att känna att det är något som håller på att gå oerhört snett med immigrationen när det skall läsas arabisk poesi på nationaldagen och när förment skyddsbehövande ledarskribenter använder den som förevändning att skälla ut landet som räddade henne och hennes familj. Allt på grund av etniskt mindervärdeskomplex. Fröet till framtida konflikter börjar gro. Det känns inte bra på något sätt.
Citera
2015-06-08, 17:34
Medlem
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar
Jag tycker hennes ledare tyder på dåligt omdöme. Om hon nu kunde tänka längre än twitterflödet räckte så kanske hon skulle begripa att folk kommer sätta sig på tvären.

Så klart hon fattar...hon är inte skraj av sig...gillar att få till debatter....men hon är inte kriminell i Sverige i alla fall....vill inte förvandla Sverige till en någon talibanstat...alltid något...hon har skrivit bra artiklar också...
Citera
2015-06-08, 17:59
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Eh... när någon framför något, som inte håller ihop intellektuellt, så är väl den troligaste förklaringen, att personen är rätt så korkad?

Arrogans (dryghet, övermod, högmod, förmätenhet, snorkig självsäkerhet, högdragenhet, översittarton, anspråksfullhet) är inte samma sak som att medvetet vilja andra illa, eller hur? Somar Al Naher framstår som otroligt egotrippad.

De flesta egotrippade (och rätt så korkade personer), som jag har stött på, har inte haft några uppenbara personliga traumata i bagaget. Man kan förstås välja att postulera, att alla (mindre tilltalande) skillnader i olika individers personligheter alltid med nödvändighet måste vara resultatet av (för omgivningen okända) personliga traumata. Det är imo ett rätt så långsökt antagande... men somliga verkar ju vilja se det så. Jag blev bara lite förvånad, eftersom jag inte hade trott, att just du ser det så, men jag kanske misstog mig?

Varken artikeln eller skribenten är så pass intressanta att det är värt att diskutera orsakerna till att hon skrev det hon skrev ingående. Jag har ingen aning. Kanske är det bara den nya vänsterns faiblesse för normbrytande, förstörelse och uppror? I vilket fall är skribenten bara ännu en i raden av hyfsat priviligierade & jättearga invandrarkvinnor med tillgång till medieplattformar.

Den här jeremiaden borde ha riktats till de som är direkt ansvariga för beslutet att ta Al Naher till Sverige, det vill säga hennes föräldrar. Sen är det ju så att den enda som kräver något (en ursäkt) är hon själv. Argumentationen om att Sverige kräver henne och i förlängningen alla invandrare på tacksamhet är en halmgubbe. Den där medborgarceremonin är en högtidlighet av den typ som brukar omgärda livshändelser när man införlivas socialt eller juridiskt i en gemenskap. Om svar anhålles- det är liksom inte svårare än så. Att t.ex. Billström och andra reagerar på hennes krönika beror nog inte på att de fordrar tacksamhet av henne. Det beror mer på att hennes text är ilsken, grälsjuk och provokativ. Den får dessutom vid spridning när den publiceras av Aftonbladet i anslutning till nationaldagen. Det senare var väl tanken förmodar jag.

Det mest talande är egentligen hennes fixering vid det egna jagets upprörda känslor kring nationaldagen. Hennes känslor borde föranleda Sverige att be henne och i förlängningen alla som henne (vilka det nu är) om ursäkt för diffust formulerade överträdelser.
Senast redigerad av NSO 2015-06-08 kl. 18:25.
Citera
2015-06-08, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Somar Al Naher skriver i Aftonbladet att hon inte vill gå på någon medborgarskapsceremoni, utan att hon vill ha en ursäkt från den svenska staten för att asylprocessen var jobbig.

Vad säger vi om detta? Bör samtliga som fått asyl få något slags diplom med en officiell ursäkt, undertecknat av Svetsaren och det där fyllot till Finansminister vi har? Bör de kanske få ekonomisk ersättning för lidandet det innebar att få asyl i Sverige?

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/somaralnaher/article20914728.ab

Ja, Usch ett diplom istället för en ursäkt.
Till råga på allt så fick hon en svensk flagga också.
Vilken har historiska rötter i korstågen.
Fy! Skrota alla svenska värderingar.
Citera
2015-06-08, 18:32
Medlem
sherms avatar
Somar al-Naher i ryggdunkande ETC-uppslag idag, snyft snyft Somar ber inte om ursäkt för att hon ville ha en ursäkt (som hon inte fick). Fantastiskt vad det gnälls i kommunisttidningen om åsiktskorridorer och gud vet vad:
Citat:
Man förväntas hela tiden vara tacksam och man ses inte som en jämlike.
http://www.etc.se/inrikes/ber-inte-om-ursakt-att-hon-ville-ha-en-ursakt-0

Exakt detta som Anders Lindberg lyfte fram i den intervju som Tinuviel länkade tidigare. Min fråga blir då, om jag skulle rädda ditt liv skulle du då sluta vara tacksam? Vad vore jag för slags otacksam jävel om det var mitt liv som räddades och jag då satte något slags bäst-före datum för när min tacksamhet går ut? Somar al-Naher talar som om det på allvar finns något "problematiskt med den här ceremonin". Det gör det förstås inte. Det enda problematiska i sammanhanget är den svenskfientlighet som Somar och hennes bihang torgför. Givetvis löses det bäst genom att hon, frivilligt eller handgripligen, reser tillbaka till sitt fädernesland.
Citera
2015-06-08, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Somar al-Naher i ryggdunkande ETC-uppslag idag, snyft snyft Somar ber inte om ursäkt för att hon ville ha en ursäkt (som hon inte fick). Fantastiskt vad det gnälls i kommunisttidningen om åsiktskorridorer och gud vet vad:

http://www.etc.se/inrikes/ber-inte-om-ursakt-att-hon-ville-ha-en-ursakt-0

Exakt detta som Anders Lindberg lyfte fram i den intervju som Tinuviel länkade tidigare. Min fråga blir då, om jag skulle rädda ditt liv skulle du då sluta vara tacksam? Vad vore jag för slags otacksam jävel om det var mitt liv som räddades och jag då satte något slags bäst-före datum för när min tacksamhet går ut? Somar al-Naher talar som om det på allvar finns något "problematiskt med den här ceremonin". Det gör det förstås inte. Det enda problematiska i sammanhanget är den svenskfientlighet som Somar och hennes bihang torgför. Givetvis löses det bäst genom att hon, frivilligt eller handgripligen, reser tillbaka till sitt fädernesland.

Dom som inte har möjlighet att ta sig till Sverige, kanske skulle vilja pröva Somars skor.
Men dom skiter hon i?
Citera
2015-06-08, 19:47
Medlem
Bittersteels avatar
Nu kallar hon folk som inte håller med henne för husinvandare. alltså en variation av husneger/Onkel tom och annat dumt.
https://twitter.com/hanifbali/status/607674854205210625
Vilken idiot och svin hon är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in