2015-06-07, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
JA, blir min gissning om JVs svar på din fråga.

vart står det i bibeln att det är så?
Citera
2015-06-07, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbaa
Det står inte i bibeln att det var på grund av pedofili gud förintade sodom och gomora det står över huvudtaget så vitt jag vet ingenting om att pedofili är förbjudet i bibeln.

Nej visst, då är pedofili tillåtet enligt bibeln, även att injicera heroin och sniffa kokain eftersom inte det heller nämns i bibeln.

Men hur tolkar du att "alla män utan undantag, unga och gamla" ville ha sex med främlingarna? Tänker du "ja dom måste ha varit 18 år och uppåt"?

"Men innan de hade gått till sängs kom männen i staden, männen i Sodom, och omringade huset, både unga och gamla, alla utan undantag." (1 Mose 19:4 Bibel2000)
Citera
2015-06-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mediteramera123
Nej, det skulle du förmodligen inte. Du skulle förmodligen varit lika nöjd över hur du löst judeproblemet som hitler måste varit.

Och du är nöjd över att Gud inte högg av huvudet på Hitler?

Citat:
Om vi bortser från hitler (alla oändlighetstrådars slutdestination), så tycker jag faktiskt att lite offentliga prygel vore på sin plats för ditt satansinspirerade predikande. Bend over.

Tror du att en sån inställning leder till varaktig fred? You fool.

Så du tror på Satan?
Citera
2015-06-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Du missar poängen som vanligt och flyttar fokus.
Det var du som citerade bibeln och jag gav min åsikt om det citatet.
Citera
2015-06-07, 18:26
Medlem
Citat:
Vik hädan satan

Så du tror på att Satan existerar?
Citera
2015-06-07, 18:26
Medlem
Citat:
Nej visst, då är pedofili tillåtet enligt bibeln, även att injicera heroin och sniffa kokain eftersom inte det heller nämns i bibeln.

Men hur tolkar du att "alla män utan undantag, unga och gamla" ville ha sex med främlingarna? Tänker du "ja dom måste ha varit 18 år och uppåt"?

"Men innan de hade gått till sängs kom männen i staden, männen i Sodom, och omringade huset, både unga och gamla, alla utan undantag." (1 Mose 19:4 Bibel2000)

Jag skulle tolka pojkar som barn och män som vuxna. Men det är bara jag det.

Men vad spelar det för roll om du har rätt eller inte? Ingen tror på dig ändå. Och ännu värre, ingen tror på din gud.

Du har inte funderat på att antingen byta religion eller taktik? För inget av det du håller på med funkar.
Citera
2015-06-07, 18:27
Medlem
Citat:
Ska du säga. Du har ju inte svarat på typ en enda av mina frågor utan kommer bara med nya frågor.

Vilka frågor har jag inte svarat på? "Inte en enda" av dina frågor, nu överdriver du väl?
Citera
2015-06-07, 18:28
Medlem
Citat:

Vad spelar det för roll vad jag tror på? Håll dig till ämnet istället "Jehovas vittnen, varför så impopulära?".
Citera
2015-06-07, 18:29
Medlem
Citat:

Ja, och han verkar i dig.
Citera
2015-06-07, 18:32
Medlem
postar detta igen:

Citat:
Tror ni jehovas vittnen att när den så kallade "vedermöda" bryter ut, kommer förintelsen av all falsk religion att börja med att kristendomen förintas? Har hört lite olika agående detta. Vissa säger att det börjar med kristedom.

ttsp du kanske kan svara?
Citera
2015-06-07, 18:33
Medlem
Citat:
Citat:
Ja, och om man ska vara petig så står det aldrig att det fanns spädbarn i dessa städer som utplånades, dessa anklagare bara antar att det var på det sättet.

Det finns ju en liten möjlighet att det inte existerade spädbarn, t.ex. på grund av att alla var homosexuella?

Oavsett så är jag trygg med att Gud tog rätt beslut, Abraham frågade ju t.o.m. om det fanns rättfärdiga människor i städerna, och Gud lovade att skona städerna om det fanns goda människor kvar:

"Och Abraham vände sig till Herren och sade: ”Skall du verkligen förinta den rättfärdige tillsammans med den orättfärdige? Kanske finns det femtio rättfärdiga i staden. Skall du då verkligen förinta den i stället för att skona den för de femtio rättfärdigas skull som bor där? Så kan du inte göra, döda den rättfärdige tillsammans med den orättfärdige, så att det går den rättfärdige på samma sätt som den orättfärdige. Så kan du inte göra! Skall inte den som är hela jordens domare göra vad som är rätt?”

Herren sade: ”Om jag finner femtio rättfärdiga i Sodom, skall jag för deras skull skona hela staden.”

Abraham fortsatte: ”Jag dristar mig att tala till dig, Herre, jag som är jord och stoft. Kanske fattas det fem för att det skall bli femtio rättfärdiga? Skall du då förgöra hela staden för dessa fem människors skull?”

Herren svarade: ”Om jag finner fyrtiofem, skall jag inte förgöra den.”

Ännu en gång tog Abraham till orda: ”Kanske finns där fyrtio?” Herren sade: ”Då skall jag inte göra det, för de fyrtios skull.”

Abraham sade: ”Bli inte vred, Herre, om jag talar, men kanske finns där trettio?” Herren svarade: ”Om jag finner trettio, skall jag inte göra det.”

Då sade Abraham: ”Jag dristar mig att tala till dig, Herre. Kanske finns där tjugo?” Herren svarade: ”Då skall jag inte förgöra staden, för de tjugos skull.” Abraham fortsatte: ”Bli inte vred, Herre, om jag talar en sista gång, men kanske finns där tio?” Herren svarade: ”Då skall jag inte förgöra staden, för de tios skull.
” (1Mose 18:22-32 Bibel2000)

Det är uppenbart att Gud helst inte vill förgöra städerna, men det är tvunget för att inte hela mänskligheten ska bli smittade av deras omoraliskhet.

Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Lite fjantigt av Gud att hålla på sådär med Abraham. Gud vet väl det exakta antalet och ändå håller han på och låtsas vara god och rättvis inför Abraham.
Citat:
Du missar poängen som vanligt och flyttar fokus.
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det var du som citerade bibeln och jag gav min åsikt om det citatet.

Poängen och fokuset var att Gud överväger noggrant om han ska tillintetgöra en stad, du flyttade fokus.
Citera
2015-06-07, 18:34
Medlem
Citat:
Poängen och fokuset var att Gud överväger noggrant om han ska tillintetgöra en stad, du flyttade fokus.

Fan vad schysst att gud noga överväger om han ska mörda mig eller inte. Jag känner mig genast mer värdefull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in