2015-05-29, 14:11
Medlem
findus73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerkadal
Ledsen "Findus73" . Men jag har kommenterat åtskilliga alias i detta ämne om Göran Lundblad. Men har gjort detta under annan alias, som jag var tvungen att byta av olika orsaker. Försök inte blanda in mej i vad andra har kommenterat.
Håll dej till ämnet och försök inte att gå till fler personangrepp. Vem nu SL står skriven hos har ingen som helst betydelse för mig och förmodlingen ingen annan heller. Om nu vet hur dessa är inblandade i fallet GL, borde du lägga fram detta eller framföra till polisen vad du vet.

Att du byter alias är inget jag kan veta. Frågan är väl varför man behöver byta alias på ett forum ?

Jag går inte till personangrepp mot någon utan nämner bara vad jag vet. Och det är väl inte din sak att avgöra vad som är intressant för någon annan även om det inte intresserar dig...

Att SL verkar jobbar på en plan och får hjälp av dem som står skriven på samma adress styrker SL:s agenda ännu mera.

TT är aktuell i fallet som vittne men persongrepp mot henne är inte relevant eller allt tjat om att döma våldtäktsmän på antagande...
Citera
2015-05-29, 14:22
Medlem
Citat:
Ledsen "Findus73" . Men jag har kommenterat åtskilliga alias i detta ämne om Göran Lundblad. Men har gjort detta under annan alias, som jag var tvungen att byta av olika orsaker. Försök inte blanda in mej i vad andra har kommenterat.
Håll dej till ämnet och försök inte att gå till fler personangrepp. Vem nu SL står skriven hos har ingen som helst betydelse för mig och förmodlingen ingen annan heller. Om nu vet hur dessa är inblandade i fallet GL, borde du lägga fram detta eller framföra till polisen vad du vet.

Du borde gå tillbaka och läsa tingsrättsdomen, och då framgår det att det bara rörde sig om pengarna och du verkar tillhöra entouraget kring pengarna. Du är inte trovärdig, om du haft ett annat alias, för vi kan inte se vad du framfört tidigare.

Om du hade haft vettiga synpunkter skulle du anmält det till advokaterna eller åklagaren, och vittnat i domstolen om det du har att säga. Nu är det över, och det enda som återstår för dessa två fadermördare är att sitta av tiden och förbereda sig för ett liv i framtiden utan pengar.

Vet du något skvaller om deras unge?
Citera
2015-05-29, 14:54
Medlem
findus73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du borde gå tillbaka och läsa tingsrättsdomen, och då framgår det att det bara rörde sig om pengarna och du verkar tillhöra entouraget kring pengarna. Du är inte trovärdig, om du haft ett annat alias, för vi kan inte se vad du framfört tidigare.

Om du hade haft vettiga synpunkter skulle du anmält det till advokaterna eller åklagaren, och vittnat i domstolen om det du har att säga. Nu är det över, och det enda som återstår för dessa två fadermördare är att sitta av tiden och förbereda sig för ett liv i framtiden utan pengar.

Tro mig ha en rätt klar bild om vart barnet befinner sig. Men inget jag tänker lämna ut för V har inte valt sina föräldrar. F.ö håller jag med dig till 100% Jerkadal är inte seriös...
Citera
2015-05-29, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av findus73
Tro mig ha en rätt klar bild om vart barnet befinner sig. Men inget jag tänker lämna ut för V har inte valt sina föräldrar. F.ö håller jag med dig till 100% Jerkadal är inte seriös...

Och hur många inblandade hänger här då tror du? Som du inte ifrågasätter?
Citera
2015-05-29, 16:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fråga utan svar.

Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
ÅT

Jag väntar fortfarande på svar från dig gällande denna fråga:

(FB) Kalmar: 62-åriga Göran Lundblad försvunnen 31 aug 2012 (hittad mördad)
Citera
2015-05-29, 16:43
Medlem
Skaraborg2s avatar
Gott om tid på att förbereda sig.

Citat:

Naturligtvis handlade allt enbart om GL:s pengar och därför "måste" han dö! Som jag förut har skrivit så hade en fattig GL varit totalt ointressant för de giriga "barnen från helvetet" och fortfarande varit i livet.

Först vill jag se vad HD har att säga men med största sannolikhet så är det över. Den jag tror kommer att få svårast att förbereda sig för ett liv i framtiden utan pengar lär nog bli SL. Hon är van vid alltid ha haft gott om pengar. Nu kommer hon i o f s att få mycket gott om tid för att förbereda sig på ett liv utan alla dessa miljoner.
Citera
2015-05-29, 18:48
Medlem
Citat:

Vad skulle jag ha för vettiga synpunkter att vidarebefodra till advokater och åklagare?
Jag följer detta forum för att jag är intresserad av ämnet. Känner endast till Familjen T i N Förlösa som i många år varit mindre populära i byn. Det verkar som du inte läser kommentarerna ordentligt. Du bara framför saker som du för tillfället får upp bakom pannbenet. Sluta upp med dina kommentarer eller börja vara saklig som har med forumet att göra.
Citera
2015-05-29, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag väntar fortfarande på svar från dig gällande denna fråga:

(FB) Kalmar: 62-åriga Göran Lundblad försvunnen 31 aug 2012 (hittad mördad)

Jag vet inte riktigt vilken skyldighet har att svara dig. Du kan väl tänka själv?
Men jag gav dig svar - men det krävde att du insåg det.

För övrigt hänvisar jag till de utmärkta uttömmande inläggen från annan signatur: #2118 #2125
Citera
2015-05-29, 22:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vågade inte skriva ut namnet i klartext!

Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jag vet inte riktigt vilken skyldighet har att svara dig. Du kan väl tänka själv?
Men jag gav dig svar - men det krävde att du insåg det.

För övrigt hänvisar jag till de utmärkta uttömmande inläggen från annan signatur: #2118 #2125

Just det! Det var precis ett sådant här svar som jag förväntade mig!

Du vågade helt enkelt inte att skriva ut den personens namn i klartext!
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-05-29 kl. 22:05.
Citera
2015-05-29, 22:27
Medlem
Citat:
Det börjar bli personangrepp på icke (?) inblandade personer i Förlösafallet. Håll er till ämnet och ingenting annat. Vem som har kontakt med vem är helt irrelevant.
Vadå skrivit sig hos Ds hon är fortfarnade skriven i Norra Förlösa!
Citera
2015-05-29, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Precis. Om ingen berättar sanningen/tillför målet ny substans, så får dom vackert acceptera den dom som ligger.

Som man bäddar får man ligga.
Har du inte tänkt tanken att evt Sara säger sanningen varför skulle hon ljuga och berätta något som inte är sanning om man riskerar 18år infängsell får inte ihop det.Jag skulle själv ljuga allt jag kunde för att slippa 18års fängelse Så tror inte Sara ljuger men säger inte hela sanningen
Citera
2015-05-29, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boveb
Har du inte tänkt tanken att evt Sara säger sanningen varför skulle hon ljuga och berätta något som inte är sanning om man riskerar 18år infängsell får inte ihop det.Jag skulle själv ljuga allt jag kunde för att slippa 18års fängelse Så tror inte Sara ljuger men säger inte hela sanningen
Ja men herregud! Hon ljuger ju för att hon riskerar 18 års fängelse? Därför att hon INTE är oskyldig. Vad menar du egentligen??? Är du cykelkompis med Nopomil? Och Nopomil, hur förklarar du det SL skrev i häktet till ML? Och hur förklarar du följande citat från ML långt innan något upptäckts:
"Hon (SL) kan aldrig lämna mig, jag har för mycket på henne"?

Senare lämnade hon ju honom trots vad han så säkert uttalat sig, det var då han berättade för TT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in