2015-06-07, 07:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Jag hoppas du har samma åsikt om några år när det är kriminellt att skriva "neger" på internet, och du blir inlåst i en cell där det spelas "negermusik" 24/7.

Tortyr är inte ok, och att tvingas höra jobbig musik är en slags tortyr. Det användes ju t.ex. av amerikanska tortyrexperter mot "terrorister".

Om det nu är tortyr. Då borde klassas som tortyr då man tvingas lyssna på slödder som skriker på Arabiska / något random negerspråk på tuben då? Pantbanksrånare får ge fan i och begå brott, så slipper han bli utsatt för det här.

Att man gör tillvaro lite obekväm för kriminella är bara bra, man skulle önska att polisen kunde använda lite av CIA vattenlekar såsom skendränkning osv.
Citera
2015-06-07, 08:00
Medlem
Disasterbators avatar
Det är tröttsamt och ansträngande att råna och därför har man rätt att få sova ordentligt efteråt. Troligen var det helt oplanerat och traumatiskt att polisen dök upp och förstörde allt också. Sånt blir man trött av.

Vilken skandal kommer härnäst? Ingen snuttefilt och nalle?
Jag törs knappt läsa tidningen snart.

Förresten. Vart ringer man om man vill önska låtar till denna cellradio?
Jag tror att pojkarna vill höra Jailhouse Rock med Eilert Pilarm. På repeat.
Citera
2015-06-07, 08:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.H.
Precis. Om det visar sig att kriminalvårdeen använder sig av tortyr av denna typ (för tortyr är det) på icke dömda personer, så skall givetvis dessa krimenella-kriminalvårdare dömmas. Hur jävla svårt ska det vara?

Rånarna skall så klart även dömmas i domstol efter en rättvis prövning. Utan att ha nekats sömn nätter i sträck oavsett om det är skitstövlar eller ej.

Ta och ger dej!: Nekas sömn? Knappast! Det har en bekvämt och varm cell, som det sover gött i, dessutom spelar man lite klassisk Svensk musik för dem.

Hade hellre sätt man hade dragit en luva huvudet och sedan spruta kallt vatten på dem, sedan låter man dem stå ute och bli möra inför förhöret, kanske ge dem några 12 v kyssar via könsorganet. Tolkskolan kan en massa härliga knep hur man får folk att prata.
Citera
2015-06-07, 08:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Det är tröttsamt och ansträngande att råna och därför har man rätt att få sova ordentligt efteråt. Troligen var det helt oplanerat och traumatiskt att polisen dök upp och förstörde allt också. Sånt blir man trött av.

Vilken skandal kommer härnäst? Ingen snuttefilt och nalle?
Jag törs knappt läsa tidningen snart.

Förresten. Vart ringer man om man vill önska låtar till denna cellradio?
Jag tror att pojkarna vill höra Jailhouse Rock med Eilert Pilarm. På repeat.

Svenska häkten är som lyxhotell, så att man gnäller över detta är skämt. Skall man göra den här övningen rätt, så skall man även ha starkt ljus tänt. Nu har dom här rånarna förbrukat sitt människovärde, så häktespersonalen borde göra vad man vill med dem.
Citera
2015-06-07, 08:46
Medlem
mina3grabbars avatar
Han ska enbart vara tacksam för att han fick lyssna lite på svensk dansbandsmusik.
Jag hade gärna sett att musiken var inställd på repeat med Jokkmokksjocke sjungandes Gulligullan och Göingeflickorna med Kära mor.
Citera
2015-06-07, 09:45
Medlem
Neonights avatar
Är det inte ett jävla hån mot dem som suttit på guantanamo att jämföra det med svenskt häkte?
Citera
2015-06-07, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Vad vill du säga med det där? Att det rättfärdigar det polisen i sverige nu gör? Är det rätt tycker du? Står det i enighet med vår lag och demokrati? Så mycket som går emot våra värderingar men ändå väljer du att bajsa ut en efterbliven kommentar utan att tänka efter.

Den här utvecklingen är farlig, kom ihåg, att fnysa åt detta kan sluta med att vi om 10 år får en polisstat där bortföranden och tortyr blir vardag. Så håll käften med dig!

Nästan att jag föredrar polisstat framför anarkistiska blatteenklaver...
Förövrigt är det kul att du exponerar din mentala nivå när du i ena stunden förespråkar demokrati, för att i nästa uppmana meningsmotståndare att hålla käften
Jävla fåne...

Mvh
Citera
2015-06-07, 10:19
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mina3grabbar
Han ska enbart vara tacksam för att han fick lyssna lite på svensk dansbandsmusik.
Jag hade gärna sett att musiken var inställd på repeat med Jokkmokksjocke sjungandes Gulligullan och Göingeflickorna med Kära mor.
Nej, Black Jacks "Inatt Inatt" passar bra:
Citat:
Ja, jag vet att klockan är två, och det är sent för en söndakväll,
men ingenting kan få mig här ifrån.
Är man klok så borde man gå, men vem har lust att va rationell?
När man har rock n Roll och saxofan.
Måndagmorgon kan vi glömma det är flera ljus och det ljusnar.
Måndagmorgon kan vi dröma om det som händer oss här och nu.
För i natt, inatt är det du e det jag och vi följer så lätt minsta motståndets lag
https://www.youtube.com/watch?v=trWlSCse8Qc&index=3&list=RDWpqmke3dbqA

Fortfarande ingen som har namn på gynnarna? Kopplingar till annan brottslighet, kanske terrorism?
Senast redigerad av Xelious 2015-06-07 kl. 10:30.
Citera
2015-06-07, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Ni kan ju inte förknippa dansbandsmusik med tortyr. Det är en märklig jämförelse, nu kommer alla dansband stämma staten för förtal och kränkning.
Finns inga färgade dansbandsmusiker, så att de skulle få en spänn i skadestånd för förtal och kränkning, faller på sin egen orimlighet...

Mvh
Citera
2015-06-07, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.H.
Precis. Om det visar sig att kriminalvårdeen använder sig av tortyr av denna typ (för tortyr är det) på icke dömda personer, så skall givetvis dessa krimenella-kriminalvårdare dömmas. Hur jävla svårt ska det vara?

Rånarna skall så klart även dömmas i domstol efter en rättvis prövning. Utan att ha nekats sömn nätter i sträck oavsett om det är skitstövlar eller ej.

Nu är det väl ändå inte kriminalvården som har gjort det för de jobbar väl inte på arresten?

Sen kan man undra varför det bara är en av åtta som har klagat på detta?
Citera
2015-06-07, 10:29
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Nu är det väl ändå inte kriminalvården som har gjort det för de jobbar väl inte på arresten?
Sen kan man undra varför det bara är en av åtta som har klagat på detta?
Det är kriminalvården som jobbar i arresten. Förmodligen har de försökt kommunicera med varandra så man har tvingats förhindra detta.
Citera
2015-06-07, 12:35
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Ni kan ju inte förknippa dansbandsmusik med tortyr. Det är en märklig jämförelse, nu kommer alla dansband stämma staten för förtal och kränkning.
Är de isolerade och utsätts för kroniska oljud är det just tortyr ämnat att bryta ner deras psyken. Finns en orsak till att oljud räknas som ofredande när det används mot en individ.

Nej den här häktespersonalen är om uppgiften stämmer, kriminell i sitt agerande och ja, det räknas som tortyr aty använda sig av sådana metoder. Jag är inte ett dugg förvånad. Det finns ju dem som arbetar inom kriminalvården o sprider uppgifter kring de intagna samt inte själva har rent mjöl i påsen alla gånger. Inte så ovanligt som folk vill tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in