2015-06-01, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jävla gnällspik, håll käften, bit ihop och jobba när du får chansen.

Ellos ligger tvåa, svårt att gnälla på Haglund då.

låter lite som halva IFK här inne vid de tillfällen ni låg tvåa med stahre som tränare
Citera
2015-06-01, 14:15
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
låter lite som halva IFK här inne vid de tillfällen ni låg tvåa med stahre som tränare

När låg vi tvåa med Stahre någon längre period?

När säsongen var slut?

Vi var ju borta från guldet i omgång 3 typ efter 1-1 borta mot BP.
Citera
2015-06-01, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
När låg vi tvåa med Stahre någon längre period?

När säsongen var slut?

Vi var ju borta från guldet i omgång 3 typ efter 1-1 borta mot BP.

vem har talat om någon längre period? menar du att elfsborg legat tvåa en längre period eller?
Citera
2015-06-01, 15:40
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
vem har talat om någon längre period? menar du att elfsborg legat tvåa en längre period eller?

Minns inte ens att vi låg tvåa förrän när guldet var tokkört, att då gnälla på det ter sig väl rimligt om man har sportsliga ambitioner?
Citera
2015-06-01, 17:16
Moderator
vfs avatar
Nu kan jag inte se matchen på plats i afton, men det är kanske lika bra. Jag har lite onda aningar.

Citat:

Fast det är skillnad på supportrar och spelare som har betalt för att vara lojala och arbeta för laget.
Supportrar har kanske lite mer rätt att gnälla iom att vi delvis betalar tränare och spelare.
Citera
2015-06-01, 17:55
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Med andra ord bara en poängspelare.
Nja, låter som en lite för simpel beskrivning då han är bra man mot man och tempoväxlingar är en av hans specialiteter.

Sen vet jag inte vad man hoppas på i kvällens Prioritet derby.. Om något så är det Göteborgsseger men å andra sidan skulle det inte svida för mycket om DIF skulle kriga till sig ett kryss.
Citera
2015-06-01, 18:10
Medlem
Otroligs avatar
Har säkert diskuterats innan men jag reagerade på det precis nu: IFK Göteborg har ju ett väldigt obalanserat spelschema - alla toppmatcher bränner man av hemma innan det vänder och därmed många väldigt svåra bortamatcher kvar när det har vänt. Känns som en väldigt stor nackdel både ur sportslig och ekonomisk synpunkt - vad säger ni?
Citera
2015-06-01, 18:21
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Har säkert diskuterats innan men jag reagerade på det precis nu: IFK Göteborg har ju ett väldigt obalanserat spelschema - alla toppmatcher bränner man av hemma innan det vänder och därmed många väldigt svåra bortamatcher kvar när det har vänt. Känns som en väldigt stor nackdel både ur sportslig och ekonomisk synpunkt - vad säger ni?

Lustigt nog känner jag detsamma om AIK: s hemmaspel. Det enda topplag vi har mött hemma är IFK Norrköping och där blev det oavgjort. Därav leder vi då hemmatabellen, men det kommer bli tuffare i höst.

Tror som du hintar, att det kan svänga lite för IFK när de dessutom kommer att tappa Lasse Vibe med. Jag tippade ju Elfsborg som vinnare just för att de inte riskerar att tappa någon stjärnspelare.
Citera
2015-06-01, 19:03
Medlem
Känns som om Rogne är den sämsta att bli av med innan matchen, får se hur det går idag utan honom.

Men vafan är det med magsjuka och fotbollsspelare? Har fan aldrig varit magsjuk och det är alltid någon i blåvitt som är det?
Citera
2015-06-01, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Nu kan jag inte se matchen på plats i afton, men det är kanske lika bra. Jag har lite onda aningar.

.
Plastlag vinner inte (ofta) på naturgräs.
Citera
2015-06-01, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Känns som om Rogne är den sämsta att bli av med innan matchen, får se hur det går idag utan honom.

Men vafan är det med magsjuka och fotbollsspelare? Har fan aldrig varit magsjuk och det är alltid någon i blåvitt som är det?

Jag har fått för mig att "magsjuka" används för i princip alla åkommor som inte är rena fysiska skador, eller om en spelare inte är helt hundra. Har t.ex. i princip aldrig hört att en spelare har missat en match pga migrän/huvudvärk, även om det sannolikt förekommer då och då. Det känns rimligt att säga att spelaren är magsjuk för att där med slippa eventuella följdfrågor.
Citera
2015-06-01, 20:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arco1910
Jag har fått för mig att "magsjuka" används för i princip alla åkommor som inte är rena fysiska skador, eller om en spelare inte är helt hundra. Har t.ex. i princip aldrig hört att en spelare har missat en match pga migrän/huvudvärk, även om det sannolikt förekommer då och då. Det känns rimligt att säga att spelaren är magsjuk för att där med slippa eventuella följdfrågor.
Minns du Glenn Hyséns röda hund?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in