2015-05-29, 16:15
Medlem
Motacilla.albas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Arve på Sentio är ju bara så där härligt spontan och frispråkig.
Ang kommande mätning.

Har ni glömt detta!

Sentio brukar släppa sina undersökningar "pro bonem". Anledningen att man inte gör som man brukar är alltså att man vill sälja underökningen denna gång till en tidning. Man bedömmer alltså att den den har så stort nyhetsvärde att den även betingar ett ekonomiskt värde. Jag gissar att det beror på att SD och M är lika stora . Notera förövrigt utropstecknet!
Senast redigerad av Motacilla.alba 2015-05-29 kl. 16:18.
2015-05-29, 16:17
Medlem
Flor-Idas avatar
Märkligt det här med Sentio. Enligt uppgift från deras VD skulle OU publiceras i torsdags och SD skulle nå nytt rekord.

Kan det vara så illa att någon pk-tidning köpt OU med ensamrätt till publicering. Eftersom SD:s siffror är så höga ( så fall antagligen över 20%) väljer man inte publicera och att helt förtiga denna OU?

Personligen skulle jag inte bli förvånad om t.ex. Wolodarski, Helin eller Mattson ligger bakom.
2015-05-29, 16:17
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superkuken
Det är helt ofattbart att ingen ser den gigantiska elefanten i rummet som dansar runt och trumpetar för fullt.
Njuter varje gång det kommer nya opinionsundersökningar.
Uppenbarligen är det så att elefanten helt enkelt skymmer sikten för etablissemanget.
2015-05-29, 16:22
Medlem
Floragatans avatar
Lena Melin & Co agerar förmodligen med en blandning av skam och rädsla numera. Dom ser opinionen, dom ser invandringens katastrofala konsekvenser och dom måste känna skuld. Jag tror inte att dom är psykopater, jag tror att dom känner ett genuint, krypande obehag. Trots det fortsätter ljugandet. Det är nästan så att jag bävar litet inför den reaktion som uppstår när den stora massan slutligen inser vidden av etablissemangets lögner.
2015-05-29, 16:27
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
På tal om Sentio så har samma sak hänt en gång tidigare. Det var sagt att den skulle komma en viss dag men kom inte. Folk hade mejlat och frågat och fått besked om rekordsiffror för SD och datum för publicering men det dröjde flera dagar. Jag vet inte riktigt vad de har för problem på Sentio. Eftersom de inte har någon beställare så borde det vara en lätt sak att publicera på hemsidan bara. En sak som jag tror kan förklara det är om de försöker sälja enskilda mätningar till norska tidningar. T.ex. mätningen som publicerades efter Skavlan-intervjun verkade det som att Aftenposten hade köpt. Nu kanske det är någon norsk tidning som köpt mätningen för att göra en stor grej av SD:s ökning och då är det tidningen som bestämmer när den publiceras.

Troligtvis är det så. Arve skrev ju att de förhandlar om ett avtal med en tidning.
2015-05-29, 16:29
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Lena Mellin anar vad som ska hända men begriper fortfarande inte varför. Eller låtsas inte förstå.
Hennes snömosiga text nämner inte ett ord om den självklara anledningen till SDs stadiga rekorduppgång -- den världsunika vansinnesinvandringen.

Ja tjena... fridfullt ställe, skarpaste hjärnor, vad gör vi för fel...?
Oj då...jag trodde att att dom visste vad dom gör för fel, brukar dom inte säga att dom inte är tillräckligt tydliga?
2015-05-29, 16:30
Medlem
Motacilla.albas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
OU?

Personligen skulle jag inte bli förvånad om t.ex. Wolodarski, Helin eller Mattson ligger bakom.

Om man har den agendan verkar ju mailet från Arve mer än korkat. Tror den kommer i en Norsk tidning i morgon
2015-05-29, 16:32
Medlem
cutlerjrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
På tal om Sentio så har samma sak hänt en gång tidigare. Det var sagt att den skulle komma en viss dag men kom inte. Folk hade mejlat och frågat och fått besked om rekordsiffror för SD och datum för publicering men det dröjde flera dagar. Jag vet inte riktigt vad de har för problem på Sentio. Eftersom de inte har någon beställare så borde det vara en lätt sak att publicera på hemsidan bara. En sak som jag tror kan förklara det är om de försöker sälja enskilda mätningar till norska tidningar. T.ex. mätningen som publicerades efter Skavlan-intervjun verkade det som att Aftenposten hade köpt. Nu kanske det är någon norsk tidning som köpt mätningen för att göra en stor grej av SD:s ökning och då är det tidningen som bestämmer när den publiceras.

Sentio kommer säkert närsomhelst. Om jag förstått det rätt så försökte de få till ett avtal med en tidning vilket kanske drar ut på tiden. De kanske sitter på spektakulära siffror och tycker att de har bra läge att sälja in sina undersökningar ihop med det. SD på över 20%?
2015-05-29, 16:37
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Troligtvis är det så. Arve skrev ju att de förhandlar om ett avtal med en tidning.

Om det är så.., så skulle jag tippa på aftenposten.

De har skrivit de sista veckorna med jämna mellanrum om åsiktskorridoren, cykloper, I & I problematik i södertälje.., kriminella ifrån södertälje som prövade komma in på marknaden i oslo.., m.m..
2015-05-29, 16:39
Medlem
JerrysModevisnings avatar
Citat:
Märkligt det här med Sentio. Enligt uppgift från deras VD skulle OU publiceras i torsdags och SD skulle nå nytt rekord.

Kan det vara så illa att någon pk-tidning köpt OU med ensamrätt till publicering. Eftersom SD:s siffror är så höga ( så fall antagligen över 20%) väljer man inte publicera och att helt förtiga denna OU?

Nog för att konspirationer skapar spänning, men blir det inte lite väl många mätningar att köpa upp i längden? 20% kommer med tiden bli standard för SD.

Oavsett är det dock numera Yugov som sätter SD högst, deras finansiär är väl någon etablerad blaska?
Senast redigerad av JerrysModevisning 2015-05-29 kl. 16:45.
2015-05-29, 16:40
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Efter att politikerna ändrat lagen så att det är just Migrationsverket som fattar besluten. Efter att politikerna tillsatt lydiga undersåtar som chefer. Efter att politikerna visat vilka beslut som skulle fattas.

För du tror väl inte att generaldirektören hade haft kvar jobbet en enda dag om han hade trotsat politikernas vilja? Hela charaden om att "det är inte vi politiker som bestämmer" är självklart enbart en dimridå för att kunna köra på med näsan rätt in i kaklet.
Exakt, det är ju ett jävligt dåligt försvar av sjuklövern att skylla på Migrationsverket, sanningen är uppenbar för alla som tänker. Oavsett vad sjuklövern tycker om massinvandringen så har dom helt ansvarslöst avsagt sig sitt ansvar. Dessutom är det lika uppenbart att dom till varje pris vill ha denna massinvandring.

Lika uppenbart är det att det finns ett parti som vill återta kontrollen av invandringen och ta ansvar, därav denna makalösa tillväxt av detta parti. Så enkelt är det!
2015-05-29, 16:42
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:

Inte märkligt alls!! Sentio vill ha en kund, någon som betalar fakturan. De kan inte bara bjussa på undersökningar gång på gång.

Sd vill inte för att slippa bli anklagade för fusk. Fristående Avpixlat har nog inte de pengar som behövs. Sentio kan mycket väl komma att försvinna från den svenska marknaden när det bara är en förlustverksamhet.

Därför är det stor risk att bara Sd fientliga PK media har råd och möjlighet att redovisa opinionsundersökningar i framtiden.

PS en rik Sd sympatisör kanske kan sticka åt Avpixlat det som krävs. Är det du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in