2015-06-07, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det är kriminalvården som jobbar i arresten. Förmodligen har de försökt kommunicera med varandra så man har tvingats förhindra detta.

Det är privata vaktbolag som sköter arresten, inte kriminalvården. Kriminalvården har däremot häktet ett antal trappor upp i samma hus (med reservation för eventuella ändringar de senaste åren).
Citera
2015-06-07, 13:38
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Det är privata vaktbolag som sköter arresten, inte kriminalvården. Kriminalvården har däremot häktet ett antal trappor upp i samma hus (med reservation för eventuella ändringar de senaste åren).
Där ser man! Jag har inte haft nöjet att besöka institutionen men har kontakter inom kriminalvården som förut jobbade på häktet. Frågan är var han satt när han påstår sig fått lyssna på bra musik, arresten eller häktet? Var alla 8 på samma plats och förhindrades överlägga vad de skulle ljuga ihop?
Citera
2015-06-07, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkka

Par år sedan hade privata vaktbolag arresten men blev bortplockat då det skulle bli billigare att ha egen personal där i stället. Måste vara runt 3(kan vara på gränsen till 4 nu) år sedan det hände om jag inte minns helt fel.
Citera
2015-06-07, 16:08
Medlem
Glennhenrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Nej, Black Jacks "Inatt Inatt" passar bra:

https://www.youtube.com/watch?v=trWlSCse8Qc&index=3&list=RDWpqmke3dbqA

Fortfarande ingen som har namn på gynnarna? Kopplingar till annan brottslighet, kanske terrorism?

Vet ingenting om namn men de är kända av polisen sedan tidigare. Deltog tydligen i upplopp i Tensta tidigare iår efter att polisen gjort olika narkotikabeslag i förorterna.
Citera
2015-06-07, 17:39
Medlem
Citat:
Ivan Åslund, LKC-befäl på polisen i Västmanland, berättar för VLT att han har hört musiken.

Är det så att om man inte spelade musik skulle de misstänkta kunna kommunicera med varandra?

-Ja, det är möjligt, det är en korridor med dörrar och det är klart att man kan, säger Ivan Åslund.

Är syftet att förhindra kommunikation mellan dem?

- Det var ju en tanke, jag vill inte kommentera det här debaclet. Jag får hänvisa till på måndag,

Du kan inte gå och stänga av musiken?

-Nej, är det någon som har beslutat att så här ska det vara och då kan inte vi ändra på. Det är en stab som har jobbat i samband med rånet som har bestämt.

Vad spelas det för musik?

-107,1, inte vet jag, rix megapol, nej, jag har ingen aning, skrattar Åslund och fortsätter:

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.3012424-polis-jag-har-hort-att-det-spelas-musik
Citera
2015-06-07, 19:26
Medlem
Neonights avatar
Fast det är väl inge nytt att man använder lite oortodoxa metoder i häktet? Man håller förhör vid konstiga tider, flyttar dem till andra häkten. Allt för att få dem ur balans för att dem ska bli lite "lättare" att förhöra. Eller har jag fått detta om bakfoten?
Citera
2015-06-07, 19:34
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Fast det är väl inge nytt att man använder lite oortodoxa metoder i häktet? Man håller förhör vid konstiga tider, flyttar dem till andra häkten. Allt för att få dem ur balans för att dem ska bli lite "lättare" att förhöra. Eller har jag fått detta om bakfoten?
Dessutom är det väldigt många som inte kan sova utan lite musik. Kan vara därför de andra inte klagat! Eller så har de inte hört någon musik. Kan vara en av dom som ligger där och gråter sig till sömns och vill hämnas att mamma inte får sova med plutten som vanligt? För det är bara en som anmält vad vi hört.
Citera
2015-06-07, 20:11
Medlem
Dom får väl ta sedeln dit dom kommer.Tror dom att det bara är att åka till Västerås och leka halelulua. Inte Stockholm och öppna era hjärtan.Hoppas på flera år i fängelse.
Citera
2015-06-07, 20:15
Medlem
Dessa parasiter får väl vara glad att det finns musik på häktet.Jädra gnäll på dessa parasiter.
Citera
2015-06-07, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight

De bör sitta i arresten. Viss skillnad! Hur kan de blivit körda till samma arrest, sv. polisen är sååååå kass!
Citera
2015-06-07, 22:49
Medlem
Nu ska pensionerade överåklagaren säga sitt om musiken.Löjligt .
Citera
2015-06-07, 23:57
Medlem
På förekommen anledning, undrar om någon har rätt till stim-pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in