2015-06-08, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Är det så att vissa här har det så knapert att ni sitter och kollar banken varje timme? Hur klarar ni i övrigt en hel månad?

Har jag oxå undrat . Själv tycker jag hysterin är skit kul att läsa Fast våra 67000 kr som vi får tillbaka är ju kul att se på kontot även om vi klarar oss bra ändå .
2015-06-08, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Varför sitter folk och väntar idag? Betalas det ut till alla som deklarerade innan sista datumet eller är enbart pay day för dom som deklarerade innan typ 1 maj eller nått åt det hållet?

Eller sitter folk bara och hoppas att pengarna dyker upp idag? Har för mig nämligen att det brukar ske längre in i juni, typ 15-16e

Utb sker från idag o fram till fredag då alla ska ha fått sina
2015-06-08, 10:02
Medlem
BaraBiffens avatar
När fan kommer pengarna? Ska få tillbaka 1100kr och har medvetet shoppat upp mitt Socbidrag bara för att jag vete att jag skulle få dessa pengar. Har tomt i kylskåpet också, måste jag ta SMS-lån eller kommer pengarna idag tror ni?
2015-06-08, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
När fan kommer pengarna? Ska få tillbaka 1100kr och har medvetet shoppat upp mitt Socbidrag bara för att jag vete att jag skulle få dessa pengar. Har tomt i kylskåpet också, måste jag ta SMS-lån eller kommer pengarna idag tror ni?

Åh socialbidrag o tillbaka på skatten . spar dom då soc drar av det på nästa bidrag
2015-06-08, 10:08
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
Åh socialbidrag o tillbaka på skatten . spar dom då soc drar av det på nästa bidrag
Eller ja, socbidrag kanske det inte är men bidrag som bidrag. Behöver pengarna nu, kanske var dumt att shoppa upp alla mina pengar i helgen på öl och pizza. Tror ni man kan lämna tillbaka de oöppnade ölen till systembolaget och få tillbaka pengar?

Pengarna kommer alltså senast på torsdag?..
2015-06-08, 10:12
Medlem
Citat:
Eller ja, socbidrag kanske det inte är men bidrag som bidrag. Behöver pengarna nu, kanske var dumt att shoppa upp alla mina pengar i helgen på öl och pizza. Tror ni man kan lämna tillbaka de oöppnade ölen till systembolaget och få tillbaka pengar?

Pengarna kommer alltså senast på torsdag?..

Senast den 12 juni vilket är på fredag o kan komma på efm på fredag
2015-06-08, 10:15
Medlem
Idunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Varför sitter folk och väntar idag? Betalas det ut till alla som deklarerade innan sista datumet eller är enbart pay day för dom som deklarerade innan typ 1 maj eller nått åt det hållet?

Eller sitter folk bara och hoppas att pengarna dyker upp idag? Har för mig nämligen att det brukar ske längre in i juni, typ 15-16e

Istället för lägga tid på att sitta och ha för sig saker, kan man ju t.ex. kolla Skatteverkets hemsida:http://www.skatteverket.se/privat.4....800052864.html

Klart och tydligt står där:

2015 års kalender för privatpersoner
8 juni

Är deklarationen färdiggranskad betalas skattepengarna ut under vecka 24. Senast den 12 juni ska pengarna finnas på ditt mottagarkonto.

Du som är privatperson (löntagare, pensionär, student etc.) kan få tillbaka pengar på skatten redan före midsommar. Då måste dock följande grundkrav vara uppfyllda:

Du ska ha deklarerat via sms, telefon, app eller i e-tjänsten Inkomstdeklaration 1 senast den 4 maj 2015.
Du ska ha anmält ditt bankkonto för skatteåterbetalning senast den 4 maj 2015.
Du ska få pengar tillbaka enligt ditt slutskattebesked som skickas ut i juni.

Alltså ingenting om "typ 15-16e"...
2015-06-08, 10:22
Medlem
Jiiiberishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Är det så att vissa här har det så knapert att ni sitter och kollar banken varje timme? Hur klarar ni i övrigt en hel månad?

Nu får jag tillbaks ganska mycket pengar.
Det är klart att man är sugen på att se den där summan komma in på kontot!
2015-06-08, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiiberish
Nu får jag tillbaks ganska mycket pengar.
Det är klart att man är sugen på att se den där summan komma in på kontot!

Men spelar det nån roll om du ser dom idag eller fredag ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iduna
Istället för lägga tid på att sitta och ha för sig saker, kan man ju t.ex. kolla Skatteverkets hemsida
Inte då! Fick mycket snabbare svar här på FB än vad min underutvecklade hjärna någonsin skulle förmå att navigera fram från Skatteverkets hemsida.

Så jag tackar dig och Rammi för så snabba svar!
Medlem
Citat:
Tror ni man kan lämna tillbaka de oöppnade ölen till systembolaget och få tillbaka pengar?
Haha, nej. Köp några tuber ärtsoppa med fläsk till ölen. 7-8 kr styck så har du en skål med över 400 kalorier.
2015-06-08, 10:31
Medlem
där kom pengarna. tackar

har Nordea

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in