Citat:
Ursprungligen postat av
Multed
Tjo flashbackers!
Tänkte vi kunde göra en enkel tråd där man kort och gott delar med sig av sin lön, finns bara en som tjänar på att det är hysch-hysch och det är arbetsgivaren. Börjar med mig själv:
----------------------------------------------------------------------------------------
Lön: 30 000:- före skatt.
Stad: Storstad (Malmö/Göteborg/Stockholm)
Arbetsgivare: Sweco Architects AB
Examen: Kandidatexamen år 2010 (3-årig utbildning, högskoleingenjör inr. arkitektur)
Erfarenhet: 4 år
Kommentar: Jobbar på hårt i programvaran Autodesk Revit, pysslar med IT-handläggning och liknande på kontoret. Skulle betygsätta mig själv som 'över medel' i prestation, men å andra sidan, vem gör inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av
power.rangers
Vad tjänar en civilingenjör då?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kung-Caligula
Herregud. Ni tjänar ju lika som lagerarbetare

Jag jobbar genom bemaningsföretag och får därför en lägre lön, men genom att sedan bli anställd direkt genom företaget kommer jag att höja min lön.
Lön: 27 000:- före skatt.
Stad: Mindre stad (60.000-100.000 invånare)
Arbetsgivare: Adecco
Examen: Kandidatexamen år 2014 (3-årig utbildning, högskoleingenjör)
Erfarenhet: 0,5år
En civilingenjör går ofta in på samma grundlön som högskoleingenjör, kanske något högre, men har potentiellt högre löneutveckling senare.
Ja men jag skulle vilja se den lagerarbetare som har löneutveckling som en ingenjör, vi kanske tjänar samma nu men om några år har vi inte bara sprungit om vi har förmodligen även sprungit om rejält.