2015-06-01, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherkofaiq
Hej alla
Status ; webbsökande 17-01-2015, intervjumail med komplettering mail idag 01-06-2015 KL 17:28
Ambassad i Tehran
Ska åka till myndigheter imorgon och hämta dokument som migrationsverket vill ha och skicka vidare till migrationsverket om jag hinner sen ska boka tid hos ambassaden.

Nej men så kul att höra!!!!!!
Vad för komplettering behöver du göra?

Hoppas ni får intervjutid fortare än oss. Håll oss underrättade hur det går
Du och jag ligger ju ungefär samma i tid, bara några få dagar mellan våra ansökningar blev inskickade
Citera
2015-06-01, 20:08
Medlem
Update!

Vi skiter i Algeriets 7 månaders väntetid på intervju och åker till Uganda istället.
3 veckors väntetid.

Någon som varit på ambassaden i Uganda?
Citera
2015-06-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka-nj-a
Nej men så kul att höra!!!!!!
Vad för komplettering behöver du göra?

Hoppas ni får intervjutid fortare än oss. Håll oss underrättade hur det går
Du och jag ligger ju ungefär samma i tid, bara några få dagar mellan våra ansökningar blev inskickade
Hej ka-Nj-a
Tack så mycket , ja jamen vi alltid ska håller tummarna ,
Komplettering som migration vill ha svilstånd bevis och födelsebevis .
Citera
2015-06-01, 21:14
Medlem
Citat:
Hej ka-Nj-a
Tack så mycket , ja jamen vi alltid ska håller tummarna ,
Komplettering som migration vill ha svilstånd bevis och födelsebevis .

Berätta sen när ni fått intervjutid.
Jag ska ringa min ambassad igen imorgon och kolla om vi inte kan få intervjutiden fortare. Så frustrerande behöva vänta så många månader på ett futtig intervju.
Citera
2015-06-01, 22:45
Medlem
Citat:
Berätta sen när ni fått intervjutid.
Jag ska ringa min ambassad igen imorgon och kolla om vi inte kan få intervjutiden fortare. Så frustrerande behöva vänta så många månader på ett futtig intervju.
Ja det ska jag göra , får jag veta att vilken ambassad ska ni genomföra intervju ? Ojjjjjj Det är så långt tid 19/08
Citera
2015-06-01, 23:07
Medlem
Citat:
Ja det ska jag göra , får jag veta att vilken ambassad ska ni genomföra intervju ? Ojjjjjj Det är så långt tid 19/08

Vår ambassad är London. Vi bor inte i våra födelseländer utan i tredje land.
Citera
2015-06-01, 23:36
Medlem
Citat:
Vår ambassad är London. Vi bor inte i våra födelseländer utan i tredje land.
Jaha det förstår jag tack för svaret . Hoppas ni kan få närmare intervjutid.
Citera
2015-06-02, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jag pratade med MIG i går också. Angående om "väntetider" från intervjun och handläggare utses.
Hon nämnde att ambassaderna och MIG är 2 olika myndigheter. Men de jobbar tillsammans, så det kan dyka upp problem. Som typ ambassader inte känner till visa saker.

Men jag vet också om det blir problem med någon ambassad, så kan man ringa UD. Det gjorde jag, det var effektivt. Personen jag pratade som var ansvarig för de länderna där vår ambassad ligger. Han nämnde de kan inte vägra någon intervju, om de inte finns någon speciella skäl för det. Som i ditt fall, att vederbörande inte får visum, men då ska de fixa en annan ambassad som kan hjälpa en.

Har du något nummer till den här personen som jag kan kontakta på UD? Eller måste jag specifikt fråga efter någon?

Ambassaden i Serbien nekade oss på det mest otrevliga sett. Kvinnan kan inte ens Svenska trots hon arbetar på Visum och migrationsavdelning
Citera
2015-06-03, 18:03
Medlem
Ett helt dygn utan att något skett???? Tänk på att vi är informationsnarkomaner abstinensen sätter in förfärligt mycket....... Är det verkligen ingen som fått intervjumail eller ambassadtid detta dygn??
Citera
2015-06-03, 19:27
Medlem
Vi ansökte i början av Feb 2015, intervju bokad slutet på Juni och jag skall komplettera med lite material elektroniskt till migrationsverket på eget initiativ.

Det är inga problem att maila in material längre och det påverkar inte handläggningstiden alls.

Dock har vi inte fått någon officiell handläggare ännu men jag vet vem som kikat på ärendet och beordrat intervjun.

De trodde vi hade goda möjligheter att få tillbringa slutet på sommaren tillsammans.
Citera
2015-06-03, 21:09
Medlem
Undrar vad medeltiden ligger ungefär, från intervju till beslut.

Undrar hur många procent av ogifta förstahandssökare som blir nekade.

Undrar om man klarar av att göra om hela skiten ifall någon nu skulle vara nitiskt och säga nej.

Undrar hur många procent av ogifta förstahandssökande som blivit nekade, vinner en överklagan.

Undrar, undrar, undrar.
Citera
2015-06-03, 21:41
Medlem
syscrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D122D
De trodde vi hade goda möjligheter att få tillbringa slutet på sommaren tillsammans.
Många i kö från augusti 2014 har inte fått handläggare än. I slutet av året är mer realistiskt för din del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in