2015-06-05, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahkis5000
???
Jag jobbar i dessa ärenden.
Du har helt enkelt fel om du menar att en anställd i entreprenad inte får åka tillbaka till startpunkten.
Om jag har fel måste vi göra ett tillägg i avtalet men ser ingen mening med det innan du upplyser oss om behovet
Vad grundar du ditt påstående på?
Nej jag menar att man har rätt att åka tillbaka till depån om man tagit ut bussen men slutar passet nånstans efter linjen.

Jag körde buss i c:a tio år innan jag blev ssk.
Citera
2015-06-05, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Han åkte inte som en vanlig resenär, han skulle avsluta sitt pass och detta är faställt, han var i tjänst!!
Hur många gånger måste man banka in det i träskallen???

Du är superkorkad, synd om dig!

Detta kanske var fastställt för dom som orkat följa med tråden. Känner du dig bättre nu när du kan klanka ner ( och måååånga andra FB'are) på en annan, din sopa ?
Citera
2015-06-05, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej jag menar att man har rätt att åka tillbaka till depån om man tagit ut bussen men slutar passet nånstans efter linjen.

Jag körde buss i c:a tio år innan jag blev ssk.
Han har rätt att åka till depån där han började tjänsten. Och även till andra depåer.. Det är inte så uppstyrt. Dock får man inte åka hem eller till jobbet. Det är kontentan av avtalet kring resor i tjänst.
Citera
2015-06-05, 03:25
Medlem
Man måste vara i tjänst helt enkelt.
Oavsett om arbetsgivaren betalar för varje minut, men jag hoppas dom gör det..
Citera
2015-06-05, 06:27
Medlem
Kontrollanternas-version-av-bussbraket-han-bet-sa-att-det-knakade-i-fingrarna/

http://www.exponerat.net/kontrollanternas-version-av-bussbraket-han-bet-sa-att-det-knakade-i-fingrarna/
Citera
2015-06-05, 08:18
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siongojim
Kontrollanternas-version-av-bussbraket-han-bet-sa-att-det-knakade-i-fingrarna/

http://www.exponerat.net/kontrollanternas-version-av-bussbraket-han-bet-sa-att-det-knakade-i-fingrarna/

Här.

Citat:
”…Han gör extremt mycket motstånd, försöker återigen utfärda slag mot oss varav han träffar kollegan igen. Då jag börjar tappa greppet om hans handled tar han tag runt min och drar den till sig och biter mig i handen över både ring- och lillfingret, det börjar blöda från tre olika ställen på fingrarna samt jag hör hur det knakar till.”
Citera
2015-06-05, 08:21
Medlem
Jezebel82s avatar
hahahahahha har ni sett detta?
Nu kan hon lasa in sig hemma och slicka sitt bitmarke

https://www.facebook.com/profile.php?id=100009758526046&fref=ts
Citera
2015-06-05, 08:28
Medlem
Efter att ha läst artikeln som hänvisar till kontrollanternas version på vad som har hänt så blir jag än mer konfunderad över vilka lagrum som kan gälla.

Läste i tråden att någon hänvisade till Västtrafiks riktlinjer, dessa kan ju knappast gälla som svensk lag.

Enligt kontrollantens version uppstår konflikten efter att de har informerat "chauffören" att han måste åka med till hållplatsen Lillekärr södra för där skall polisen möte upp och göra en idkontroll på honom.

I händelse av att chaufförens handlande i god tro skulle visa sig vara felaktig i en dom uppstår ändå följande fråge ställning.

"Får en biljettkontrollant tvinga (frihetsberöva) en person och transportera personen 10 km för en idkontroll. Enligt kontrollanten har man kommit överens med polismyndigheten att man skall mötas där.

Enligt mitt förmenande är detta det grövsta i hela historien. Inte fan kan en biljettkontrollant tvinga en peson att åka 10 km. (detta bör ju ligger innan för ramarna på ett olaga frihetberövande)

Frågan är om inte polismyndigheten får upprätta en anmälan på de poliser som medverkar i detta genom att be kontrollanterna att medföra personen 10 km för id koll.

Har läst några mindre juridiskt korrekta inlägg angående ordningsvakter. Ordningsvakter kan endast agera utifrån lagtexten som reglerar en LOB (lagen om omhändertagande av berusad person) och polislagens 13 paragraf (ordingsstörning)
Senast redigerad av Sextonbussen 2015-06-05 kl. 08:30.
Citera
2015-06-05, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jezebel82

Det är väldigt tydligt att hon är en sån tjej som ständigt söker uppmärksamhet. Hon njuter av att stå i rampljuset, det kan jag lova dig. Ankläppar på varje bild säg ju allt egentligen, men också att hon provocerar som hon gör med texten på den bilden. Drömmen är väl att AB ska göra en snyftartikel om det. Hon hade ju kunnat ligga lågt i väntan på att stormen ska gå över, men hon gör precis tvärtom för att få uppmärksamhet.
Såna personer ska INTE ha det yrket som hon har. Att såna uppmärksamhetssökande personer ska ha någon slags "makt" över andra människor på jobbet är skrämmande.
Citera
2015-06-05, 08:43
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jezebel82

Du är ju för fan dum i huvet. Varför jaga en arbetande kvinna så hämndlystet. Hon ser dessutom fin ut.
Citera
2015-06-05, 08:53
Medlem
gubbroras avatar
Tror det är viktigt att skilja på två saker här dels vad som lagen säger dels vad avtalet med Västtrafik reglerar gentemot G4S och mellan Västtrafik och chaufförerna.

Man får enligt lag inte åka utan biljett. Däremot tillåter Västtrafik att busschaufförer får åka utan biljett till och från depån i samband med arbetet, vilket innebär att det i så fall inte bryter mot någon lag

Kontrollanterna har rätt att kolla att passagerare har erforderligt färdbevis på.t.ex en buss. Något som en busschaufför på väg till depån alltså inte behöver.

Kontrollanterna verkar ha rätt att kvarhålla en person som åker utan erforderligt färdbevis.Vilket chauffören alltså inte gjorde.

Vidare verkar det som det inte är lagligt att tvinga chauffören att åka en längre sträcka än nödvändigt för att göre en kontroll med hjälp av polis. Chauffören ville gå av vid Backaplan vilket hindrades av kontrollanterna. Varför gjorde dom det ?

Kontrollanten använde våld på bussen mot chauffören när han gick av något som dom inte verkar ha rätt till. med stöd av vilket lagrum?

Kontrollanterna hade "släppt" en tjej som saknade biljett på samma buss varför agerade dom annorlunda mot chauffören

Västtrafik har policyn att kontrollanterna ska undvika konfrontationer och konflikt, varför tillämpades inte den regeln i det här fallet.
Citera
2015-06-05, 08:57
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Du är ju för fan dum i huvet. Varför jaga en arbetande kvinna så hämndlystet. Hon ser dessutom fin ut.

Vad arbetar hon med ? Tror du att hon blir månadens anställd på G4S ( om hon jobbar kvar) när hon sett till att företaget blivit av med miljonkontakt och hennes kollegor riskerar att bli av med jobben ?På vilket sätt tycker du att hennes utseende har med saken att göra ? Tycker du även att skrikhalsen är söt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in