2015-06-07, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollgubben
Är OHS fortfarande aktiva eller NER? Har writers från dessa crew joinat nya, i så fall vilka?
NER har lagt lite ö-tåg på senaste tiden. Svart o vitt tema på det hela
Citera
2015-06-07, 13:41
Medlem
Attjagorkars avatar
Här har vi ett exempel på en målare som gör stilen bra och den håller än idag.. Ganska skönt att se något annat än dagens innestil, även fast jag absolut inte har något emot den gillar jag när folk skiter i att följa trenden.

http://i.instagram.com/pappatilldampisar/
Citera
2015-06-07, 19:05
Medlem
Mandarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Växte man upp med den är det ganska självklart att man uppskattar den, precis som 80-90 talsstilen. Du gillar nog fortfarande stilar som inspirerade dig när du började, eller hur?

Vet inte om jag håller med om det...Jag kan bli lite nostalgisk när jag ser torparveck, gamla pieces där man skippat att köra under- eller överdelen osv. Men inte fan tycker jag att det ser särskilt bra ut. Det känns daterat, på ett dåligt sätt. Det är ungefär som med musik. Det finns massvis med grejer som jag tyckte var skitbra för tio-femton år sen som jag aldrig skulle spela idag, även om jag kan lyssna på det och få en skön känsla av alla minnen snarare än det rent musikaliska.
Citera
2015-06-07, 20:02
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandark
Vet inte om jag håller med om det...Jag kan bli lite nostalgisk när jag ser torparveck, gamla pieces där man skippat att köra under- eller överdelen osv. Men inte fan tycker jag att det ser särskilt bra ut. Det känns daterat, på ett dåligt sätt. Det är ungefär som med musik. Det finns massvis med grejer som jag tyckte var skitbra för tio-femton år sen som jag aldrig skulle spela idag, även om jag kan lyssna på det och få en skön känsla av alla minnen snarare än det rent musikaliska.

Jag förstår vad du menar. Jag säger ju självklart inte att allt man gillade förr gillar man idag, man utvecklas ju.. Däremot kan jag fortfarande uppskatta stilen man "började med", de målare man såg upp till på den tiden och de stilar som inspirerade mig just då.. Kan ta färschemat som användes "förr" som exempel, färguppsättningen och hur man valde att blanda är inget som hänger i idag.. På både gott och ont.. Men jag kan fortfarande kolla en del gamla målningar och känna att det satt perfekt än idag. Allt från PMS till IDA, NÄU till IGS och F-UPS.. Om vi ska hålla oss någorlunda i nutiden..
Allt under den eran var ju inte bara torpaveck eller utan topp/underdel. Mind IAK tycker jag fortfarande gör det med stil. Den smutsiga stilen med dubbellinjer, oproportionerliga bokstäver och enorma skuggor =)
Citera
2015-06-08, 00:50
Medlem
Va hände med legendariske "jesus är fet" egentligen?
Citera
2015-06-08, 07:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coatmeal
Va hände med legendariske "jesus är fet" egentligen?

Internet fame, dom kommer, dom går.
Citera
2015-06-08, 11:52
Medlem
Såg en "GDMS" kromare i Grängesberg av "ego" även sett lite "GDM" och "ego" tags i Ludvika. Nåt upcoming crew?
Citera
2015-06-08, 22:12
Medlem
fuckcsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZidOne
Såg en "GDMS" kromare i Grängesberg av "ego" även sett lite "GDM" och "ego" tags i Ludvika. Nåt upcoming crew?

Förmodligen icke
Citera
2015-06-08, 22:19
Medlem
Kastaflaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZidOne
Det är ett Mora-baserat crew.
Citera
2015-06-09, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastaflaska
Det är ett Mora-baserat crew.

Jaha okej. Bara ett gäng på genomresa då?
Citera
2015-06-09, 17:09
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Vem var det som skrev Sero i början av 90 talet?
Och använde han sig av någon annan tag före eller innan?

Zero Zero va ju Disey och Ziggy iallafall.

Sitter en gammal Sero målning mellan Årstaberg och Älvsjö på vänster sida i södergående riktining. Tror han va med i OBS?
Citera
2015-06-10, 09:01
Medlem
är DFS något stort crew? (ej svenskt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här