2015-06-07, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Nej, det är gott att döda onda personer som Hitler, eller menar du att det var ont av dom allierade att gå in i Tyskland och döda nazisterna?
Fast i Guds fall så har vi inga bevis på att han dödar bara onda. Vi har bara hans ord att tro på. Via profeter. Tänk om människor skulle föra krig på det viset? Någon sade efter att dom dödat en hel stad ; "alla var onda , så vi skapade röttvisa" . Vore det ok?
Citera
2015-06-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mediteramera123
Men det var ju en massa oskyldiga civila spädbarn som dog i sodom och gomorra.

Vart i bibeln står det att spädbarn dog?
Citera
2015-06-07, 19:44
Medlem
Citat:
Vad har du för bevis för att jag är en falsk apostel, att jag uppträder som Kristi apostel men är det inte? Vad har du för bevis för att jag uppträder som en ljusets ängel?

Kan du inte läsa bibeln? Det står ju klart och tydligt där. Att jag har rätt och du fel.
Citera
2015-06-07, 19:45
Medlem
Citat:
Nej, jag menar att Gud urskiljer vilka människor är värda att dö, det är inte som med mänskliga krig där man dödar spädbarn och oskyldiga människor urskillningslöst.

Men de civila oskyldiga spädbarnen i sodom och gomorra då?
Citera
2015-06-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Fast i Guds fall så har vi inga bevis på att han dödar bara onda. Vi har bara hans ord att tro på. Via profeter. Tänk om människor skulle föra krig på det viset? Någon sade efter att dom dödat en hel stad ; "alla var onda , så vi skapade röttvisa" . Vore det ok?

Så du tror att Gud ljuger? Hur kan du tro det när du inte ens tror att Gud existerar?
Citera
Medlem
Citat:
Nej, jag menar att Gud urskiljer vilka människor är värda att dö, det är inte som med mänskliga krig där man dödar spädbarn och oskyldiga människor urskillningslöst.
Hur vet du att Gud bara dödar dom som är värda att dö? Och varför gör han det inte i uppenbara fall , som vi kan läsa om nuförtiden?
Citera
Medlem
Citat:
Vart i bibeln står det att spädbarn dog?

Nåt spädbarn måste det ju rimligtvis funnits där. Förmodligen fler än bara några få också.
Citera
2015-06-07, 19:47
Medlem
Citat:
Så du tror att Gud ljuger? Hur kan du tro det när du inte ens tror att Gud existerar?

Varför skulle gud inte kunna ljuga när han mördar? Lögn är väl inte räknas som en stor synd i förhållande till mord.
Citera
2015-06-07, 19:47
Medlem
Citat:
Kan du inte läsa bibeln? Det står ju klart och tydligt där. Att jag har rätt och du fel.

Nej det är du som inte kan läsa bibeln, där står det klart och tydligt att mediteramera123 har fel.
Citera
2015-06-07, 19:48
Medlem
Citat:
Jag kan diskutera Gud som jag kan diskutera Harry Potter eller James Bond. Jag behöver inte tro att dom existerar för att ha en åsikt. Såklart att Gud ljuger (enligt bibeln). Finns inte en chans att alla han dödat förtjänat det.
Citera
2015-06-07, 19:48
Medlem
Citat:
Nej det är du som inte kan läsa bibeln, där står det klart och tydligt att mediteramera123 har fel.

Oavsett vad så har jag haft en uppenbarelse som sa att jag har mest rätt.
Citera
2015-06-07, 19:49
Medlem
Citat:
Men de civila oskyldiga spädbarnen i sodom och gomorra då?

Som jag sagt, Gud kan uppväcka dessa spädbarn om du nu vill det, problemet löst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in