2015-06-07, 14:00
Medlem
zachs avatar
Mycket imponerande insats av Juve igår. Trodde innan överkörning, trodde efter 5 minuter på total slakt men man reste sig. På typiskt anti-Roma-maner. Och höll fan i mig på att avgå med en viktoria. Eller ja, är väl kanske att glida lite på sanningen men va fan, hatten av. Som Luis Enrique mycket riktigt påpekade efter matchen så kan vi romanisti dra på smilbanden, så är givetvis inte såå ledsen trots att det va mannen med världens mest aktiva och fula tänder i världen som gjorde det matchvinnande 2-1-målet.

Apropå CL - om jag räknat rätt så är alltså Italien dryga 10 000 poäng från England och deras andraplats i rankingen. Och om ett år har deras bäst respektive vår sämsta säsong gått i graven rent statistiskt. Med det sagt, om Italien inkasserar dryga 3000 poäng mer än England kommande säsong (5500 mer än dom i år), så är vi som minst på tredje plats om ett år. Dvs då har vi återigen 4 CL-platser hösten 2016.
En klen tröst till Milan och Inters mediokra säsong men ändå.
Vet att tråden besitter matematiska experter så väntar med spänning på att inlägget kommer mosas, eller ännu hellre de goda uppgifterna bekräftas.

Och som sagt, LE vann igår. Champions League. Tredje titeln för säsongen. Nu ropar stora delar av i romanisti efter Garcias avgång. Precis som man ville ha bort LE. En slump kanske, bara ren och skär jävla röta kanske. Eller inte. Fan vet. Either way, sitt ner i båtjäveln!
Citera
2015-06-07, 14:02
Medlem
zachs avatar
Just fan. Conti Jr. Vad fan händer? Menar man från klubbens håll att han gick från Cagliaris kanske viktigaste 2014/2015 till att inte kunna bidra med ett skit i Serie B? Nu om någon gång behövs en sån som honom. Han ska ju för fan gå först i ledet. Bandieran som inte svek. Ploga manegen med gula kort för ungtupparna utan hår på pungen. Gillar Cagliari, men det här är ett bedrövligt beslut.
Citera
2015-06-07, 15:07
Medlem
MentosFruitcores avatar
Jag läste att snittåldern i Juve låg på ca 30 års ålder i finalen. Hur ser deras framtid ut? Känns som att de kommer behöva värva nytt i sommar.

Dybala har de värvat, och Moratta kommer väl stanna antar jag, så även Tevez lämnar så har de täckning på anfallspositionerna. Men mittfältet då? Pirlo kan mycket väl lämna, Pogba kommer förmodligen lämna för Barcelona till vintern eller till nästa sommar. Vidal och Marchisio är bara typ 28 år gamla... Försvaret ser väldigt gammalt ut...

Det jag undrar är, vad har Juventus för teckning på de positioner som de kommer behöva fylla ut?
Citera
2015-06-07, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Just fan. Conti Jr. Vad fan händer? Menar man från klubbens håll att han gick från Cagliaris kanske viktigaste 2014/2015 till att inte kunna bidra med ett skit i Serie B? Nu om någon gång behövs en sån som honom. Han ska ju för fan gå först i ledet. Bandieran som inte svek. Ploga manegen med gula kort för ungtupparna utan hår på pungen. Gillar Cagliari, men det här är ett bedrövligt beslut.

Har skrivit några inlägg om det. Se inom spoiler, men kontentan av de två utvalda inläggen är:

”Efter matchen står Conti under la Curva och låter sina tårar flöda fritt...”
https://pbs.twimg.com/media/CGWkbmXUQAEmHja.jpg

Samma kväll, efter matchen, hemma hos Conti:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Cj1xVb0bOLI

Så jag kan trots allt förlika med att det på så vis blev ett värdigt avslut där den ömsesidiga respekten och kärleken stod i centrum.

Inte omöjligt att han spelar något år till, men knappast i Italien. Lugano har det snackats om...Hans storebror Andrea har ju tillbringat ett antal år i Schweiz.
Citera
2015-06-07, 17:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Jag läste att snittåldern i Juve låg på ca 30 års ålder i finalen. Hur ser deras framtid ut? Känns som att de kommer behöva värva nytt i sommar.

Dybala har de värvat, och Moratta kommer väl stanna antar jag, så även Tevez lämnar så har de täckning på anfallspositionerna. Men mittfältet då? Pirlo kan mycket väl lämna, Pogba kommer förmodligen lämna för Barcelona till vintern eller till nästa sommar. Vidal och Marchisio är bara typ 28 år gamla... Försvaret ser väldigt gammalt ut...

Det jag undrar är, vad har Juventus för teckning på de positioner som de kommer behöva fylla ut?
(FB) Silly Season inför och under säsongen 2015/16 (internationell fotboll)

Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Dybala officiellt klar för Juventus nu. https://twitter.com/juventusfcen/status/606452558983524352

Juventus gör ett riktigt bra jobb att föryngra truppen, nästan bara Buffon som kräver en ersättare sen
Citera
2015-06-07, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
(FB) Silly Season inför och under säsongen 2015/16 (internationell fotboll)

Talanger som till stor del redan visat att de kan prestera på hög nivå. Juventus står relativt väl rustade. Hade inte varit fel om Verratti ersätter Pirlo...

U21-truppen som ska spela i U21-EM, + fyra reserver:

Goalkeepers: 1 Bardi (Chievo Verona), 20 Leali (Cesena), 14 Sportiello (Atalanta);

Defenders: 12 Barba (Empoli), 13 Bianchetti (Spezia), 3 Biraghi (Chievo Verona), 17 Izzo (Genoa), 6 Romagnoli (Sampdoria), 5 Rugani (Empoli), 2 Sabelli (Bari), 22 Zappacosta (Atalanta);

Midfielders: 16 Baselli (Atalanta), 18 Battocchio (Virtus Entella), 15 Benassi (Torino), 21 Cataldi (Lazio), 4 Crisetig (Cagliari), 8 Sturaro (Juventus), 7 Viviani (Latina);

Forwards: 9 Belotti (Palermo), 10 Berardi (Sassuolo), 11 Bernardeschi (Fiorentina), 19 Trotta (Avellino), 23 Verdi (Empoli)

Reserves: Murru (Cagliari), Dezi (Crotone), Verre (Perugia), Longo (Cagliari)

Crisetig tar en relativt självklar plats, och jag tror nog att Murru också skulle kunnat ha gjort det. Men han har ju knappt spelat i Cagliari denna säsong, så det är ok att han inte får plats i truppen. Men det börjar bli dags att prestera om hans utveckling ska fortsätta. Longo däremot har fått många chanser men inte imponerat. Han kan återvända till Inter...

Barella har dock fått lite speltid I Cagliari. Född 1997. Spelade 90 minuter i säsongens sista match. Hans instagram, tillsammans med Conti:

http://ink361.com/app/users/ig-380094715/nicolo_barella/photos/ig-997926757796000185_380094715

Cagliari har ju dessutom Donsah, född 1996, som har kontrakt med Cagliari till 2020.
Citera
2015-06-08, 10:23
Medlem
För att på något sätt knyta ihop Juventus framgång med Cagliaris gamla hjältar, så...

Citat:
Ursprungligen postat av zach
Mycket imponerande insats av Juve igår.
...
Jag håller såklart med. Samtidigt har Allegri nu tränat två stora klubbar i rad, och alla vet att han föredrar 4-3-1-2. Men trots det så är det i Cagliari som han haft en renodlad och riktigt bra trequartista. I Milan fick han använda Boateng och i Juventus spelade Vidal där i finalen. Inget fel på Pereyra, men kanske inte riktigt redo för de största matcherna? Eller så kanske han är det till nästa säsong? Om inte, så kan det vara en position att förstärka.
Citera
2015-06-08, 20:02
Medlem
Letade upp en relativt ny artikel om Ekdal i Expressen av Wilbacher, eftersom la Gazzetta hänvisade till den. Högaktuell, eftersom han just nu spelar för Sverige mot Norge. I ett landslag där han efter Zlatan nog är den viktigaste spelaren. En spelare att bygga laget kring...

”- Om det nu blir så att jag lämnar vilket det verkar som så är det lite sorgligt. Det är ändå fyra år av mitt liv. Jag har skaffat mig många vänner här och dagliga rutiner som jag verkligen tycker om. Sedan allt det här, stranden, havet och grym mat. Jag kommer sakna favoritrestaurangerna, människorna, alla vackra platser här.”

http://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/det-var-valdigt-forodmjukande/

Och det är ju detta som gör det ännu svårare att kunna smälta att giganter som Conti & Cossu, samt självklart även Pisano inte får vara med om att spela Cagliari tillbaka till finrummet. Legendarer med enorma hjärtan för tröjan.

För självklart kommer spelare som Ekdal att lämna. 25 år, 7 år i Italien varav 4 på den vackra ön. Han är i fel ålder och för bra för att spela i Serie B. Han bör sikta på nya utmaningar. Han är nu redo för större lag. Han har utvecklats under sin tid i Cagliari till att vara en av de bästa i Serie A på sin position. Lägg till intelligens på och vid sidan av plan.
Citera
2015-06-08, 21:00
Medlem
snillet_1s avatar
Montella blixtsparkad från Fiorentina! Verkar vara diskussioner om kontraktsförlängning som har kapsejat fullständigt. Pressmeddelandet indikerar rejäl besvikelse med Montellas entourage:

http://en.violachannel.tv/breaking-detail/items/club-statement.25639.html
Citera
2015-06-08, 21:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Montella blixtsparkad från Fiorentina! Verkar vara diskussioner om kontraktsförlängning som har kapsejat fullständigt. Pressmeddelandet indikerar rejäl besvikelse med Montellas entourage:

http://en.violachannel.tv/breaking-detail/items/club-statement.25639.html

Har Montella kommenterat det som hänt?

Hade varit en dröm att se han ta över som tränare i Roma.
Citera
2015-06-08, 23:45
Medlem
Calogeros avatar
Montella som alltså var högaktuell för både Napoli och Milan där bägge verkar ha gjort klart med nya tränare, Sarri & Mihajlovic.

Det skulle i och för sig inte förvåna mig det minsta om Milan skiter i Mihajlovic och istället kör på med Montella.

Intressant att se vem som tar över rodret i Fiorentina. Prandelli eller Spalletti känns väl som två rimliga val?
Citera
2015-06-09, 00:29
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Montella som alltså var högaktuell för både Napoli och Milan där bägge verkar ha gjort klart med nya tränare, Sarri & Mihajlovic.

Det skulle i och för sig inte förvåna mig det minsta om Milan skiter i Mihajlovic och istället kör på med Montella.

Intressant att se vem som tar över rodret i Fiorentina. Prandelli eller Spalletti känns väl som två rimliga val?

Paulo Sousa sägs vara Montellas ersättare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in