2015-06-04, 22:30
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ikiru är bra och fin, sorglig också, som en japansk Umberto D.

Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Ganska bra jämförelse men jag tycker Ikiru är den starkare filmen och att den är mer existentiell i sin tematik.

Fan vad ni höjer mina förväntningar. Ska försöka hinna med den i kväll, men det blir fan svårt. Får se om jag hinner med något kortare, men det tvivlar jag på.
Citera
2015-06-04, 22:39
Medlem
NirvanAs avatar
Brittiska krigsfilmen "Kajaki" efter litet heads up från Rakii
Citera
2015-06-04, 22:52
Medlem
fernebos avatar
Citat:
På tal om tidsresor så gillade jag Time Lapse som jag tror att väldigt få har sett, kolla upp den om du vill!

Helt ok rulle som fler borde se, även om man blir lite knäpp på den något paradoxala handlingen.
Citera
2015-06-04, 22:57
Medlem
Lotsos avatar
It Follows (2015)

Vad jag har längtat efter att få se denna! Nu äntligen ser jag den skräckfilm jag sett fram emot mest detta året.

http://www.imdb.com/title/tt3235888/?ref_=nv_sr_1
Citera
2015-06-05, 00:08
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Blir att se Othello av Welles innan den går ut på MUBI.
Ge gärna ett omdöme sen. Har haft ögonen på Welles version men högtrevande Shakespeare har jag lite intresse av.
Citera
2015-06-05, 00:26
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
It Follows (2015)

Vad jag har längtat efter att få se denna! Nu äntligen ser jag den skräckfilm jag sett fram emot mest detta året.

http://www.imdb.com/title/tt3235888/?ref_=nv_sr_1
Omdöme sen. Har också sett framemot denna en del, är rätt anti-skräckfilm annars men just p.g.a. nytänkandet som filmen verkar innehålla. Blir nog att se i helgen.
Citera
2015-06-05, 01:12
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Jävla bra actionrulle!

Verkligen! Men framförallt är den speciell till skillnad från annan "standard-action" i lite samma stuk som Road House som går sin egen väg!
Citera
2015-06-05, 01:20
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Omdöme sen. Har också sett framemot denna en del, är rätt anti-skräckfilm annars men just p.g.a. nytänkandet som filmen verkar innehålla. Blir nog att se i helgen.

Omdöme är i den andra tråden till att få avnjuta i en fin recension .
Citera
2015-06-05, 01:33
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Tänkte testa på Turist (2014)! Osäker på om jag gillar den men om man inte provar kan man ju inte veta.

Edit: Råkade läsa beskrivningen på IMDb och ger upp redan innan jag har börjat, få bli den någon annan kväll (kanske). No Country For Old Men (2007) blir nog bättre.
Senast redigerad av Cpt.Obvious 2015-06-05 kl. 02:08.
Citera
2015-06-05, 08:39
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ge gärna ett omdöme sen. Har haft ögonen på Welles version men högtrevande Shakespeare har jag lite intresse av.

Då tror jag kanske att du ska passa på denna.

Som vanligt en otroligt visuellt tilltalande film. En kavalkad av vackra kontrasttunga bilder från otroliga kameravinklar.

Dialogen är nästan uteslutande tagen från pjäsen, om, enligt mitt minne av pjäsen, lite omkastad och självklart väldigt hårt fragmenterad. Och i termer av pretentiös Shakespeare blir det inte bättre av att det är otroligt högt tempo och då det nästan amatörmässigt klippet är vääääldigt rörigt och ojämnt. Jag tror det hade varit ytterst svårt att hänga med i filmen om man inte redan var bekant med historien och hur Shakespeare uttrycker sig.

Men stundtals riktigt bra dramatik och känns både filmisk och teatermässig samtidigt, vilket är ganska coolt.

Stark trea sätter jag.
Citera
2015-06-05, 11:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Jag förstår det, du låg i bra som fan där senaste två månaderna.

Ja jag gjorde ju det, men nu ska jag i alla fall ta en paus för en liten tid framöver, kanske beta av max 1-2 filmer om dagen nu om ens det. Men skaffade hem nya dokumentären Red Army om ryska hockeylandslaget från förr i tiden då de vann 12 år i rad, så den är jag väldigt sugen på att se i helgen i alla fall!
Citera
2015-06-05, 11:57
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ja jag gjorde ju det, men nu ska jag i alla fall ta en paus för en liten tid framöver, kanske beta av max 1-2 filmer om dagen nu om ens det.
Fast 1-2 filmer om dan känns som ganska regelbundet filmtittande trots allt, ingen paus direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in