2015-06-07, 17:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Du missar poängen som vanligt och flyttar fokus.

Roligt att sånt kommer från dig.
Citera
2015-06-07, 17:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mediteramera123
Jag har egentligen inga svar på någon perfekt lösning på någonting. Men å andra sidan är jag blott en människa och det förväntas inte ens av mig.

Citat:
Du är blott en människa som anklagar Gud för allt ont, trots att du inte ens är insatt i frågan,

Som sagt: En falsk dikotomi.

Citat:
och du vägrar att sätta dig in i frågan för du vill leva i din bekvämlighetsbubbla av att du har rätt och lever rätt oavsett.

Vad jag kan se, så sägar mediteramera inte alls detta.
Citera
2015-06-07, 17:56
Medlem
Citat:
Det står klart och tydligt att alla av manligt kön kom för att ha sex med männen, både unga och gamla. Du drar självklart slutsatsen att det bara handlar om män över 18 år enligt svensk lag, men var står det att bibeln följer svensk lag om när man är ett barn och när man är en vuxen? Det är självklart att dom som vi idag anser är barn, 14-15 års åldern också kom med i denna mobb, och därmed definitionsmässigt enligt svensk lag handlade om pedofili.

Som sagt, det handlade också om pedofili, unga som gamla kom för att ha sex med männen.

Det står inte i bibeln att det var på grund av pedofili gud förintade sodom och gomora det står över huvudtaget så vitt jag vet ingenting om att pedofili är förbjudet i bibeln.
Citera
2015-06-07, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
En version av "frände är frände värst".

ok, aldrig hört det utrycket så jag fattar fortfarande inte.
Citera
2015-06-07, 17:59
Medlem
Citat:
Jag skulle tycka det var rätt om jag själv hade huggit huvudet av miljoner människor, som Hitler gjorde.

Nej, det skulle du förmodligen inte. Du skulle förmodligen varit lika nöjd över hur du löst judeproblemet som hitler måste varit.

Om vi bortser från hitler (alla oändlighetstrådars slutdestination), så tycker jag faktiskt att lite offentliga prygel vore på sin plats för ditt satansinspirerade predikande. Bend over.

Tror du att en sån inställning leder till varaktig fred? You fool.
Citera
2015-06-07, 18:00
Medlem
Citat:
Du är blott en människa som anklagar Gud för allt ont, trots att du inte ens är insatt i frågan, och du vägrar att sätta dig in i frågan för du vill leva i din bekvämlighetsbubbla av att du har rätt och lever rätt oavsett.

Vik hädan satan
Citera
2015-06-07, 18:01
Medlem
Citat:
Du missar poängen som vanligt och flyttar fokus.

Ska du säga. Du har ju inte svarat på typ en enda av mina frågor utan kommer bara med nya frågor.
Citera
2015-06-07, 18:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankAbagnale
ok, aldrig hört det utrycket så jag fattar fortfarande inte.

OK. En ny variant:

Dissidenter (från nån överordnat ideologi), bråkar ofta mera sinsemellan än dom gör med det dom ursprungligen dissiderade med.
Citera
2015-06-07, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
OK. En ny variant:

Dissidenter (från nån överordnat ideologi), bråkar ofta mera sinsemellan än dom gör med det dom ursprungligen dissiderade med.

ok hur ska det vara ett svar på min ursprungliga fråga menar du?
Citera
2015-06-07, 18:07
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Från ett barnperspektiv så är det klart att människor bryr sig på samma sätt som om det vore barn i en missbrukarfamilj eller liknande (se, man kan göra en jämförelse utan att flytta fokus!). Det har inget med att man förföljer någon religion (som JV kan vilja få det till ibland).

Varför pratar du om missbrukare, du flyttar fokus. Tråden handlar inte om det.
Detta är den värsta sortens inlägg. Det är helt ovidkommande att jämföra JV med missbrukare.

Ser du nu hur dumt ditt resonemang är?
Din jämförelse är naturligtvis relevant precis som mina.
Citera
2015-06-07, 18:09
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankAbagnale
ok hur ska det vara ett svar på min ursprungliga fråga menar du?

JA, blir min gissning om JVs svar på din fråga.
Citera
2015-06-07, 18:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Varför pratar du om missbrukare,

Religions-missbruk??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto