2015-06-04, 17:17
Medlem
Har sedan en tid tillbaka varit inne på spåret, filmer medverkande Errol Flynn, redan sett ett par av "äventyrsfilmerna".

Ikväll ska samla ihop koncentrationen för att se en som jag påbörjade men inte slutföljde "The Adventures of Robin Hood" (1938)
Citera
2015-06-04, 17:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Den Kurosawa-filmen jag ser fram emot mest tillsammans med Ikiru. Ska försöka se båda inom en snar framtid.

Ikiru är bra och fin, sorglig också, som en japansk Umberto D.
Citera
2015-06-04, 17:48
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Tänkte ta å se Point Break nu då det var en herrans massa år sedan sist. Minns den som riktigt bra!
Jävla bra actionrulle!
Citera
2015-06-04, 19:11
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ikiru är bra och fin, sorglig också, som en japansk Umberto D.
Ganska bra jämförelse men jag tycker Ikiru är den starkare filmen och att den är mer existentiell i sin tematik.

---

Tänkte se Under Capricorn (1949) eftersom det pratades som den i Titta Dom Snackar-podden. En av de osedda Hitchcock-filmer jag ser minst fram mot att beta av.
Citera
2015-06-04, 19:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Ganska bra jämförelse men jag tycker Ikiru är den starkare filmen och att den är mer existentiell i sin tematik.

Håller jag med om, Ikiru är den starkare filmen och grep tag i mig desto mera, men de Sicca's film är ju absolut inte dålig på något som helst vis dock.
Citera
2015-06-04, 19:32
Medlem
Catapillas avatar
Citat:

---

Tänkte se Under Capricorn (1949) eftersom det pratades som den i Titta Dom Snackar-podden. En av de osedda Hitchcock-filmer jag ser minst fram mot att beta av.

Starka Ingrid är med!
Jag kommer se den av den anledningen någon gång men är inte heller speciellt taggad.
Citera
2015-06-04, 19:33
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Håller jag med om, Ikiru är den starkare filmen och grep tag i mig desto mera, men de Sicca's film är ju absolut inte dålig på något som helst vis dock.
Nä jag har ju den som den femte bästa filmen jag sett i år så jag gillar Umberto D. väldigt mycket men Ikiru är en femma för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Starka Ingrid är med!
Jag kommer se den av den anledningen någon gång men är inte heller speciellt taggad.
Ja det är väl största anledningen till att se den egentligen fast då ser jag hellre om Notorious så här på förhand.
Citera
2015-06-04, 19:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Starka Ingrid är med!

På tal om Ingrid, har du möjligtvis sett En kvinnas ansikte med henne, från 1938?
Citera
2015-06-04, 19:54
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ja det är väl största anledningen till att se den egentligen fast då ser jag hellre om Notorious så här på förhand.

Jao, Notorious är mycket fin!

Citat:
På tal om Ingrid, har du möjligtvis sett En kvinnas ansikte med henne, från 1938?

Nej faktiskt inte, sett den tidigare Molander / Bergman rullen På Solsidan som är helt ok men inte den där. Är det något att ha?
Citera
2015-06-04, 21:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Nej faktiskt inte, sett den tidigare Molander / Bergman rullen På Solsidan som är helt ok men inte den där. Är det något att ha?

Ej sett den ännu själv trots att den legat ett tag på hårddisken, men tagit paus i filmtittandet just nu och fokuserar mig enbart på romaner och tv-serier, kände att det blev för mycket i maj månad med film.
Citera
2015-06-04, 21:25
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Blir att se Othello av Welles innan den går ut på MUBI.
Citera
2015-06-04, 22:23
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ej sett den ännu själv trots att den legat ett tag på hårddisken, men tagit paus i filmtittandet just nu och fokuserar mig enbart på romaner och tv-serier, kände att det blev för mycket i maj månad med film.

Jag förstår det, du låg i bra som fan där senaste två månaderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in