2015-05-25, 17:38
Medlem
Kaptenkirks avatar
Jaha då var min tinnitus dålig igen, ett tv tjut på 11500 hz lagom högt.
Citera
2015-05-31, 19:20
Medlem
Chordatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampana
Tinnitus - MR undersökning. Är det någon som har tinnitus som gjort MR undersökning? Har tinnitusen påverkats av MR?

Är väl något sent att svara nu, men bara för statistikens skull kan jag säga att även jag genomgått en MR utan att uppleva förvärrad T.
Citera
2015-06-03, 17:50
Medlem
Hej undrar om någon i sverige blivit fri från sin tinitus eller bättre när ni har gjort laserbehandlingen hos Michael Zassio i Hovmanstorp?
Citera
2015-06-04, 02:33
Medlem
Mugsys avatar
Jag har genomgått en MR-undersäkning, och det kan hända att jag fick tinnitus då. Jag minns inte eftersom jag var så borta, medvetslös.
Citera
2015-06-04, 20:08
Medlem
Kaptenkirks avatar
Med tanke på hur högt ljud det är på en sådan skanner så tror jag mycket väl att man kan få eller förvärra tinnitusen.
Laser tror jag knappast fungerar, på vilket sätt skulle det bota?
Finns en på detta forum som skriver gott om lasern samt att han blev bättre av den men har för mig att alla tror det var bluff.
Citera
2015-06-08, 22:10
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenkirk
Med tanke på hur högt ljud det är på en sådan skanner så tror jag mycket väl att man kan få eller förvärra tinnitusen.
Laser tror jag knappast fungerar, på vilket sätt skulle det bota?
Finns en på detta forum som skriver gott om lasern samt att han blev bättre av den men har för mig att alla tror det var bluff.

Är det så högt ljud?? Står själv på tur för att göra en sådan undersökning och vill verkligen inte råka ut för det. Kan man inte ha öronproppar under tiden?

Angående laserbehandling så testade jag tre gånger förra vintern då min tinnitus debuterade och drev mig till vansinne. Första gången tyckte jag att det hjälpte men jag tror det var mer massagen av nacke och axlar som hjälpte snarare än lasern. Gick två gånger till men då masserade de knappt alls utan använde nästa bara lasern. Effekten var snarare en försämring efter de gångerna och sedan gick jag inte tillbaka mer. Det kanske hjälper för några, men definitivt inte mig.

Mvh

tt
Citera
2015-06-08, 22:36
Medlem
Mankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Är det så högt ljud?? Står själv på tur för att göra en sådan undersökning och vill verkligen inte råka ut för det. Kan man inte ha öronproppar under tiden?

Angående laserbehandling så testade jag tre gånger förra vintern då min tinnitus debuterade och drev mig till vansinne. Första gången tyckte jag att det hjälpte men jag tror det var mer massagen av nacke och axlar som hjälpte snarare än lasern. Gick två gånger till men då masserade de knappt alls utan använde nästa bara lasern. Effekten var snarare en försämring efter de gångerna och sedan gick jag inte tillbaka mer. Det kanske hjälper för några, men definitivt inte mig.

Mvh

tt
Du kan vägra låta dig undersökas. Det gjorde jag, fint gick det.
Citera
2015-06-09, 20:54
Medlem
jag ska skaffa tandställning me ninnan jag kunde få den var jag tvungen att flytta ut (dra ut tänderna åt sidorna) med hjälp av en stål sak i gommen

och jag har haft den i några veckor nu och man ska snurra på ett litet hjul som sitter på den och varje gång man snurrar så ska den då pressa på tänderna lite

och jag har haft tinnitus sen förut men nu är den så illa så att jag inte vet vart jag ska ta vägen jag hör knappt vad folk säger ibland för tinnitusen överröstar många ljud

jag blir av med den om några dagar och för vanlig "räls" och en sak som ska hålla kvar utbredningen då

så min fråga är kommer detta gå över när jag får räls+den andra saken eller hur brukar det vara?

ska såklart fråga tandläkarn nästa gång då om några dagar
Citera
2015-06-10, 12:12
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manka
Du kan vägra låta dig undersökas. Det gjorde jag, fint gick det.
Jo, men det är väl alltid bra att få eventuella tumörer och knutor på hörselnerven uteslutet (eller i värsta fall bekräftat), så jag vill göra undersökningen. Men jag vill inte få värre tinnitus av det så klart! Har aldrig fattat att det låter så högt i den där magnetkameran!

Mvh
tt
Citera
2015-06-10, 20:00
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroles
så min fråga är kommer detta gå över när jag får räls+den andra saken eller hur brukar det vara?
Ingen som helst djävla aning men tand/käkproblem kan sätta sig på tinnitus så hör med tandläkaren om det går att köra lite långsammare än normalt, kanske minskar problemet något.
Citera
2015-06-10, 22:09
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maja-marta
Hej undrar om någon i sverige blivit fri från sin tinitus eller bättre när ni har gjort laserbehandlingen hos Michael Zassio i Hovmanstorp?

Ska väl jag svara på antagligen, ja jag har blivit mycket bättre efter behandlingar hos Michael Zazzio i Hovmantorp, från hål i trumhinnan och flerårig kraftig tinnitus till läkt trumhinna och lätt, försumbar tinnitus..
Citera
2015-06-11, 09:06
Medlem
Kaptenkirks avatar
Jag har ju inte legat själv i en sådan maskin utan endast läst och sett på youtube.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in