2015-05-28, 15:27
  #2533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.093
Kan inte skicka eller posta bilder vad jag kan se. Funkar detta bättre?
http://oi62.tinypic.com/dyq8wg.jpg
Där det står "tid resultat efter intervju" är det dagar man fått vänta från intervju till beslut?
Citera
2015-05-28, 15:28
  #2534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av million88
Där det står "tid resultat efter intervju" är det dagar man fått vänta från intervju till beslut?

Stämmer, tiden det tog efter intervju innan de fick resultat. De som fått det ännu dvs.
Citera
2015-05-28, 18:22
  #2535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaBradic
Haha det är nästan ironiskt, de säger olika till alla! Men hon jag pratade med imorse va jätte trevlig och förklara allt jätte fint ch sen sa hon att hon just hade kollat på det imorse och då så hon att de från Jun -14 var längst upp. Vi har gjort e-ansökan

Ok vi får hoppas hon här rätt då Har tänkt på en sak.. Det jag har uppmärksammat med just e-ansökningarna som är inskickade runt samma period blir skickade till samma enhet.. När vi sökte gick nästan alla ansökningar till Örebro och ca en månad senare så började de skickas till Växjö. Det kan ju vara en anledning till att Västerås nu helt plötsligt är i juni då de helt enkelt inte har fått in så många ansökningar under tiden tiden januari- maj 2014. Ja det här e bara mina funderingar men det vore ju intressant o få svar på detta av nån som jobbar på migrationsverket eller nån här kanske vet
Citera
2015-05-28, 19:02
  #2536
Medlem
Webbansökan 20140901, mejl 20150218, intervju 20150414. Ärendet ligger i Norrköping och efter att min fru ringt idag så jobbar de med ansökningar från juli 2014.

Hursomhelst, när jag ringde för ca 1 vecka sedan så sa en tjej som svarade att de jobbar med ansökningar från mitten av juni. Normalt borde inte vara långt kvar men återstår att se ...
Citera
2015-05-28, 19:26
  #2537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zemraim
Ok vi får hoppas hon här rätt då Har tänkt på en sak.. Det jag har uppmärksammat med just e-ansökningarna som är inskickade runt samma period blir skickade till samma enhet.. När vi sökte gick nästan alla ansökningar till Örebro och ca en månad senare så började de skickas till Växjö. Det kan ju vara en anledning till att Västerås nu helt plötsligt är i juni då de helt enkelt inte har fått in så många ansökningar under tiden tiden januari- maj 2014. Ja det här e bara mina funderingar men det vore ju intressant o få svar på detta av nån som jobbar på migrationsverket eller nån här kanske vet

Vet inte hur synkade enheterna är, men rimligtvis så bör de flyttas runt beroende på hur kötider och belastning ser ut på de olika enheterna. Vårat har iaf blivit flyttat minst en gång.
Vår ansökning är inskickad i slutet av juni och ligger i Örebro, så jag hoppas på att det är på G snart.
__________________
Senast redigerad av BallaRune 2015-05-28 kl. 20:10.
Citera
2015-05-28, 19:35
  #2538
Medlem
Min flickvän från Thailand vill komma till Sverige med mig

Hej

Jag kommer nu under 1månad vid juni stanna i Thailand och träffa hennes familj.
Vi tänkte också skaffa ett pass åt min flickvän och även Visa så hon kan komma hit till Sverige under en period.

Vi undrar ifall det är något speciellt man ska tänka på när hon kommer hit till Sverige.
Min flickvän skulle även vilja skaffa ett jobb här ifall hon stannar under en längre tid, ska man då ansöka om jobbvisum?

Jag är väldigt dålig på det här ämnet, skulle jätte gärna vilja ha eran hjälp.
Citera
2015-05-28, 19:47
  #2539
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Vet inte hur synkade enheterna är, men rimligtvis så bör de flyttas runt beroende på hur kötider och belastning ser ut på de olika enheterna. Vårat har iaf blivit flyttat minst en gång.

Våran blev oxå flyttat en gång. Vi låg ju först i Örebro men sen flyttades vi efter att handläggare tog ut oss ur det elektroniska systemet o skickade vår ansökan till Västerås då det ligger närmast vår hemadress för vidare utredning.
Citera
2015-05-28, 19:57
  #2540
Medlem
Uppdatering på vårt ärende.. ansöker ifrån Filippinerna. Frugan är där nu.
Ansökan inskickad elektronisk: 11 aug 2014
Fick intervjumail: 30 jan 2015
Intervju gjord i Bangkok: 16 mars 2015
Kom brev idag om att jag ska på intervju i Solna 26 maj 2015.
De vill att ja tar med foton, brev osv som styrker vårt förhållande. Vi är gifta sen 24 april 2014.
Jag gick på intervju i Solna 26 maj och hade med mig kvitton, bilder och andra saker som styrkte vårt förhållande. "Någon" jävel hade anonymt skickat in ett tips att vårt äktenskap är skenäktenskap. Så är det ju inte. Men vi vet vem personen är.

Dagen efter så kollade jag på hemsidan med mitt dossiernummer och belsut hade fattats den 27 maj.

Positivt sådant.

Frågan är nu hur jag får tag på visa numret för frugan behöver det då hon ska anmäla sig till CFO i filippinerna. Ett seminarium för de som ska flytta till Sverige.

Ringer jag ambassaden och frågar efter visa nummer?
Citera
2015-05-28, 20:08
  #2541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arct1c
Hej

Jag kommer nu under 1månad vid juni stanna i Thailand och träffa hennes familj.
Vi tänkte också skaffa ett pass åt min flickvän och även Visa så hon kan komma hit till Sverige under en period.

Vi undrar ifall det är något speciellt man ska tänka på när hon kommer hit till Sverige.
Min flickvän skulle även vilja skaffa ett jobb här ifall hon stannar under en längre tid, ska man då ansöka om jobbvisum?

Jag är väldigt dålig på det här ämnet, skulle jätte gärna vilja ha eran hjälp.

Ett tips är att kontakta Svenska Ambassaden i Thailand och fråga. De kan säkert hjälpa dig med era frågor.

De har en hel del information på sin hemsida också:
Svenska ambassaden i Thailand
Citera
2015-05-28, 20:08
  #2542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arct1c
Hej

Jag kommer nu under 1månad vid juni stanna i Thailand och träffa hennes familj.
Vi tänkte också skaffa ett pass åt min flickvän och även Visa så hon kan komma hit till Sverige under en period.

Vi undrar ifall det är något speciellt man ska tänka på när hon kommer hit till Sverige.
Min flickvän skulle även vilja skaffa ett jobb här ifall hon stannar under en längre tid, ska man då ansöka om jobbvisum?

Jag är väldigt dålig på det här ämnet, skulle jätte gärna vilja ha eran hjälp.


Om du ska ta hit henne på Turistvisum så gäller Turism och inge arbete och det går inte att ändra under tiden.

Ansöker "du" däremot om Jobbvisum så bör "du" ha klart med det företaget hon skall arbeta på. Och då är det företaget som ansöker om visum åt henne och skall kunna uppvisa att de kan betala ut lön under den perioden hon är anställd och att det finns uppehälle.

Bästa du kan göra är att ringa migrationsverket och fråga eller surfa in på deras hemsida angående visum reglerna.
Citera
2015-05-28, 20:15
  #2543
Medlem
Någon här som vet hur man vet i vilken enhet det handläggs??? Alls verkar veta det utom jag
Citera
2015-05-28, 20:15
  #2544
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arct1c
Hej

Jag kommer nu under 1månad vid juni stanna i Thailand och träffa hennes familj.
Vi tänkte också skaffa ett pass åt min flickvän och även Visa så hon kan komma hit till Sverige under en period.

Vi undrar ifall det är något speciellt man ska tänka på när hon kommer hit till Sverige.
Min flickvän skulle även vilja skaffa ett jobb här ifall hon stannar under en längre tid, ska man då ansöka om jobbvisum?

Jag är väldigt dålig på det här ämnet, skulle jätte gärna vilja ha eran hjälp.
Beror på mycket,
Hur länge har ni känt varandra?
Har du jobb i sverige ,tjänar egna pengar ,sociala problem mm
Räkna dock inte med att ordna allt där nere på någon vecka eller 2
räkna mer med 3-6 månader innan hon kan vara här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in