Citat:
Ursprungligen postat av
rochefort10
Men stod polisbilarna där och väntade eller kom dom precis? Åker man från polishuset, över turbinbron kommer man ut där vid stadshuset. Kan ju vara så att poliserna kom direkt från polishuset och hade tur att timingen ändå vart rätt bra.
Tyvärr står ju trädet i vägen så man ser inte om dom står där eller inte men utfarten från polishuset är i mitten (enkelt förklarat) av turbinbron och där dom står och filmar från fönstret och antalet av bilar som kommer från samma håll så känns det som att dom står och väntar. Hade rånarbilen stått åt andra hållet så hade alla bilar hamnar efter, så min slutsats är att antingen står dom och väntar eller så har dom bara ren tur att bilen inte åker åt andra hållet. Avståndet till där rånarnas bil står är mer eller mindre exakt lika långt oavsett om du kommer bakifrån eller framifrån.
Och att väktarbilen står där gör absolut 0 och inget då jag till 99.9% vet att personen som satt i hade backat bort bilen.
Hade dock det inte varit så många bilar som kom från stadshuset så hade bästa vägen varit att åka ut där, genom stadsparken och iväg. Skulle jag göra ett likvärdigt rån skulle jag ta den vägen, mindre hinder hela vägen ut till e18 kontra vägen dom tog (blev tvingade?) att ta.