Citat:
Ursprungligen postat av
Flor-Ida
Märkligt det här med Sentio. Enligt uppgift från deras VD skulle OU publiceras i torsdags och SD skulle nå nytt rekord.
Kan det vara så illa att någon pk-tidning köpt OU med ensamrätt till publicering. Eftersom SD:s siffror är så höga ( så fall antagligen över 20%) väljer man inte publicera och att helt förtiga denna OU?
Personligen skulle jag inte bli förvånad om t.ex. Wolodarski, Helin eller Mattson ligger bakom.
Tror inte jag. Sentio är ju i princip det enda OI som har trovärdighet i sin bedömning av SD. Det de skriver stämmer. Det är min tro. Jag tror många utanför Sverige inser att det snart är över och att då sälja sig för judaspengar

är ingen långsiktig bra plan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Floragatan
Lena Melin & Co agerar förmodligen med en blandning av skam och rädsla numera. Dom ser opinionen, dom ser invandringens katastrofala konsekvenser och dom måste känna skuld. Jag tror inte att dom är psykopater, jag tror att dom känner ett genuint, krypande obehag. Trots det fortsätter ljugandet. Det är nästan så att jag bävar litet inför den reaktion som uppstår när den stora massan slutligen inser vidden av etablissemangets lögner.
Man ska ta i beaktning att de krafter som jagat SD och SD-sympatisörer och bara enskilda kritiker till förd invandringspolitik kommer tids nog vändas mot 7K och MSM. Jag tror många börjat inse det.
Yxor i dörren, legitimering av misshandel, sparken från jobbet, socialt utkastad, driver folk till att begå självmord. Listan kan göras lång. Vad skiljer då "SD-gruppen" från "7K/MSM-gruppen". SD-gruppen har påtalat fel och hänvisat till grannländer och praxis i övriga västvärlden. 7K/MSM har djupt svikit medborgarnas förtroende och försatt dem inte bara i ett ekonomiskt kaos med även ett reellt fysiskt kaos. Reaktionen tror jag kommer bli kraftig och jag gissar att PK anar att många är jävligt förbannade.
Citat:
Ursprungligen postat av
trailblaser
Troligtvis är det så. Arve skrev ju att de förhandlar om ett avtal med en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Om det är så.., så skulle jag tippa på aftenposten.
De har skrivit de sista veckorna med jämna mellanrum om åsiktskorridoren, cykloper, I & I problematik i södertälje.., kriminella ifrån södertälje som prövade komma in på marknaden i oslo.., m.m..
Perfekt att också följa upp Skamvlans intervju med SDs explosion

. Han fick ju oerhört mycket mer kritik i Norge än i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Inte märkligt alls!! Sentio vill ha en kund, någon som betalar fakturan. De kan inte bara bjussa på undersökningar gång på gång.
Sd vill inte för att slippa bli anklagade för fusk. Fristående Avpixlat har nog inte de pengar som behövs. Sentio kan mycket väl komma att försvinna från den svenska marknaden när det bara är en förlustverksamhet.
Därför är det stor risk att bara Sd fientliga PK media har råd och möjlighet att redovisa opinionsundersökningar i framtiden.
PS en rik Sd sympatisör kanske kan sticka åt Avpixlat det som krävs. Är det du?
När Jim behövde pengar till advokatkostnad samlades det in över en halv miljon på några veckor. Tino fick samma belopp på några dagar vill jag minnas. Skulle någon hatsite skapa ett donationskonto för OU från Sentio skulle det sannolikt fyllas på där med. Det var några i tråden som var insatta i det här. Hur stor är kostnaden att utföra den här typen av mätningar? 20 000 eller 100 000?