Flashback bygger pepparkakshus!
2015-03-23, 18:27
Medlem
Hehe... Eller hur vi förstår att denna man tiger som muren i alla instanser
Citera
2015-03-23, 18:34
Medlem
Det sägs att lika barn, leka.... Kvinnan är inte mycket smartare, fick tänk på hennes sjukt hemliga o typ kodade mess på häktets rastgård:"Tack för att du förstört mitt liv o gjort mig arvslös"... Lätt att tolka som ett erkännande😄
Citera
2015-03-23, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi

Det har ju visat sig inte vara så lyckosamt när han talar ... Man undrar vad hans pappa tänker om det hela.
Citera
2015-03-23, 19:13
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det sägs att lika barn, leka.... Kvinnan är inte mycket smartare, fick tänk på hennes sjukt hemliga o typ kodade mess på häktets rastgård:"Tack för att du förstört mitt liv o gjort mig arvslös"... Lätt att tolka som ett erkännande��
Nej, även där är väl hjärncellsbeståndet av det ynkligare slaget.
Alltså, tjejen har en svinrik fader och förr eller senare skulle hon få ta del av rikedomarna
via det som kallas arv. Ja, hon hade en halvsyster förstås också som skulle ha sin del men
det blev ju snuskigt mycket över till henne ändå.
Man kan ju inte göra sina barn arvlösa direkt i Svea Rike.
Men tar man steget och deltar i mordet på sin egen far och det kommer fram till slut
så uppstår plötsligt läget att man inte längre är berättigad till så mycket som en krona i arv.
Nån jävla ordning får det ju lov att vara även i det här landet.

Ja, tjejen kunde alltså inte vänta ut sin faders död via den naturliga vägen så att säga
utan var så förskräckligt och dödligt girig att hon beredvilligt ställde upp på att avliva
sin fader i hans eget sovrum medelst gevärskulor i skallen.
Det är allt bra häpnadsväckande. Och upprörande.

Hur många sådana mordfall har vi i Sverige tidigare där en avkomma av ren girighet
är med och mördar en förälder? Jag kan fanken inte påminna mig ett enda annat fall
i skrivande stund.
Däremot barn som dödat en eller båda föräldrar i akuta psykostillstånd eller för att
hämnas för att man blivit utsatt för incest.
Citera
2015-03-23, 19:19
Medlem
Citat:
Det sägs att lika barn, leka.... Kvinnan är inte mycket smartare, fick tänk på hennes sjukt hemliga o typ kodade mess på häktets rastgård:"Tack för att du förstört mitt liv o gjort mig arvslös"... Lätt att tolka som ett erkännande😄

Eller så kan det tolkas just så som troligen har hänt: att han skyllde på henne i sitt "vittnesmål" till TT.
Citera
2015-03-23, 19:21
Medlem
Citat:

Han har inget annat alternativ nu. Självklart får han det rådet av den advokat han (eller någon såg till att han) bytte till.
Men tanke på hur dåligt dessa förhör sköts av polis så var det ju "rätt".
Citera
2015-03-23, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, även där är väl hjärncellsbeståndet av det ynkligare slaget.
Alltså, tjejen har en svinrik fader och förr eller senare skulle hon få ta del av rikedomarna
via det som kallas arv. Ja, hon hade en halvsyster förstås också som skulle ha sin del men
det blev ju snuskigt mycket över till henne ändå.
Man kan ju inte göra sina barn arvlösa direkt i Svea Rike.
Men tar man steget och deltar i mordet på sin egen far och det kommer fram till slut
så uppstår plötsligt läget att man inte längre är berättigad till så mycket som en krona i arv.
Nån jävla ordning får det ju lov att vara även i det här landet.

Ja, tjejen kunde alltså inte vänta ut sin faders död via den naturliga vägen så att säga
utan var så förskräckligt och dödligt girig att hon beredvilligt ställde upp på att avliva
sin fader i hans eget sovrum medelst gevärskulor i skallen.
Det är allt bra häpnadsväckande. Och upprörande.

Hur många sådana mordfall har vi i Sverige tidigare där en avkomma av ren girighet
är med och mördar en förälder? Jag kan fanken inte påminna mig ett enda annat fall
i skrivande stund.
Däremot barn som dödat en eller båda föräldrar i akuta psykostillstånd eller för att
hämnas för att man blivit utsatt för incest.

Det finns fortfarande INGA bevis eller ens indicier på att hon är skyldig.
Inget alls.
Citera
2015-03-23, 19:27
Medlem
Min alldedes egen teori, är att båda är galna på riktigt... I just detta specifika fall, förefaller kvinnan vara djävulen o mannen dess hantlangare(Det omtalades idag i hr att vittne sett hennes ögon gnistra, jag tolkade det utav vrede)... Mannen var kanske inte galen när han lättade sitt hjärta, han såg kanske ingen annan utväg som hämnd, när hon övergav honom
Citera
2015-03-23, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Inget alls.
Det här är ett indiciermål, inser du verkligen inte varför kvinnan dömdes till 18 år av enhällig tr med duktig ordförande?
Citera
2015-03-23, 19:41
Medlem
Citat:
Det här är ett indiciermål, inser du verkligen inte varför kvinnan dömdes till 18 år av enhällig tr med duktig ordförande?

Definitivt inte.
Det var en dålig motsägelsefull och okunnig dom.

Det finns inget som som binder SL vid brottet. Skyddande av brottsling är något annat.
Däremot finns det både bevis och starka indicier mot MT. Lägg till det hans hot mot grannen + andra brott.
Dessutom är släktingen någon som borde ha skärskådats mer. Svårt att förstå att polis inte har gjort det.
Citera
2015-03-23, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Inget alls.

Hur kom GM in i huset?
Citera
2015-03-23, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur kom GM in i huset?

Nyckel. Det är väl det lättaste att fixa - antingen en av dem som fanns eller en kopia.
Detta är inget tekniskt mål - det handlar om relationer och makt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in