2015-06-06, 21:05
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.3011107--later-som-forhallandena-pa-guantanamo-bay-
Är detta ett aprilskämt såhär på nationaldagen..? Låter ju inte helt sannolikt.. Fast är det sant är det bara bra då GM förmodligen är blatteslödder som förtjänar all skit de kan få
Citera
2015-06-06, 21:06
Medlem
Pinsamt att svenskt rättsväsende placerar ut stora högtalare och medvetet
spelar hög musik av olika sorter, för att förhindra att häktade personer ska
kunna ha en normal tillvaro i häktet.

Det är fan inte klokt. Kom ihåg nu, innan ni börjar ordbajsa, att detta
är häktade personer. Inget annat.

Hur som helst är det en rättsskandal.
Citera
2015-06-06, 21:06
Medlem
Citat:
32-åringen gjorde under fredagen en polisanmälan mot polisen angående musiken i arrestlokalen i Västerås.
– Han anser sig bli behandlad under tortyrliknande former. Det påminner närmast om en beskrivning av hur man anser sig kunna behandla fångarna på Guantanamo, säger Thomas Olsson.
Men enligt advokaten slutade inte musiken efter polisanmälan.
– Enligt uppgift när jag träffade honom i dag håller de nu på att spela dansbandsmusik på hög volym. Och det måste ju vara otroligt främmande för några killar som kommer från förorten att behöva somna till tonerna av "Gråt inga tårar". Du kan ju tänka dig själv, man behöver ju inte Tore Skogman dygnet runt.

Citat:
Ivan Åslund, befäl på polisens länskommunikationscentral i Västmanland, bekräftar på lördagskvällen att det finns en polisanmälan från den häktade 32-åringen.
– Vad jag förstod så är det en stereo de har anmält att de spelar musik där, säger han.
Stämmer det att de spelar musik där för de intagna?
– Ja ... det är det. Men den som äger ärendet är åklagaren och kommenderingschefen och undersökningsledaren som ansvarar för det där. Så jag kan inte säga någonting mer om det.
Men arresten ligger väl där hos er i polishuset, är det inte bara att gå ner och stänga av musiken då?
– Nej, det är bestämt att den ska vara i gång vad jag förstår. Så det kan inte vi påverka.
Vem har bestämt det?
– Just som jag sa: de här gemensamt. Det är i staben man har bestämt det.

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article20920435.ab
Citera
2015-06-06, 21:11
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article20920435.ab
Bisarrt. Oväntat.

Men inte dåligt - svensk polis och åklagare behöver bli mindre PK när det kommer till kriminella svartskallar.

Mycket bra gjort.
Citera
2015-06-06, 21:18
Medlem
Bra gjort av poliserna, nu får turkarna från ghettot höra lite riktig musik istället för Kartellen.
Citera
2015-06-06, 21:20
Medlem
Haha..det finns en naturlig förklaring till musiken och det är nog för att förhindra att man kommunicerar mellan cellerna och "snackar ihop sig" pga restriktionerna.
Citera
2015-06-06, 21:28
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Haha..det finns en naturlig förklaring till musiken och det är nog för att förhindra att man kommunicerar mellan cellerna och "snackar ihop sig" pga restriktionerna.

Det skulle vara en anledning men varför placerar man dom då inte på andra häkten i närområdet, det har gjorts förr och då minimeras risken också för lappar på toaletten osv.
Rättsskandal ja kanske men lite roligt är det allt
Citera
2015-06-06, 21:30
Bannlyst
" En av dem har polisanmält arresten – som spelar dansbandsmusik på högsta volym. "

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20920435.ab
Citera
2015-06-06, 21:44
Medlem
-Advokaten får väl ordna så man spelar Kartellen?
Citera
2015-06-06, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Bisarrt. Oväntat.

Men inte dåligt - svensk polis och åklagare behöver bli mindre PK när det kommer till kriminella svartskallar.

Mycket bra gjort.
Stackars, kan inte spela rasistkort nu.
Citera
2015-06-06, 22:06
Medlem
Glennhenrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Pinsamt att svenskt rättsväsende placerar ut stora högtalare och medvetet
spelar hög musik av olika sorter,
för att förhindra att häktade personer ska
kunna ha en normal tillvaro i häktet.

Det är fan inte klokt. Kom ihåg nu, innan ni börjar ordbajsa, att detta
är häktade personer. Inget annat.

Hur som helst är det en rättsskandal.

Tro inte på allt du läser på aftonblaskan... Det kan lika väl ha varit en mindre radio som står i ett grupprum?

Visst, jag håller med om att Guantanamo-stilen inte är inspirerande för det svenska rättsamhället.
Citera
2015-06-06, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rochefort10
Men stod polisbilarna där och väntade eller kom dom precis? Åker man från polishuset, över turbinbron kommer man ut där vid stadshuset. Kan ju vara så att poliserna kom direkt från polishuset och hade tur att timingen ändå vart rätt bra.

Tyvärr står ju trädet i vägen så man ser inte om dom står där eller inte men utfarten från polishuset är i mitten (enkelt förklarat) av turbinbron och där dom står och filmar från fönstret och antalet av bilar som kommer från samma håll så känns det som att dom står och väntar. Hade rånarbilen stått åt andra hållet så hade alla bilar hamnar efter, så min slutsats är att antingen står dom och väntar eller så har dom bara ren tur att bilen inte åker åt andra hållet. Avståndet till där rånarnas bil står är mer eller mindre exakt lika långt oavsett om du kommer bakifrån eller framifrån.

Och att väktarbilen står där gör absolut 0 och inget då jag till 99.9% vet att personen som satt i hade backat bort bilen.

Hade dock det inte varit så många bilar som kom från stadshuset så hade bästa vägen varit att åka ut där, genom stadsparken och iväg. Skulle jag göra ett likvärdigt rån skulle jag ta den vägen, mindre hinder hela vägen ut till e18 kontra vägen dom tog (blev tvingade?) att ta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in