Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Jaha. Då ser det alltså ut som om Örebro tingsrätt kan bli tvungen att avge ett utlåtande om vem som är terrorist och vem som är god i inbördeskriget i Irak. Det är nog stor risk att skattekronorna rullar och det går vidare ända till HD. Jag tror jag hört att ingen åtalats enligt den lagen tidigare?
(Jag antar att texten är sammandrag av lagtext. Länken vidare från SÄPOs sida funkade inte.)
Detta är inte en sak att gå in i diskussionen om de är skyldiga och om saken är enligt vilken lag, och om lagen kan tillämpas utan vidare av tingsrätten. För det är saker som löser sig om de är skyldiga till att rekrytera mördare till pågående folkmord. Av den enkla anledningen att det är olagligt. SÄPO har som uppgift och se till rikets säkerhet, och det är inga problem för Örebros tingsrätt, så som du vill ha det till. Blir det problem, kan de stämpla saken som sekretess.
Det som är viktigt att poängtera är att dessa är inga oskyldiga gossar! Och ännu viktigare är att detta är en makering att det är förbjudet att rekrytera och medverka till det avskyvärda kriget som pågår mot civilbefolkningen där ISIS härjar.
Det är ju ingen som missat denna nyhet i all media, om att SÄPO gripit dessa män, trots att det pågår en annan debatt om att belöna återvändande mördare med lägenheter och pengar.
Om inte annat så är detta informativt, och avskräckande. Inga islamister i Sverige kan påstå att de inte visste vilken skit de håller på med, och att de är förvånade över att det är olagligt. Så som dessa nu fega, gripna gör.