Citat:
Ursprungligen postat av
Coolermaster
Vad hade du föredragit
Jordbädd eller grop?
Finns det något medel jag kan använda för att få bort sniglar och annat skit?
Hur vanligt är det att hobbyodlare lyckas få upp nämnvärt bra röka i skogen?,Är det vanligt?
Jag kommer studera som attan närmsta veckan och vara dedikerad för att lyckas med mitt projekt.
Tanken är att ha 3 plantor uppe
Om jordbädd.. vet du vart jag kan finna bra bilder på detta? Vill veta lite mer precis hur den bör se ut,vill inte lämna saker åt slumpen.
Fortsatt trevlig dag
Och tack!
Om det är vanligt vet jag inte. Så länge man är någorlunda påläst så är de inga problem. Det mesta sköter sig självt när man kör utomhus.
Snigelgft finns att köpa på blomsterlandet/plantagen.
Vissa miljöer är väldigt blöta så skulle rekomndera att du la jorden direkt på marken istället. Hur du kör dina jordbädar spelar igen roll. Men tänk på att de kan växa o ta plats, så flera mindre jordbädar är att föredra enligt mig. I jordbädd med 40 liter skit och 40 liter jord kan du nog ha 3 st tropical, säkert fler men mer utrymme är bra. Jord är inte så jävla dyrt.
Sorry om jag svarade osammanhängande på dina frågor är riktgt stekt just nu.
Köp inte 3 st frön köp 10. Räkna med problem så då kan du hoppas på 5 st plantor.
En sak jag gjorde fel första gången är att jag blandade koskiten med jorden. De dog av övergödding då. Du ska ha två lager, först skit sen jord. På så sätt när de skiten först när de är
Större och behöver mer näring. Men du kanske är smartare än jag var och har redan snappat upp
De, lycka till!