2015-06-07, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag glömde bort denna fråga i bruset.

Ja kristenheten har ett särskilt stort ansvar i att förkunna lögner, t.ex. att döda andra människor i krig, helt emot Jesu budskap om att vända andra kinden till och att älska sina fiender. Dom har ett speciellt stort ansvar eftersom dom dödar i Jesu namn och därmed svärtar ner den sanna kristendomen.

Kristenheten har varit ansvarig för dom mest brutala regeringarna under historiens gång, där man brutalt förföljt oliktänkare som t.ex. under inkvisitionen.

Uppenbarelseboken talar speciellt om en tredjedel av mänskligheten som ska få uppleva sanningens plåga, det handlar då om kristenheten som verkligen är en tredjedel av mänskligheten.

Men om det börjar med kristenheten vet jag inte om det finns något i bibeln som pekar på det, däremot ska religion i allmänhet få känna på restriktioner så pass mycket att det är som att man kastar en kvarnsten runt halsen på någon:

"Och en väldig ängel tog upp en sten, stor som en kvarnsten, och kastade den i havet och sade: ”Så skall den stora staden Babylon med våldsam kraft slungas i djupet och aldrig finnas mer." (Upp 18:21 Bibel2000)

Babylon är symbol för den falska religionen som vilseleder människor.

Vart i bibeln talas det om en tredjedel av mänskligheten?
Citera
2015-06-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mediteramera123
Fan vad schysst att gud noga överväger om han ska mörda mig eller inte. Jag känner mig genast mer värdefull.

Vad bra !

För det hade väl inte varit bättre om han dödar dig urskillningslöst så som det sker i mänskliga krig där man dödar civilbefolkningen till höger och vänster?
Citera
2015-06-07, 19:28
Medlem
Citat:
Vad bra !

För det hade väl inte varit bättre om han dödar dig urskillningslöst så som det sker i mänskliga krig där man dödar civilbefolkningen till höger och vänster?

Men det var ju en massa oskyldiga civila spädbarn som dog i sodom och gomorra. Inte helt olikt den amerikanska krigsföringen faktiskt.
Citera
2015-06-07, 19:28
Medlem
Citat:
Vad bra !

Men är det så att din gud är relativt god men lite ond också?
Citera
2015-06-07, 19:29
Medlem
Citat:
Vad bra !

Nä,men har någon påstått det?
Citera
2015-06-07, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankAbagnale
Vart i bibeln talas det om en tredjedel av mänskligheten?

"Den förste blåste i sin basun. Då kom hagel och eld, blandat med blod, och slog ner på jorden, och en tredjedel av jorden brändes av, och en tredjedel av träden brann upp, och allt grönt gräs brann upp." (Upp 8:7 Bibel2000)

"Den andre ängeln blåste i sin basun. Då var det som om ett stort brinnande berg slog ner i havet, och en tredjedel av havet blev till blod" (Upp 8:8 Bibel2000)

"en tredjedel av alla levande väsen i havet dog, och en tredjedel av alla fartyg gick under."(Upp 8:9 Bibel2000)

"Den tredje ängeln blåste i sin basun. Då föll en stor stjärna från himlen, brinnande som en fackla, och den föll på en tredjedel av floderna och på vattenkällorna."(Upp 8:10 Bibel2000)

"Och stjärnans namn är Malört. En tredjedel av vattendragen blev till malört, och många människor dog av vattnet, därför att det hade blivit bittert." (Upp 8:11 Bibel2000)

"Den fjärde ängeln blåste i sin basun. Då träffades en tredjedel av solen och en tredjedel av månen och en tredjedel av stjärnorna, så att tredjedelen av dem förmörkades och dagen miste en tredjedel av sitt ljus och natten likaså." (Upp 8:12 Bibel2000)

"Och de fyra änglar som hade hållits redo för den timmen och den dagen och den månaden och det året släpptes loss för att döda en tredjedel av människorna."(Upp 9:15 Bibel2000)

"En tredjedel av människorna dödades genom dessa tre plågor, elden, röken och svavlet, som kom ur deras munnar." (Upp 9:18 Bibel2000)

"Hans stjärt svepte med sig en tredjedel av stjärnorna på himlen och slungade dem ner på jorden. Och draken stod framför kvinnan som skulle föda, för att sluka hennes barn när hon födde det."(Upp 12:4 Bibel2000)
Citera
2015-06-07, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Nä,men har någon påstått det?

Ja om man inte dödar med urskillning så dödar man urskillningslöst.
Citera
2015-06-07, 19:34
Medlem
Citat:
Men är det så att din gud är relativt god men lite ond också?

Nej, det är gott att döda onda personer som Hitler, eller menar du att det var ont av dom allierade att gå in i Tyskland och döda nazisterna?
Citera
2015-06-07, 19:37
Medlem
Citat:
Men det var ju en massa oskyldiga civila spädbarn som dog i sodom och gomorra. Inte helt olikt den amerikanska krigsföringen faktiskt.

Så det var ont av amerikaner och engelsmän att gå in i Tyskland och döda nazister?
Citera
2015-06-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ja om man inte dödar med urskillning så dödar man urskillningslöst.
Så länge man kan hitta någon som värre än sig själv,så kan man göra som man vill? Är det så du menar?
Gud dödar folk för synder , men det finns människor som är värre , så då är det ok?
Citera
2015-06-07, 19:40
Medlem
Citat:
Bibeln.
"Jag kommer att fortsätta som hittills för att inte ge dem något tillfälle som vill kunna skryta med att de är lika goda som jag. Ty de är falska apostlar, ohederliga arbetare, som uppträder som Kristi apostlar. Och det är inget att förvåna sig över, Satan själv uppträder ju som en ljusets ängel. Inte underligt då om hans tjänare uppträder som om de tjänade rättfärdigheten. Men de skall få ett slut som svarar mot deras gärningar."

Vad har du för bevis för att jag är en falsk apostel, att jag uppträder som Kristi apostel men är det inte? Vad har du för bevis för att jag uppträder som en ljusets ängel?
Citera
2015-06-07, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Så länge man kan hitta någon som värre än sig själv,så kan man göra som man vill? Är det så du menar?
Gud dödar folk för synder , men det finns människor som är värre , så då är det ok?

Nej, jag menar att Gud urskiljer vilka människor är värda att dö, det är inte som med mänskliga krig där man dödar spädbarn och oskyldiga människor urskillningslöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in