2015-06-03, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jezebel82
Har du nagonsin sokt efter dessa saker du efterfragar, angaende Syriens intellektuella,andliga,ekonomiska,vetenskapliga utveckling?
Eller forlitar du dig pa dom forsta vastarlandska sok resultat du far? Vasterlandska media du far? Varfor tror du att du far sa ensidig information? Dar ALLTING har skapats av vast? Dar allt som utvecklas ar dom som lever i vastarlandska lander? Alla dessa forskare ni tror ar forst i valdren med att forska om det ena och det andra ar oftast inte "dom forsta". Det bara verkar sa. Jag lovar, googla nagot du tror ar skapat av en vit man. Som rasforskning. Carl Linne va? Nej, egyptier agnade sig at detta flera hundra ar innan. Sa fort man reser sa ser man utveckling,kreativtet och framtidstro (inte i Syrien eftersom det ar krig dar) ...i lander man aldrig trodde sa om, eftersom man litade pa svensk media. Mitt land ar ett sant land,sa jag vet vad jag pratar om. Ni blir hjarntvattade,dar uppe i Norden. Tro mig.

Fascinerande, så hela det västerländska teknologiska språnget från 1400-talet fram tills idag, det är bara bluff och båg menar du? En konspiration? Det är därför din sort åker till Sverige istället för svenskar till dit du kom ifrån, för att studera lögnen?

Jag antar att antar att det inte var svenskar som uppfann dynamiten, skiftnyckeln, måttbitarna, Celsius gradsystem, Linnés artsystem etc? Det var förstås syrier?

Du får gärna förklara vilka innovationer ditt land kommit med förutom tunnbomber och slangbellegranatkastare?
Citera
2015-06-03, 11:04
Medlem
nygraddads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Fascinerande, så hela det västerländska teknologiska språnget från 1400-talet fram tills idag, det är bara bluff och båg menar du? En konspiration? Det är därför din sort åker till Sverige istället för svenskar till dit du kom ifrån, för att studera lögnen?

Jag antar att antar att det inte var svenskar som uppfann dynamiten, skiftnyckeln, måttbitarna, Celsius gradsystem, Linnés artsystem etc? Det var förstås syrier?

Du får gärna förklara vilka innovationer ditt land kommit med förutom tunnbomber och slangbellegranatkastare?

Nu tycker jag du är orättvis, de har faktiskt uppfunnit gasoltubsgranatkastaren med.... Vad är en pacemaker i jämförelse med det?
Citera
2015-06-03, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jezebel82
Lat oss saga att Sverige attackeras av Ryssland...byggnader och vagar,allt forstors. Krig utbryter.
Det ar inte langre stabilt, betyder det att det hande for att svenskar ar dum i huvudet,lagutbildade?
Ahaaa....da vet jag, ja ska minnas det!

Hur många uppfinningar, revolutionerande forskningsresultat, exportföretag etc. hade Syrien innan 2011?
Citera
2015-06-03, 11:08
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabuza
Det är väl bara att låta dem göra diverse tester exempelvis motsvarighet till våra universitets tentamina för att verifiera deras utbildning? Är de så högutbildade som det sägs borde de inte ha några problem med det.
Varför ska man behandla människor olika bara för att dom har råkat födas i ett annat land? Är du rasist eller?
Citera
2015-06-03, 11:09
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Problemet är att folk ljuger och säger att de är läkare i sina hemländer eftersom det inte finns någon dokumentation bevarad. Det är en guldgruva att komma till Sverige påstå vara akademiker, få bra betalda jobb, och leva I en lögn utsätta patienterna för en stor risk eftersom man inte får säga ifrån i rädsla för att bli kallad rasist.

Det finns ingen läkare i Sverige som får lov att praktisera utan att kunna uppvisa adekvat dokumentation.
Citera
2015-06-03, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Varför ska man behandla människor olika bara för att dom har råkat födas i ett annat land? Är du rasist eller?

Ja exakt, därför bör de ju göra samma tester som krävs för att examinera sig i Sverige, eller hur tänkte du?
Citera
2015-06-03, 11:13
Medlem
Hur i helskotta kan deras land vara ett U-land om alla där är så smarta?
Citera
2015-06-03, 11:14
Medlem
BorgeHs avatar
Tyvärr, det är ännu en myt.

Jag möter dagligen invandrare och "flyktingar" i mitt arbete. Igår pratade jag länge med en syrier som säger sig ha en hög akademisk utbildning över grundnivå inom mitt område.

Som vanligt är det mycket prat men lite fakta. Referensramarna måste vara skruvade hos många, jag tycker inte de kunskaper denna person visade eller andra jag mött med samma bakgrund imponerar. Kunskaperna är inte ens på grundnivå.

Det enda jag kan tänka mig att vi kan direkt sätta in dessa personer på är okvalificerade arbeten som tidningsbud eller städare. Men jag tror att personer från Mellanöstern hellre flyr än utför kroppsarbeten som de blir svettiga av. De vill gå runt och prata, bestämma och anställa sin släktingar.

Tyvärr verkar det aldrig vara någon hejd på parasiter som gör vad som helst för att "tanka in sin parasit-snabel i Moder Svea" och få sin livstidsförsörjning fixad.

När skall vansinnet sluta?
Citera
2015-06-03, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Syrier måste ju vara de bästa invandrarna som kommer från mellanöstern?
Iranier är också väldigt bra om inte bättre.

Oja! Syrier är en sån tillgång för landet.. Se på Södertälje , staden som tom Norska polisen varnar för.
Citera
2015-06-03, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Tyvärr, det är ännu en myt.

Jag möter dagligen invandrare och "flyktingar" i mitt arbete. Igår pratade jag länge med en syrier som säger sig ha en hög akademisk utbildning över grundnivå inom mitt område.

Som vanligt är det mycket prat men lite fakta. Referensramarna måste vara skruvade hos många, jag tycker inte de kunskaper denna person visade eller andra jag mött med samma bakgrund imponerar. Kunskaperna är inte ens på grundnivå.

Det enda jag kan tänka mig att vi kan direkt sätta in dessa personer på är okvalificerade arbeten som tidningsbud eller städare. Men jag tror att personer från Mellanöstern hellre flyr än utför kroppsarbeten som de blir svettiga av. De vill gå runt och prata, bestämma och anställa sin släktingar.

Tyvärr verkar det aldrig vara någon hejd på parasiter som gör vad som helst för att "tanka in sin parasit-snabel i Moder Svea" och få sin livstidsförsörjning fixad.

När skall vansinnet sluta?

Syrien var inget u-land. Man hade/har gratis universitetsutbildning för den delen också.
Det som kan ifrågsättas är kvaliteten på utbildningen och dess relevans för Svenska jobbförhållanden. (En Syrisk agronom är såklart ganska meningslös i nordiskt klimat).
Citera
2015-06-03, 11:18
Medlem
Just enbart från Syrien kan det stämma hoppas dom flesta är kvinnor.
Männen är kvinnoförtyckande muslimer så därför vill inte jag ha dom här hur hög utbildning dom än har.
Senast redigerad av mikael2 2015-06-03 kl. 11:21.
Citera
2015-06-03, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Oja! Syrier är en sån tillgång för landet.. Se på Södertälje , staden som tom Norska polisen varnar för.

Det är skillnad på syrier och syrianer din idiot. Syrianer är världens avskum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in