2015-06-06, 20:12
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Att Juventus lyckats ta sig till final gör den hela rätt ljummen. Juventus är inte Europas bästa eller näst bästa lag. De har haft tur. Jag tippar på att dom knappt tar sig vidare ur gruppen nästa säsong, även om dom får enkel lottning då dom vinner sin dåliga liga. Dom har den näst högsta medelåldern i en CL-final nånsin så framtiden ser inte precis ljus ut, speciellt inte när deras enda unga och lovande spelare sticker i sommar.

MSN gör minst tre mål idag.

Dybala, Rugani, Zaza, Berardi, Sturaro, Pereyra, Morata - är inga spelare du känner till?
Citera
2015-06-06, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Dybala, Rugani, Zaza, Berardi, Sturaro, Pereyra, Morata - är inga spelare du känner till?

Oj vad många år man hört om spelare som ska bli så bra i Italien. Jag tror på det när jag ser det.
Citera
2015-06-06, 20:20
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Oj vad många år man hört om spelare som ska bli så bra i Italien. Jag tror på det när jag ser det.

Ja, Morata sänkte ju bara Real. Så där kan du bocka av en, även om jag själv tycker många överskattar honom en aning. Det går dock inte att blunda för att det är en spelare med hög potential.

Dybala är klass rakt igenom. Men tyvärr föredrar du snedsparkar på Brittania Stadium före att se Vazquez och Dybala spela fotboll på Sicilien.

Berardi har redan gjort 31 Serie A-mål... Som tjugoåring.

Rugani är största backtalangen i ett av världens försvarsfästen gällande att ta fram backar av kvalitet.

Pereyra är redan bra nog att vara rotationsspelare i ett CL-finallag, medan Zaza och Sturaro har lite mer att bevisa.
Citera
2015-06-06, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ja, Morata sänkte ju bara Real. Så där kan du bocka av en, även om jag själv tycker många överskattar honom en aning. Det går dock inte att blunda för att det är en spelare med hög potential.

Dybala är klass rakt igenom. Men tyvärr föredrar du snedsparkar på Brittania Stadium före att se Vazquez och Dybala spela fotboll på Sicilien.

Berardi har redan gjort 31 Serie A-mål... Som tjugoåring.

Rugani är största backtalangen i ett av världens försvarsfästen gällande att ta fram backar av kvalitet.

Pereyra är redan bra nog att vara rotationsspelare i ett CL-finallag, medan Zaza och Sturaro har lite mer att bevisa.

Kul för dom. Att göra en massa mål i Serie A säger dock inte ett skit. Luca Toni vann skytteligan den här säsongen, Serie A är på samma nivå som den portugisiska ligan. Immobile har ju visat sig, efter sin skytteligavinst, vara en briljant spelare... Lägg ner med hypen kring spelare som gjort obetydliga saker i en medioker liga. Skulle inte Ilicic bli en storspelare från Sicilien förresten? Nej, flopparna haglar därifrån. Pastore får ju till och med ses som en succé...
Citera
2015-06-06, 20:24
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Exempel?
Citera
2015-06-06, 20:31
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Kul för dom. Att göra en massa mål i Serie A säger dock inte ett skit. Luca Toni vann skytteligan den här säsongen, Serie A är på samma nivå som den portugisiska ligan. Immobile har ju visat sig, efter sin skytteligavinst, vara en briljant spelare... Lägg ner med hypen kring spelare som gjort obetydliga saker i en medioker liga. Skulle inte Ilicic bli en storspelare från Sicilien förresten? Nej, flopparna haglar därifrån. Pastore får ju till och med ses som en succé...

Därför att Luca Toni är ett unikum. Hans ålder påverkar inte honom som spelare. Därför är han lika bra idag som när han vann skytteligan i BL. Att han däremot spelar i ett bottenlag har mer med att man som topplag gärna vill spela på ett annat sätt än att skicka långa bollar, eller konsekvent söka tidiga inlägg.

Nej, Serie A är bättre än PL. Både spelmässigt och topplagen. Det spelmässiga är min subjektiva bedömning. Topplagens prestation är fakta.

Immobile är begränsad. Berardi är det inte.

Ligan är inte medioker. Sluta far med osanningar.

Ilicic spelar iaf för ett EL-semifinallag. Och gjorde det bra i vår. Det är bättre än att lira i Liverpool eller Spurs.

Pastore har väl inte lyft, men har ändå betalat av sitt höga pris.
Citera
2015-06-06, 20:33
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Hade flertalet vänner som slutade titta på Barcelonas matcher under hösten när det gick dåligt för att helt sonika bli livslånga supportrar när fina skalper togs och det nalkas CL final. Forza Juve även om Barcelona fått CL titel serverad på silverfat.

Jag känner väldigt många personer som hejade på Real men har blivit Juventus - fans nu. True story.

Silverfat alltså?
Citera
2015-06-06, 20:33
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Därför att Luca Toni är ett unikum. Hans ålder påverkar inte honom som spelare. Därför är han lika bra idag som när han vann skytteligan i BL. Att han däremot spelar i ett bottenlag har mer med att man som topplag gärna vill spela på ett annat sätt än att skicka långa bollar, eller konsekvent söka tidiga inlägg.

Luca Toni var dessutom en jäkligt "late bloomer "
Citera
2015-06-06, 21:51
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Dock inte så kända namn som du kanske tror för en mer allmänt internationellt fotbollsintresserad.
Citera
2015-06-06, 22:47
Medlem
P.Gs avatar
Juventus står upp bra efter sin kvittering, men över nittio minuter är det ingen tvekan om vilket lag som är bättre och mer erfaret. Lite besviken på vissa individuella insatser bör man nog vara, men i det stora hela en ok insats. Det viktiga är att Juventus är tillbaka i toppen och att många spelare fick nyttiga erfarenheter att bygga vidare på. Nu gäller det att inte sälja lirare som Pogba, som höll en riktigt bra nivå ikväll.
Citera
2015-06-06, 23:00
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Dock inte så kända namn som du kanske tror för en mer allmänt internationellt fotbollsintresserad.

Nu svarade jag ju på:

"(...)så framtiden ser inte precis ljus ut, speciellt inte när deras enda unga och lovande spelare sticker i sommar."

Nog är dem spelare jag räknar upp både unga och lovande. Vissa, som Berardi, Dybala och Rugani är extremt lovande.
Citera
2015-06-06, 23:05
Medlem
NirvanAs avatar
Man vet när man har höga förväntningar på Messi när man känner sig lite halvt missnöjd med hans spel idag. Han sköt ändå skottet som Suarez slog in på returen sen och även en 2nd assist på Neymars mål i slutet.

Han leder ju goldbollenracet överlägset men tror det hade varit ännu bättre om han hade klippt dit en riktig pärla idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in