Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-30, 10:47
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Precis, jorden skapades ju några dagar före människn.....

Möjligen några tusenårs-"dagar" ... vilket naturligvis gör det logisk och acceptabellt (ironi).
Citera
2015-05-30, 11:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jalokin
Jag tror att jorden är cirka 6000 år gammal. Rekommenderar Kent Hovind's Creations seminars för den som är intresserad

Är han inte insyltat i presuppositionalism?
Citera
2015-05-30, 11:27
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
2 Peter 3:8: "But, beloved, be not ignorant of this one thing, that one day is with the Lord as a thousand years, and a thousand years as one day."

Om tusen år är som en dag och en dag är som tusen år. Tar inte de två påstående exakt ut varandra och ger nettoresultatet att en dag är en dag?
Citera
2015-05-30, 11:38
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Möjligen några tusenårs-"dagar" ... vilket naturligvis gör det logisk och acceptabellt (ironi).

Tanken att en vilodag skulle vara i tusentals år är lite skrämmande
Citera
2015-05-30, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
Tanken att en vilodag skulle vara i tusentals år är lite skrämmande

Det bådar åtminstone inte gott för de troende som bara observerar ~52 vilodagar om året.
Citera
2015-05-30, 11:44
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Det bådar åtminstone inte gott för de troende som bara observerar ~52 vilodagar om året.

Precis, men borde inte troende jobba 6 dar i veckan? Det är juh bara den 7e dagen som är en vilodag.
Citera
2015-05-30, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
Precis, men borde inte troende jobba 6 dar i veckan? Det är juh bara den 7e dagen som är en vilodag.

Beroende på var vi är i Guds kalender antar jag att de inte får jobba alls under sin livstid, eller måste jobba hela sin livstid. Några lyckliga får genomleva millennieskiftet som ger dem pension.
Att vila mer än en dag är sannerligen okristligt hur som helst.
Citera
2015-05-30, 12:02
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Beroende på var vi är i Guds kalender antar jag att de inte får jobba alls under sin livstid, eller måste jobba hela sin livstid. Några lyckliga får genomleva millennieskiftet som ger dem pension.
Att vila mer än en dag är sannerligen okristligt hur som helst.

Den riktiga styrkan bakom motsägelser.
Citera
2015-05-30, 12:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Om tusen år är som en dag och en dag är som tusen år.

Bibliska metaforer är ofta tämligen luddiga, men jag vill ändå experimentalt börja med att applicera matematisk logik på denna.

Om én människa-dag är tusen 'guds'-år, då är en 'guds'-dag 86,4 människa-sekunder.

D.v.s. att människan antingen är skapat 6.000 människa-år efter jorden eller 8,64 människa-minuter efter jorden.

Detta är självmotsägande, så det är säkrest att läsa metaforen om 'guds' tid som att 'gud' är utanför tiden.

Vilket passar mig bra, eftersom kausalitet i så fall inte kan användas i något 'guds'-"bevis" ... och vi kan äntligen bli av med "Intelligent Design" eländet.

Citat:
Tar inte de två påstående exakt ut varandra och ger nettoresultatet att en dag är en dag?

Enligt ovanstående: Lyckligvis inte, vi blir av med "Intelligent Design" istället.
Citera
2015-05-30, 13:26
Medlem
Citat:
Intresserat av anti-logik?

Tvärtom. Själv?
Citera
2015-05-30, 19:23
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag tror att jorden är cirka 6000 år gammal. Rekommenderar Kent Hovind's Creations seminars för den som är intresserad.

Citat:
Intresserat av anti-logik?

Citat:
Tvärtom.

Peka i så fall gärna på logiken i Kent Hovind's apologetik. (Möjligen kan det också bli nödvändigt att du definierar vilken typ av "logik" du avser).

Citat:
Själv?

Naturligvis. Jag ignorerar inte verkligheten.
Citera
2015-05-30, 19:26
Medlem
Citat:
Peka i så fall gärna på logiken i Kent Hovind's apologetik. (Möjligen kan det också bli nödvändigt att du definierar vilken typ av "logik" du avser).

Naturligvis. Jag ignorerar inte verkligheten.

Berätta mer. Vad är det du ser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in