2015-05-28, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av findus73
Spelar ingen roll vad jag skriver så länge jag inte håller med dig i ditt tänkande å tyckande...
Alla har rätt till sin åsikt å det är upp till var och en att respektera den.

Jag hoppas att rättvisa skapas, den rättvisan jag ser i detta fallet , 2 skyldiga inom lås och bom.

Du får tycka att jag är en död fisk om det gör dig lyckligare, är hellre det är en som bara simmar i en riktning å slår pannan blodig å blir hjärndöd....

Den här domen /arna och den undermåliga utredningen kommer att uppmärksammas. Det tar bara lite tid. "Folk" (tex flashbackarna) är lite tröga när det handlar om att kvinnor döms felaktigt.

Eftersom jag totalt orädd och inte är ute efter att bli omtyckt utan att visa på orättvisor så har jag inga problem med att vara ensam. Det är många som har varit och fått rätt.

Men du glömmer att det finns fler som är kritiska som uppenbarligen inte orkar stå emot er inpyrda åsiktskorridor.
Citera
2015-05-28, 14:39
Medlem
Citat:
SL hade visst haft pojkvän innan MT. I Filipstad som GL gillade. SL var världsvan nog att planera att ha ihjäl sin pappa med en skogsmaskin men fixade inte det....det oskyldiga lammet blev ett svart får vid det tillfället....

Nä hon klarade inte av att vara där utan åkte hem. Jag anser inte att det var en pojkvän. Han fanns där, det var allt.
Citera
2015-05-28, 14:51
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vilka tjänade mest på detta under den första tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Och vilket "team" var det tror du? Du och dina "pengatankar" : vem tjänade mest på detta?

Vilka tycker du själv kom att tjäna mest på detta under de ca två första åren efter att GL blev mördad?
Citera
2015-05-28, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du lever i en villfarelse och du tar det TT påstår som sanningen om hennes roll i denna sak. Det TT gjorde var modigt, då det är farligt, men i bland kan en uttråkad 3 barnsmamma som är snygg vara en resurs. TT lekte detektiv med framgång och det kan ingen ta från henne eller förminska, och sedan vittnade hon om det hon uträttat.

Men det var riktigheten i hennes uppgifter som ledde polisen till Görans kropp och alla andra omständigheter som kallas för bevis i en rättegång. Även genom ett anonymt tips, så hade polisen fixat utredningen, för det var viktigt att hitta kroppen för att komma någon vart med utredningen. För när en kropp hittas nergrävd på en åker så brakar helvetet lös, och polisen börjar arbeta! De går igenom bostäder och andra byggnader. Det blir en husrannsakan som är noggrann för att säkra de bevis som krävs i domstol för att få mördare dömda.

Du påstår att tillträdet till huset kan ha skett utan S medgivande. Men det påståendet måste förklaras!

Ingen av oss andra skulle acceptera att någon gick in olovligen i vår bostad och sköt vår pappa, grisade ner ett rum med blod och tvingade oss till renovering!

När S inte ringer polisen och talar om att pappas rum ser misstänkt ut, när han dessutom är försvunnen, gör att hon inte kan tas på allvar. I värsta fall har hon medgivit i efterhand, denna åtgärd att mörda Göran då hon tar kommandot över pengarna och belönar de du påstår på eget bevåg mördade hennes far. De belönas rikligt. Och sen avlar S barn med en mördare och bygger bo med honom tills han dumpar henne.

Nu är du inne igen på våldtäktsmän. Och våldtäktsmän gillar jag inte!

Det är ett bottennapp för "tilltron till rättsväsendet" att det inte tas krafttag mot alla våldtäkter i Sverige anno 2015, men vad har det att göra med detta brutala mord på en pappa? S blev ju inte våldtagen, tvärtom hon hängav sig villigt till grannpojken!

"Tillträde" till huset? Det är bara att gå in med fixad nyckel. Du kan inte allvarligt mena att detta är ett problem 2015?? Är det på den nivån som du och andra resonerar?
Du har med en en manipulerande man och hans far att göra. Vet du vad MT har gjort innan öht?
Ett hagel i huvudet behöver inte alls bli särskilt "grisigt".

TT kan du lämna därhän. "Snygg"? Återigen - vilken nivå är du på?
Hon är icke trovärdig. Det är bara att läsa fupen och media. Varför ställa upp i TV och dessutom "be" om polisens erkännande (de är ärligt talat ganska trötta på henne vilket skiner igenom fupen).

Det spelar ingen roll vad SL gjorde efteråt, att hon blev förtvivlad och rädd. Jag har skrivit att skyddande av brottsling är något än mord och inte ger 18 år. Varför glömmer du detta?

Jaså du gillar inte våldtäktsmän. Verkligen? Då hoppas jag att du också följer upp att Göta hovrätt nu fäller även dessa (som du alltså inte "gillar"), på antaganden också. Det vore väl bra om de följer det här upptrampade spåret från denna dom och är konsekventa.
Senast redigerad av nopomil 2015-05-28 kl. 14:58.
Citera
2015-05-28, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vilka tycker du själv kom att tjäna mest på detta under de ca två första åren efter att GL blev mördad?

ÅT
Citera
2015-05-28, 16:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Överföra stora summor.

Citat:
ÅT

Just det! ÅT! Att MT är ÅT:s son lär vi vara överens om.

Vem anser du var den person som kunde överföra stora summor till ÅT och hans konkursmässiga gård?
Citera
2015-05-28, 17:15
Medlem
CyberPolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Går inte det vidare till Kron-Kalle och säljs på konkursauktionen?
Vapnet tillhör ju ÅT och ska, enligt beslut från domstolen, lämnas tillbaka till honom. Kronofogden kan endast ta vapnet om ÅT har skulder som ska drivas in.
Citera
2015-05-28, 17:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberPolice
Vapnet tillhör ju ÅT och ska, enligt beslut från domstolen, lämnas tillbaka till honom. Kronofogden kan endast ta vapnet om ÅT har skulder som ska drivas in.
Han är i personlig konkurs.
Citera
2015-05-28, 17:36
Medlem
findus73s avatar
SL har skrivit sig på DS, LS & ES adress samt att DS håller tät kontakt med gode mannen och SL. Man kan ju undra vad dem har att vinna då deras intresse är så stort i denna soppan?
ES gick fort vidare med en annan tjej redan redan under de första månaderna SL satt inne.Han verkar inte ha några problem att gå vidare till skillnad från hans föräldrar...
Citera
2015-05-28, 23:31
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jag har skrivit att skyddande av brottsling är något än mord och inte ger 18 år. Varför glömmer du detta?
Om det hade stannat vid just det: skyddande av brottsling då hade Sara
fortfarande varit arvsberättigad antar jag eller hur?

50 härliga små miljoner

För att travestera Shakespeare: Att ha eller inte ha, det är frågan....
Senast redigerad av Grandioso 2015-05-28 kl. 23:54.
Citera
2015-05-29, 11:18
Medlem
Citat:
SL har skrivit sig på DS, LS & ES adress samt att DS håller tät kontakt med gode mannen och SL. Man kan ju undra vad dem har att vinna då deras intresse är så stort i denna soppan?
ES gick fort vidare med en annan tjej redan redan under de första månaderna SL satt inne.Han verkar inte ha några problem att gå vidare till skillnad från hans föräldrar...

är det ES , Eva Stern** som du pratar om? hon som har obetalda hyror till GL? Har SL Skrivit sej där verkar det underligt, blir ju bara värre o värre det här
Citera
2015-05-29, 11:29
Medlem
Citat:
Det börjar bli personangrepp på icke (?) inblandade personer i Förlösafallet. Håll er till ämnet och ingenting annat. Vem som har kontakt med vem är helt irrelevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in