2015-06-06, 18:36
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Tycker ändå att det varit intressant att se Wallmark, Einar Emanuelsson och Tim Söderlund i Luleå. När dessa spelare lämnade Skellefteå gjorde det plats för Holmström, Sebastian Ohlsson och Linus Lindström som alla var betydligt mindre hypade än den förstnämnda trion men som nu kört om dem i utvecklingskurvan. Gott betyg till vår juniorutveckling.

Ja, Luleå ligger ju en bit efter där, men kommer förbi ikapp och förbi inom några år. Wallmark ska för övrigt bli riktigt intressant att se i år. Nu kan han ju inte klaga på lekkamraterna.
Citera
2015-06-06, 18:36
Medlem
En fråga från en okunnig person här.

I LHC har laget för tillfället 7 backar. 3 av de är om jag förstår det rätt på juniorkontrakt bara så linköping har möjlighet att få tag på nya backar?

Jag personligen tycker annars att backsidan ser svag ut med så unga spelare som knappt har erfarenhet i högsta ligan. http://www.eliteprospects.com/team.php?team=&team=6

Som sagt, har inte bra koll alls på det här så om någon kan förklara det vore det snällt.

Tack
Citera
2015-06-06, 19:21
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phille206

I LHC har laget för tillfället 7 backar. 3 av de är om jag förstår det rätt på juniorkontrakt bara så linköping har möjlighet att få tag på nya backar?

Jag personligen tycker annars att backsidan ser svag ut med så unga spelare som knappt har erfarenhet i högsta ligan. http://www.eliteprospects.com/team.php?team=&team=6

Som sagt, har inte bra koll alls på det här så om någon kan förklara det vore det snällt.

Tack

Forsling fick A-lagskontrakt förra säsongen, Hansson och Carlsson fick det nyligen. Hansson lär nog lånas ut och Carlsson som imponerade i slutspelet blir 7:e. Mange har lagt av, en rutinerad back ska värvas, kommer nog spela i andra med Forsling. Dahlström-A.Karlsson tredje.
Citera
2015-06-07, 00:23
Medlem
-=Magnus=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Vad gör ett bottenlag som:

1. Mist sitt hjärta, motor och kapten.

2. Värvat en finne vars enda bedrift är att vara känd för att vara halvbra på att fegt slå ned folk bakifrån.

3. Värvat en ryggtacklare som vare sig platsar i MoDo eller Färjestad.

4. Värvat en för dyr "stjärn"finne som de två senaste åren utöver att få sparken från KHL underpresterat så grovt att hans två klubbar varit på vippen att åka ut.

till så stora favoriter? Vad är det som gör dem till så tunga favoriter menar du? Jag kan knappt se dem att ta sig över kvalstrecket om jag ska vara ärlig.

Hur kommer det gå med långsiktigheten när den där dataspelsnissen tröttnat på att lägga pengar i ett svart hål som idrott och framförallt en ekonomisk oansvarig klubb som Luleå är?

Du har uppenbarligen dina egna definitioner på saker och ting. En helt egen värld tycks det som. Säkert är det ständigt frid och fröjd i din HV-stuga medan stormen rasar utanför där du tittar ut genom dörrögat och skådar hur de andra föreningarna lider av misskötsel, hybris och interna strider i bjärt kontrast mot ditt HV där det är lugnt som i kyrkan en söndag.
Av all skit du kastat runt är jag ändå mest nyfiken på hur du definierar att Luleå HF skulle vara en ekonomiskt oansvarig förening? Hjälp oss utanför din stuga att förstå hur du tänkt där.
Citera
2015-06-07, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Det är väl snarare dom som skriver här med sin enögda syn. Fuleå berör absolut ingen utanför Norrbotten.
Sedan är det kommunisterna i norr som dragit igång detta med köpelag och R.J i spetsen.

Men du kanske tycker det är skillnad när dom bättre spelarna i Fuleå lämnar och går till lag där dom har chansen att vinna än som i tex Färjestad där man slänger ut spelare som inte håller måttet?
Och då blir Färjestad ett köpelag med det är man inte i Fuleå då man ska ha ersättare?
Luleå verkar då beröra dig, så mycket som du maler om Luleå.
Citera
2015-06-07, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phille206

Tack
Mange + Bäckman har lämnat, annars ser det i stort sett ut likt i fjol. En ny lite mer rutinerad än de i dagens backuppsättning ska man även vara på jakt efter.

Visst Bäckman gjorde en del poäng när han anslöt i serien, men faktum är att både han och Mange var de två största besvikelserna på backsidan i fjol och framförallt under slutspelet.
Det viktigaste är att få behålla Junland och Rahimi, skulle någon av dom försvinner så blir det däremot tungt.

Vad det gäller backsidan i övrigt så är det relativt ungt, men ändå spännande. Stor del av stommen kvar och killar som trots allt visat att de håller i SHL.

Dahlström:
Fick hoppa runt en del i början av säsongen Matheson, Mange och till sist med Karlsson. -9 första 13 matcherna och många var frustrerade över hans spel och ville skicka ut han på lån.
Nu blev det inte så utan han blev kvar och fick alltmer förtroende med Karlsson vilket passade honom utmärkt. Växte ju längre säsongen gick och hamnade tillslut på -2, ingen jättelyckad andra säsong. Men som sagt hans första seniorsäsong från start och där finns det mer att hämta.

Karlsson:
Vad ska man säga om denna Vetlandakillen, utlånad till Mora hela säsongen 13/14 och kom tillbaka ifjol. Växte ut till att bli en av mina favoriter, helt klart! Började som 7e back och fick väldigt lite speltid till en början, inga större förväntningar på förhand. Men oj så nyttig, tacklar inte mycket men hård i närkampsspelet täcker skott och offrar sig. Väldigt klok i det defensiva!
Den som sken mest i backparet Dahlström-Karlsson i fjol och höll bra SHL-klass, väldigt jämn nivå utan några större toppar eller dalar. Stabil som fan helt enkelt!

Forsling:
Folk skrek efter en backvärvning inför säsongen, man landade ingen utan valde att lyfta upp en yngling vid namn Gustav Forsling från juniorerna. Dröjde inte länge innan han tagit en plats i mångas hjärtan.
Producerade direkt, spelade så moget för sin ålder och åt istid som fick de flesta att häpna. Skötte sig med bravur även om det vid några tillfällen kunde bli lite slarv defensivt. Drog sedan på sig en skada och missa slutspurten av serien + hela slutspelet. Stor stor stor potential!

Carlsson:
Kom in i laget när Forsling gick sönder, åt inte lika mycket istid men visade upp ett lika moget och intressant spel. Kommer ligga +20 min nästa säsong istället för ynka 10-12 han hade i år utan att göra bort sig, även han stor potential!

Personligen är jag inte ett dugg orolig över backsidan om ingen mer lämnar. Rahimi och Junland är de ledande backarna, Dahlström och Karlsson växte ju längre säsongen gick och var riktigt stabila. Sedan har vi två riktigt stora talanger i Forsling och Carlsson som absolut inte gjorde bort sig i fjol. Så ska det som sagt rekryteras med ytterligare en back.
Citera
2015-06-07, 04:42
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Ja, Luleå ligger ju en bit efter där, men kommer förbi ikapp och förbi inom några år. Wallmark ska för övrigt bli riktigt intressant att se i år. Nu kan han ju inte klaga på lekkamraterna.

Ska väl tillägga att ett "förhoppningsvis" om att Luleå ska komma förbi och ikapp ska in i texten innan någon annan blir fly förbannad över hur jag vågar svära så pass i kyrkan.
Citera
2015-06-07, 08:13
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Mig veterligen har inte Luleå köpt någon spelare. Däremot har dom sajnat flera nya spelare.

Det där var ett mycket korkat inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Luleå berör.

Det också. Bara önskedrömmar. Lulä slår undan skridskorna på sig själva när dom dräper sin egen juniorverksamhet. En sådan bygger på långsiktighet inte tillfälliga satsningar. Spelpengarna räcker nog bara en säsong och misslyckas det så står negerosten där med arshlet bart.
Citera
2015-06-07, 08:36
Medlem
RedXs avatar
Eftersom 97% av inläggen handlar om Luleå så är det väl numera berättigat att påstå att Luleå berör.
Citera
2015-06-07, 08:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Eftersom 97% av inläggen handlar om Luleå så är det väl numera berättigat att påstå att Luleå berör.
Ovanligt korkat påstående det där som återkommer då och då i och med att alla lag i elitserien berör och det är ju självklart att man ser med förakt på alla de lag man inte håller på.

Ibland när de gör något extra dumt berör de lite extra som typ när Brynäs stal pengar ur den kommunala barnomsorgskassan för att göra reklam för unicef på sina tröjor. Eller som nu när Fuleå driver upp spelarlönerna för pengar man inte har.
Citera
2015-06-07, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Det där var ett mycket korkat inlägg.

Det också. Bara önskedrömmar. Lulä slår undan skridskorna på sig själva när dom dräper sin egen juniorverksamhet. En sådan bygger på långsiktighet inte tillfälliga satsningar. Spelpengarna räcker nog bara en säsong och misslyckas det så står negerosten där med arshlet bart.
Och bara för att bevisa det jag skrev så kom alltså ännu ett inlägg om Luleå från ett icke-lulefan.
Citera
2015-06-07, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Ovanligt korkat påstående det där som återkommer då och då i och med att alla lag i elitserien berör och det är ju självklart att man ser med förakt på alla de lag man inte håller på.

Ibland när de gör något extra dumt berör de lite extra som typ när Brynäs stal pengar ur den kommunala barnomsorgskassan för att göra reklam för unicef på sina tröjor. Eller som nu när Fuleå driver upp spelarlönerna för pengar man inte har.
Ni uppvisar alldeles för mycket (negativa) känslor och använder alldeles för många öknamn på Luleå HF för att kunna låtsas om att inte LHF berör er. På riktigt.

Vi har skrivit en del om din klubb HV också den senaste tiden men det skrivs ju inte lika känslostormande inlägg från oss icke-HV:are, direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in