2015-06-03, 04:38
Medlem
Hej!

Jag har nu varit sjukskriven på heltid sen 6:e oktober 2014 för djup depression.
Mycket på grund av pappas död, min mosters kommande död (cancer) och min tjejs dåliga mående och i huvudsak mitt beteende mot henne och i allmänhet!

Jag beter mig på sett som jag inte vill, är helt obrydd, inget utryck som helst, egoistisk och är allmänt dum i huvudet! Kopplar inte saker, tänker inte efter, säger dumma saker, ringer inte ens och kollar vart hon är när vi nyss har bråkat och hon sagt att hon inte orkar mer och vill ta livet av sig och hon är borta när jag kommer hem.

Jag beter mig som en skit! Narcissistiskt rövhål som inte bryr sig om nånting och inte hjälper det att jag somnar hela tiden pga att jag troligtvis har sömnapné eller dylikt! Somnar jämt även när vi bråkar eller pratar eller när hon vill att jag ska vara nära och hålla henne sällskap. Jämt!!

Och jag vet inte vad jag ska göra! Jag vill ändra mig men gör det aldrig, jag bryr mig men visar det aldrig, jag gottgör men förstör strax efter, jag lovar saker men bryter dom hela tiden, jag ljuger och förhöjer mig själv för att jag skäms för mitt beteende och gråter fast det är hon som är ledsen och sårad!

Jag blir så less och har haft många negativa tankar, suicidala tankar m.m för jag känner mig så värdelös som fästman, vän och människa i allmänhet!

Jag har inte blivit diagnostiserad med narcissism men min psykolog som jag inte träffade mer tyckte att mina beskrivningar passade in perfekt på den diagnosen! Han skickade remiss till vanliga vuxen psyk för utredning och terapi, men måste börja om helt från början. Jag måste börja på psykosociala teamet först för att dom ska göra en bedömning och jag har ingen att prata med för psykologen var på Företagshälsan och jag förlorade jobbet i februari för att dom tyckte jag var för slarvig då jag inte skickade in sjukintygen på en gång utan skickade in dom när jag kom tillbaka eller innan löningen åtminstone, så då fick jag inte gå där nå mer heller!

Allt går åt helvete och mitt beteende förstör allt ännu mer och jag orkar inte mer!

Är det någon mer dom har liknande problem eller tips på vad jag kan göra?

Jag vill inte vara så här nå mer!

Jag var inte så tidigare heller utan det började lite grann för typ 6 1/2 år sedan (är 25 nu) och sen har det ökat och blivit värre och värre successivt.. Innan var jag snarare ett föredöme och brydde mig alltid och gjorde sällan misstag.. Men allt det är förstört och jag vet inte varför jag gör som jag gör!

Mår så dåligt och vill bara lägga mig och dö, samtidigt som jag vill leva för evigt och se världens sista dagar! Vill leva för jag älskar livet men orkar inte med mig själv mer!
Vad kan jag göra? Vad finns det att göra? Finns det något alls?
Senast redigerad av Vitskugga 2015-06-03 kl. 05:02.
Citera
2015-06-03, 07:31
Bannlyst
Sup till som fan i en månad, efter det kommer det kännas som bättre (efter plågsam abstinens några dagar). Inget känns så bra som att komma ur en längre tids supande.

Narcister, brukar inte de sakna känslor? Känslor verkar du ha mycket utav.
Citera
2015-06-03, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NopeNope
Sup till som fan i en månad, efter det kommer det kännas som bättre (efter plågsam abstinens några dagar). Inget känns så bra som att komma ur en längre tids supande.

Narcister, brukar inte de sakna känslor? Känslor verkar du ha mycket utav.

Känslor har dom, bara det att det oftast bara är egoism.. Dom känner också starkt självhat samtidigt som dom ser sig själv som högre varelser än andra i stort sett.. Men dom kan ha känslor, dock svårt att visa dom och oftast bara när det gynnar dom.. :/

Du kan läsa om det lite så får du nog en ungefärlig bild av vad en narcissist är. Dock står det även att narcissister mestadels aldrig erkänner sig själv som narcissist och speciellt inte sina brister. Men vissa gör det och jag är en av dom antar jag.

Dock brukar jag både ljuga för mig själv och andra om att jag är bättre än jag är.. Förmildrar mina misstag kan man säga och förhöjer mina bragder.. :/
Citera
2015-06-03, 08:20
Medlem
Jag tycker det är bra att du faktiskt vill förbättra dig!

Inte alla som inser sina brister

Ta en dag i sänder och gör det bästa av den!
Citera
2015-06-03, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stardust9999
Jag tycker det är bra att du faktiskt vill förbättra dig!

Inte alla som inser sina brister

Ta en dag i sänder och gör det bästa av den!

Problemet är att jag knappt haft någon framgång alls på 6 år förutom småsaker som inte direkt hjälpt.. Det har snarare blivit värre och värre och vill göra något åt det..

Jag har tid i morgon på psykosociala teamet så får se vad det leder till men det kan ta lång tid.. :/

Är det någon som har liknande erfarenhet som den drabbade eller den som drabbar? Vad har ni gjort? Vad kan man göra när ens hjärna motarbetar en och förstör hela tiden?

Vad kan jag göra för att ändra på mig när jag vill men gör raka motsatsen?
Citera
2015-06-03, 10:13
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitskugga
.

Gör tvärtom! Strunt i att vilja ändra dig-.så kommer "raka motsatsen" belöna dig
Citera
2015-06-03, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitskugga
Problemet är att jag knappt haft någon framgång alls på 6 år förutom småsaker som inte direkt hjälpt.. Det har snarare blivit värre och värre och vill göra något åt det..

Jag har tid i morgon på psykosociala teamet så får se vad det leder till men det kan ta lång tid.. :/

Är det någon som har liknande erfarenhet som den drabbade eller den som drabbar? Vad har ni gjort? Vad kan man göra när ens hjärna motarbetar en och förstör hela tiden?

Det finns hjälp att få, har inga erfarenheter själv men med hjälp av kognitiv beteendeterapi borde du kunna förändra ditt beteende. Gå till en terapeut som kan området, det är det bästa.
Citera
2015-06-03, 14:29
Medlem
Citat:
Det finns hjälp att få, har inga erfarenheter själv men med hjälp av kognitiv beteendeterapi borde du kunna förändra ditt beteende. Gå till en terapeut som kan området, det är det bästa.

Förresten, det kanske finns någon bättre metod som jag inte känner till. Expert borde veta.
Citera
2015-06-04, 02:11
Medlem
Citat:

Detta pratade jag med min psykolog om på Företagshälsan och det var det som var tanken att jag skulle utredas för möjligheten att få en sån behandling men då fick jag börja om från början istället :/

Citat:
Förresten, det kanske finns någon bättre metod som jag inte känner till. Expert borde veta.

Jo det är väl lite det jag undrar över om någon expert eller någon med erfarenhet har några tips eller råd då jag vill ändra på mig snarast!
Det måste ju finnas något jag kan göra som jag kan göra själv också i väntan på terapi osv men vad?

Mitt förhållande är i spillror och vet inte om jag kan få tillbaka henne efter allt hon fått utstå.. Jag har fått massvis med nya chanser men hon har kommit till en gräns där hon inte orkar mer..
Jag har förstört varenda gång.. Jag har velat ändra på mig och försökt tänka efter mer på vad jag gör och säger men lyckas iallafall förstöra på något sätt och såra henne och göra henne ledsen.. :/

Jag vill ju inte vara så och vill bara att hon ska vara lycklig men vill inte att hon ska ha någon annan då jag vill vara den som gör henne lycklig.. Men ofta, på speciellt senare tid, har jag tänkt att hon skulle ha det bättre om hon hittade någon annan men samtidigt kan ju nästa kanske vara ännu värre..
Vet inte vad jag ska göra kring det heller.. För jag vill inte hålla henne fast men vill inte riskera att hon hittar någon värre än mig heller.. :/

Och i värsta fall kanske hon tar livet av sig också och då skulle min värld fallera helt! :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in