2015-05-31, 13:26
Medlem
Sheiq1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarjeVecka
Sluta grina nu flickor.

Nada Regretos
https://www.youtube.com/watch?v=vFjMSMNO1as

Detta va ju ytters trevligt och titta på så här på morgonkvisten!
Citera
2015-05-31, 13:30
Medlem
PyramidTes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarjeVecka
Sluta grina nu flickor.

Nada Regretos
https://www.youtube.com/watch?v=vFjMSMNO1as
Bättre än en återställare
Citera
2015-05-31, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coatmeal
Instämmer helt. Något är inte bra bara för att det finns.
Dock så tycker väl jag att med tanke på att nu för tiden, framförallt här på fb där folk anser alla vara toys och folk aldrig får nån props, så det är väl synd att folk klagar när ett av sveriges största crews släpper en nästan 2 timmars film. Säger ganska mycket om hur svårflörtade fok är nu för tiden.
Jag har ej sett den än men skall slå på den ikväll och avgöra själv.

Jo asså, 2 timmars är lite överkill, det blev ganska tråkigt efter 20 mins.
dom kunde ha gjort 2 filmer, 2 delar mer cash isf om dom säljer några styck på ekonomisk sätt så skulle dom ha kännat dubbelt "typ".

Det andra är att kanske folk inte propsar mycket för att en crew där det är typ 30 pers som kör samma tag är nog inte svårt att få till upp så pass snabbt i så kort tid, det är nog säkert därför dom har 2 timmars rulle så att alla kan få vara med.

det är alltid kul att det körs, men nu är vi i en tid där graffiti är en trend och även om för 10 år sedan fanns det kritik, nu är kritiken fem gånger bredare, det finns alltid folk som redigerar gärna gratis, känner få som skulle vart intresserad men tanken var att ska man vara nationellt så kanske hålla sig lite i nationens gränser och propsa musiken också, det finns många artister som är okända och reppar tungt svensk rap

Det känns mer som att dom rusha för mycket för att få mer "fame" utav den dom redan har, är man så äkta som dom tror sig vara så behövs det inte någon film, dom köttar redan rätt bra.
Senast redigerad av Rapparen09 2015-05-31 kl. 15:36.
Citera
2015-05-31, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09
Jo asså, 2 timmars är lite överkill, det blev ganska tråkigt efter 20 mins.
dom kunde ha gjort 2 filmer, 2 delar mer cash isf om dom säljer några styck på ekonomisk sätt så skulle dom ha kännat dubbelt "typ".

Det andra är att kanske folk inte propsar mycket för att en crew där det är typ 30 pers som kör samma tag är nog inte svårt att få till upp så pass snabbt i så kort tid, det är nog säkert därför dom har 2 timmars rulle så att alla kan få vara med.

det är alltid kul att det körs, men nu är vi i en tid där graffiti är en trend och även om för 10 år sedan fanns det kritik, nu är kritiken fem gånger bredare, det finns alltid folk som redigerar gärna gratis, känner få som skulle vart intresserad men tanken var att ska man vara nationellt så kanske hålla sig lite i nationens gränser och propsa musiken också, det finns många artister som är okända och reppar tungt svensk rap

Det känns mer som att dom rusha för mycket för att få mer "fame" utav den dom redan har, är man så äkta som dom tror sig vara så behövs det inte någon film, dom köttar redan rätt bra.
Jag kan hålla med om att 2 timmar var lite väl lång, men dem gör ju inte filmer för att tjäna pengar så förstår att dem drog med så mycket dom kunde. Dem spara säkert mycket till näst kommande film.

Om du anser att Graffiti är en trend, så tycker jag du är ute och cyklar. Graffiti är en hobby en livsstil det är verkligen allt för vissa. Dessa grabbar har kört stenhårt i cirka 15 år och ska ha en klapp på axel att dem fortsätter att dem håller scenen vid liv och att dom kört i 15 år pekar mer mot en livsstil än någon trend. För 10 år sedan var det propps rakt igenom till skillnad från nu, nu skall verkligen allt kritiseras, ingenting duger.

Kasta ihop för mer fame? Hej hade fame och respekt långt innan filmerna. Som du säger behövs det egentligen ingen film, dem är real och gör film för nöjets skull.
Senast redigerad av lira 2015-05-31 kl. 23:13.
Citera
2015-06-01, 00:17
Medlem
fittluders avatar
https://www.youtube.com/watch?v=jjpR2Hi2O5E&feature=youtu.be
Citera
2015-06-01, 00:58
Medlem
Kastaflaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittluder
vems yard?
Citera
2015-06-01, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittluder

Vad är det för fegis som inte vågar signera med sin tag.
Citera
2015-06-01, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyramidTe
Typiskt argument som inte håller någonstans. Det spelar väl ingen roll om vi som kritiserar filmen har gjort en egen film eller inte? Får jag inte tycka en bil är ful förrän jag designat och gjort en egen? Får jag inte tycka en glass är äcklig förrän jag gjort en egen? Får jag inte tycka ett spel är dåligt förrän jag gjort ett eget?

Det finns en viss kvalité i produktionen som filmen inte uppfyller, så enkelt är det

Du får tycka va fan du vill tjabo men kom inte i snacka om kvalitet när du inte kan leverera själv.
Citera
2015-06-01, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollockks
Du får tycka va fan du vill tjabo men kom inte i snacka om kvalitet när du inte kan leverera själv.
Givetvis kan man säga vad man tycker är bra kvalité och dålig kvalité även om man inte kan leverera någonting själv i överhuvudtaget. Med din logik så kan man nästan inte ha någon åsikt i överhuvudtaget om man inte själv har gjort en två timmar lång film vilket är ganska efterblivet tänk. Men du är en arg internetkrigare som har svårt att fatta det. Ja ja let's move on
Citera
2015-06-01, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Vad är det för fegis som inte vågar signera med sin tag.

åller med samt att varför målar man inte bara nya panels över dom? Hade ju sätt 1000 gånger mer värt ut!
Citera
2015-06-01, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
åller med samt att varför målar man inte bara nya panels över dom? Hade ju sätt 1000 gånger mer värt ut!

Såna där grejer är ju inte menade att se "värda ut",det är beef inte battle.
Sen kan jag förstå grejen med att inte signa också, helt onödig uppmärksamhet från myndigheter, men de som behöver veta,vet antagligen ändå.
Citera
2015-06-01, 12:54
Medlem
Kollat BST-filmen nu, förstår verkligen inte vad folk menar när de säger att den var kass?
Det var förvisso inte mycket action, röjj etc (sånt som allid måste vara med såklart annars suger det.....) men den hade en chill stämning rakt igenom. Mycket rull, mycket street och linjepieces och mycket paneler av varierande kvalle. Den kändes väldigt 90-tal och äkta. Konceptet passade bst perfekt, kvantitet och DIY. Jag diggade den som fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in