Citat:
Ursprungligen postat av
arct1c
Hej
Jag kommer nu under 1månad vid juni stanna i Thailand och träffa hennes familj.
Vi tänkte också skaffa ett pass åt min flickvän och även Visa så hon kan komma hit till Sverige under en period.
Vi undrar ifall det är något speciellt man ska tänka på när hon kommer hit till Sverige.
Min flickvän skulle även vilja skaffa ett jobb här ifall hon stannar under en längre tid, ska man då ansöka om jobbvisum?
Jag är väldigt dålig på det här ämnet, skulle jätte gärna vilja ha eran hjälp.
Beror på mycket,
Hur länge har ni känt varandra?
Har du jobb i sverige ,tjänar egna pengar ,sociala problem mm
Räkna dock inte med att ordna allt där nere på någon vecka eller 2
räkna mer med 3-6 månader innan hon kan vara här