2015-06-05, 12:04
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Fast 1-2 filmer om dan känns som ganska regelbundet filmtittande trots allt, ingen paus direkt.

Inte med mina mått mätt direkt, som kunde se mellan 6-8 filmer på en "bra dag", men nu har jag inte sett film sedan i måndags kväll och det känns faktiskt väldigt skönt och befriande, efter att nästan ha sett tvåhundra filmer under maj. Gick ju helt klart överstyr med min OCD där mot slutet och blev inte direkt roligt längre, utan mina tvångstankar gick för långt och nu är jag på avtändning så att säga.
Citera
2015-06-05, 12:04
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Fast 1-2 filmer om dan känns som ganska regelbundet filmtittande trots allt, ingen paus direkt.
En minskning från 150 till 30 filmer i månaden är å andra sidan en ganska drastisk nedskärning även om en film om dagen fortfarande är mer än vad de allra flesta utan ett större filmintresse ser.
Citera
2015-06-05, 12:08
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Inte med mina mått mätt direkt, som kunde se mellan 6-8 filmer på en "bra dag", men nu har jag inte sett film sedan i måndags kväll och det känns faktiskt väldigt skönt och befriande, efter att nästan ha sett tvåhundra filmer under maj. Gick ju helt klart överstyr med min OCD där mot slutet och blev inte direkt roligt längre, utan mina tvångstankar gick för långt och nu är jag på avtändning så att säga.
Det är nog vettigt, har själv tagit det väldigt lugnt den här veckan fast det har haft mer med tentaplugg att göra. Men pauser behövs helt klart och ja nära 200 filmer på en månad skriker Cinemania-dokumentären även om jag själv kan känna mig avis att jag inte har tiden för det
Citera
2015-06-05, 16:40
Medlem
bombaccis avatar
Tänkt titta på chapter 27 om mordet på John Lennon strax. Mest nyfiken på hur bra Leto är att gestalta mark Chapman. undrar om de tar upp Catcher in the rye något eller om de mest låter han ha med sig den på dödsdagen.
Citera
2015-06-05, 17:02
Medlem
Tänkte se In the Mood for Love av Kar Wai Wong (schysst namn). Har tidigare sett My Blueberry Nights och Chungking Express av denna herre, varav den senare var väldigt bra.
Citera
2015-06-05, 18:07
Medlem
chessjamts avatar
Rhapsody in August (1991) av Akira Kurosawa med Richard Gere.

http://www.imdb.com/title/tt0101991/?ref_=fn_al_tt_1

Ännu en dödag på jobbet som jag ska försöka utnyttja till att se en till projektfilm.

Trodde först att Richard Gere var den enda västerlänningen som fått arbeta med Kurosawa men Martin Scorsese hann före då han gestaltade Vincent van Goth i filmen alldeles innan denna, Dreams (1990). Så då vet ni det, endast två stycken från USA har fått stå framför kameran i en Kurosawafilm, Gere och Scorsese. Lite kul kuriosa, kanske.
Citera
2015-06-05, 18:21
Medlem
Cinns avatar
Börjar dagen med lite Miyazaki i form av Porco Rosso (Kurenai no buta) (1992).
Citera
2015-06-05, 19:04
Medlem
Ska se en brittisk krigsfilm som heter Kajaki

http://www.imdb.com/title/tt3622120/

Har inga förväntningar, tror det är en propagandafilm med typiskt krigsmanus.
Positiva är att det verkar vara en lågbudgetfilm, mår illa av en massa spektakulära actionscener.
Citera
2015-06-05, 19:28
Medlem
Catapillas avatar
New World Extended Cut som är 2h 50m

http://www.imdb.com/title/tt0402399/?ref_=ttmd_md_nm

Förväntningarna är extremt höga, jag har sett fyra Malick tidigare och mitt betygsnitt för dom är 8.5. Med tanke på hur få nior och tior jag delar ut är det galet högt.
Citera
2015-06-05, 19:50
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
New World Extended Cut som är 2h 50m

http://www.imdb.com/title/tt0402399/?ref_=ttmd_md_nm

Förväntningarna är extremt höga, jag har sett fyra Malick tidigare och mitt betygsnitt för dom är 8.5. Med tanke på hur få nior och tior jag delar ut är det galet högt.

Malicks största besvikelse enligt mig. Vet dock inte om jag har sett den förlängda versionen då jag bara har den svenska DVD-utgåvan så nu blev jag intresserad att kolla upp och se om man har missat något. Ska bli kul att höra ditt omdöme efteråt.
Citera
2015-06-05, 20:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Det är nog vettigt, har själv tagit det väldigt lugnt den här veckan fast det har haft mer med tentaplugg att göra. Men pauser behövs helt klart och ja nära 200 filmer på en månad skriker Cinemania-dokumentären även om jag själv kan känna mig avis att jag inte har tiden för det

Du behöver inte känna någon som helst avundsjuka då jag är tvångsneurotiker som var/är tvungen att se ett visst antal filmer om dagen för att inte må dåligt och få ångest. Jag vet, det låter helt jävla sjukt men sen när blev psykiska sjukdomar rationella?
Citera
2015-06-05, 20:57
Medlem
Cinns avatar
Fortsätter med Jupiter Ascending (2015) helt utan förväntningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in