2015-06-07, 14:47
Avslutad
Det är bara i mesiga Sverige något dylikt kan inträffa. Det har gått åt helvete för långt. Sverige är helt och hållet våldtaget, och det blir bara värre.

I vilket annat land som helst hade det pekats med hela handen mot ytterdörren!
Citera
2015-06-07, 14:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieselAsnan
Hur manga procent okade Sverigedemokraterna tack vare Somar Al Nahers kronika?

2-3%?

5-7%?

Jag tror sjalv att Sd okade mellan 3-5%. Folk har fatt nog!

Jag ar pascifist i grunden (tror inte pa krig o vald). Men nu ar jag sa javla forbannad att jag borjar forsta muslimerna som skot ihjal karikatyrtecknarna i Frankrike (Charlie Hebdo).

Om jag som pascifist kanner sa...

Finns det risk att personer i Sverige kanske ar beredda ga ett steg langre?
Har Aftonbladet gatt over en grans?

Time will tell.

Risk såklart det finns. Svenskar i gemen är dock snälla varelser. Men att bli pissad som detta och göra det så uppenbart att nytt folk skiter i Sverige och tom vill ha en ursäkt. Ja vete fan det är något nytt detta iaf och tror nog många liksom tycker nog är nog nu.
Citera
2015-06-07, 15:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Alla invandrare verkar inte dela hennes åsikt:
Citat:
Barnen Emilio, Arian och Assarina håller i varsin svensk flagga. Pappa Farsad:

– Det känns som att det är en viktig dag att fira. Barnen ska lära sig att vara stolta över Sverige, tycker jag.
http://www.hd.se/lokalt/landskrona/2015/06/06/det-ar-en-viktig-dag-att-fira/

Jag utgår ifrån att detta i Aftonbladet's tolkning av verkligheten handlar om "Onkel Tom"-invandrare.
Citera
2015-06-07, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Jag utgår ifrån att detta i Aftonbladet's tolkning av verkligheten handlar om "Onkel Tom"-invandrare.

Varför utgår du från detta? Det är bara en bråkdel av svenskar (alltså dem som du anser vara svenskar) som deltar i firandet av nationaldagen. Men om en invandrare gör det så är det förstås någonting skumt i dina ögon.
Citera
2015-06-07, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Dessa fina invandrare ar vart hopp mot Aftonbladets hatpropagande mot Sverige. Det finns otacksamma "kravmaskiner" som Somar Al Naher, en arab med tvivelaktiga skal for uppehallstillstand i Sverige. Hon kraver nu Sverige pa en ursakt! Nagot som aven Ulf Lundell tycker: "pissar pa Sverige".

Langtar efter nar Sd har makt att tillsammans med andra partier stoppa ALLA BIDRAG till svensk media.

Varfor ska de fa sprida svenskhat med hart arbetande svenskars skattepengar?

Kan de inte fa lonsamhet sa far de ga i konkurs! Arligt talat tror jag den dagen kommer fortare an de anar. Da skall journalister drabbas av massarbetsloshet
Citera
2015-06-07, 15:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför utgår du från detta? Det är bara en bråkdel av svenskar (alltså dem som du anser vara svenskar) som deltar i firandet av nationaldagen. Men om en invandrare gör det så är det förstås någonting skumt i dina ögon.
Din paranoia börjar bli allt mer uttalad & obehaglig. Det var ju uppenbart för alla att jag tyckte att det var ett bra uttalande av pappan, att han i motsats till Aftonbladet inte verkar hata Sverige.
Citera
2015-06-07, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Någon borde starta en Facebook eller ett Twitterkonto:

Vi som ber Somar Al Naher om ursäkt

Där kan sedan alla, som känner sig träffade, skriva sina namn.

Snarare borde någon starta en Facebook eller ett Twitterkonto

Vi som tycker att Somar Al Naher ska be om ursäkt för att hon tycker att Sverige ska be henne om ursäkt
Citera
2015-06-07, 15:48
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag försvarar inte hennes debattartikel. Jag tycker att den är helt malplacerad på nationaldagen. Hon kan skriva om sina erfarenheter som asylsökande någon annan dag. Men jag tycker ändå att påståendet om att hon skulle ha fått "extrema bidrag" är dumt. För precis som du skriver likställs personer med PUT i bidragshänseende med svenska medborgare. Några "extrema bidrag" får man inte i Sverige oavsett om man är medborgare eller har PUT.

Jag håller med dig om att artikeln är helt malplacerad till nationaldagen och vad gäller bidragsargumentationen håller jag med dig där också. Låt vara att jag av incitamentsskäl tycker att det borde vara större skillnader mellan de förmåner som tillkommer medborgare i förhållande till icke-medborgare. Men det där är en annan diskussion.

En sak är i alla fall säker. Al Naher hade knappast haft tillgång till offentlig sjukvårdsförsäkring, studiemedel för universitets- och högskolestudier, läkemedelsförsäkring och en massa andra grejer för det fall hennes föräldrar inte valt Sverige. Det kan ju vara något för henne att om inte känna tacksamhet över så i varje fall begrunda.
Citera
2015-06-07, 15:54
Medlem
Vimurs avatar
Naher gör bort sig när hon attackerar Ranstorp för att han retweetade Mohamed Omars lysande inlägg om Nahers trams.
Naher skriver förnumstigt:

"@MagnusRanstorp tycker du inte att det är problematiskt att du som ska ha koll på extremister och fanatiker citerar Mohamed Omar?"
https://mobile.twitter.com/somaralnaher/status/607443861368131584

Det är bara det att Omar för länge sedan har tagit avstånd från islamism och extremism och numera är en hårdför kritiker av dessa företeelser, vilket både Ranstorp och Omar påpekar. Ranstorp konstaterar vidare att han har bra koll på extremister men att Naher uppenbarligen inte har det.
Naher försöker rädda ansiktet och svarar:

"@MagnusRanstorp kanske jag inte har, ställde en fråga t dig. Han är fanatiker som vänder extremistksppan efter vinden. Nu:diktaturanhängare"

Både Ranstorp och Omar undrar vad hon menar och Ranstorp ber henne "precisera och backa upp anklagelsen".

Då försvinner Naher. Återigen ser vi prov på extremvänsterns infantila debatteknik av långsökta personangrepp och taffliga undanmanövrar.

Är det inte lite patetiskt att Naher konfronterar Ranstorp för att han länkar till Omars text? Det är antagligen en kombination av överdimensionerat bekräftelsebehov och hatet mot Ranstorp bland hennes islamistvänner för att han, till skillnad från det fega pk-etablissemanget, konstaterar det uppenbara.
Citera
2015-06-07, 15:55
Medlem
Rasseltasss avatar
Dick Erixon tar upp Aftonbladet-journalisten Somar Al Nahers krav på en ursäkt:

Citat:
En mängd personer med invandarbakgrund träder nu fram med sitt hat mot Sverige. Visst har landet givit dem allt, inte minst frihet. Men Sverige ska be invandrarna om ursäkt för att svenskar inte ger mer rättigheter och förmåner till invandrarna.

(...)

För mig är invandrarnas Sverige-hat ett uttryck för att de fått en grotesk bild av vad Sverige är. Allt tal om rättigheter och bidrag har gjort många till socialstatens klienter. De anser sig ha rätt att bli serverade allt de önskar. När man inte får allt det man pekar på blir man arg och ser sig som offer. Det är alltid någon annans fel. Det är alltid andra som ska be dem om ursäkt. Själv har de inget ansvar.

Socialdemokraterna fortsätter förvrida sambanden i samhället. Aftonbladets redaktör Karin Pettersson kommenterar Billströms inlägg med: “Jämlikar kräver inte tacksamhet av varandra”. Vad är detta för trams?

Jag är inte sällan tacksam mot mina “jämlikar” när de hjälper mig med något i vardagen. Tacksamhet är en förutsättning för att det civila samhället ska fungera. Ja, för att vi alls ska ha någon tillit och förtroende för det omgivande samhället. Utan tacksamhet och ömsesidiga insatser för medmänniskor faller vi ner i stenhård anarki där man tar vad man kommer över och skiter i omgivningen.

Socialdemokratern har lurat på invandrare en falsk bild där man bara har att kräva sin rätt. Så är det inte. Man har också uppenbara skyldigheter i detta land: att försörja sig själv, att inte ligga andra till last, att ställa upp på omgivningen (om den visar tacksamhet, annars saknas skäl att lyfta ett finger). Först när man gjort sin plikt kan man kräva sin rätt, som Socialdemokraterna sa innan man tog till sig den värdenihilismen som nu bryter sönder den tilltro till samhället som länge gjort de skandinaviska länderna unika i världen.

http://erixon.com/blogg/2015/06/ska-svenskar-be-invandrarna-om-ursakt/

Denna historia är med andra ord bara en försmak av det värderingsmässiga haveri som kommer att ackompanjera det svenska samhällets sönderfall.
Citera
2015-06-07, 15:59
Medlem
Det verkar som om sverigehatarna vässar sina IS-positiva pennor på löpande band just nu.

Här är en till.
Citat:
Nationalstaten är ingenting att fira

Det har gått ett år sedan jag inför nationaldagen skrev att nationalstaten ska falla.

Vår relation till nationalstaten kan liknas vid ett destruktivt förhållande där vi står i en inbillad beroendeställning.

Foujan Rouzbeh, aktivist

http://www.metro.se/metro-debatt/nationalstaten-ar-ingenting-att-fira/EVHoff!bmvIUZcgDO5hg/#comments

Det ska bli intressant att se vilken slags befolkning som blir kvar efter kriget
Citat:
Det tredje världskriget är redan här. Det utspelas mellan västvärlden på ena sidan och terrorgrupper och IS på andra sidan - och det kommer bara att eskalera.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20917525.ab
Citera
2015-06-07, 16:04
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorLogachev
Det verkar som om sverigehatarna vässar sina IS-positiva pennor på löpande band just nu.

Här är en till.

Det ska bli intressant att se vilken slags befolkning som blir kvar efter kriget

Foujan har förärats en egen tråd, ty hennes dårskap är större än Somars. Att Foujan lyckades bli utslängd av FI säger en del om hur extremt militant hon är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in