Citat:
Ursprungligen postat av Mandark
Vet inte om jag håller med om det...Jag kan bli lite nostalgisk när jag ser torparveck, gamla pieces där man skippat att köra under- eller överdelen osv. Men inte fan tycker jag att det ser särskilt bra ut. Det känns daterat, på ett dåligt sätt. Det är ungefär som med musik. Det finns massvis med grejer som jag tyckte var skitbra för tio-femton år sen som jag aldrig skulle spela idag, även om jag kan lyssna på det och få en skön känsla av alla minnen snarare än det rent musikaliska.
Jag förstår vad du menar. Jag säger ju självklart inte att allt man gillade förr gillar man idag, man utvecklas ju.. Däremot kan jag fortfarande uppskatta stilen man "började med", de målare man såg upp till på den tiden och de stilar som inspirerade mig just då.. Kan ta färschemat som användes "förr" som exempel, färguppsättningen och hur man valde att blanda är inget som hänger i idag.. På både gott och ont.. Men jag kan fortfarande kolla en del gamla målningar och känna att det satt perfekt än idag. Allt från PMS till IDA, NÄU till IGS och F-UPS.. Om vi ska hålla oss någorlunda i nutiden..
Allt under den eran var ju inte bara torpaveck eller utan topp/underdel. Mind IAK tycker jag fortfarande gör det med stil. Den smutsiga stilen med dubbellinjer, oproportionerliga bokstäver och enorma skuggor =)