Citat:
Ursprungligen postat av
BotniaOccidentalis
Nog finns det personer som ljuger om utbildningar och köper examina, det är vi i väst inte ensamma om att göra.
Det finns en stor skillnad mellan Sverige och Sandnegerland på den punkten. I Sverige finns det pajaser som köper examina från Fairfax University. Det är enkelt att upptäcka eftersom bara pajaser uppvisar examina från Fairfax University. I Syrien är det istället vanligt att de "vid behov" köper godkänt eller högre betyg i enskilda kurser från lärare på riktiga universitet. Det är mycket svårare att upptäcka en examen som innehåller vissa "köpta" delkurser. Antingen måste man låta dem göra om utbildningens ALLA examinationer när de kommer hit, eller så måste man "diskriminera" dem och vägra acceptera deras examina rakt över.
Tyvärr accepteras utbildningar från Sandnegerland alldeles för okritiskt i Sverige. Jag har stött på sandnegerläkare som saknat så fundamentala kunskaper i anatomi & fysiologi att jag är övertygad om att de inte har en komplett läkarutbildning i botten. Jag har också hört av andra läkare att de betvivlat sina sandnegerkollegors utbildning, men de verkar inte våga säga ifrån officiellt. Läkare är kanske det värsta exemplet just för de enorma konsekvenser det kan få, i synnerhet också som de arbetar individuellt och ingen dubbelkollar deras arbete i normalfallet.
Jag vet inte hur stor risk det är att t.ex. ha en falsk civilingenjör som gör hållfasthetsberäkningar på en bro. Brukar sådant dubbelkollas av andra ändå?