Citat:
Ursprungligen postat av
Loqita
Jag tror du har rätt, därför att ungdomshjältar har ett kort bäst före datum. Dessutom finns det gott om utåtagerande, snygga, unga att följa via tv-serier, så det finns väl inte direkt ett behov att läsa en bok om utåtagerande i dagens värld. Jag tyckte personligen att Bernys första bok var bra och jag kan tänka mig att läsa henne igen om nästa (eventuella) bok inte bara handlar om att hon är offer i sin situation. Vad som helst annat köper jag och läser, lovar.
Citat:
Ursprungligen postat av
yokisuci
Vad e hennes facebook?
Känns som hon målar in sig ännu mer i ett hörn med tatueringarna. Tror hon vill bli bättre samtidigt som hennes identitet är så fast i offer-som-mår-dåligt rollen.
Jag tyckte också om hennes första bok. Så vitt jag minns fanns inte så mycket i den genren innan "Vingklippt Ängel", så den fyllde ett tomrum. "Må-dåligt-bok" som trots allt hade ett hopp på slutet. Den andra boken också i viss mån. Efter de böckerna blev det tydligen lite trend att skriva böcker och blogga i ämnet, och plötsligt fanns det lite överallt. På gott och ont. Och jag hoppas också på att den tredje boken blir klar, för jag kommer att vilja läsa den.
Ja, så klart hon antagligen vill bli bättre. Men det är alltid svårt att släppa en identitet man är så förknippad med. För vem är man då? Och framför allt, vem vill man bli istället? Vi som var med när hon bloggade som mest, skrev böcker, var med i TV-dokumentär och tidningar etc. känner henne bara som den hon var då. Det är ett tufft arbete att förändra bilden av vem man är. Men visst går det. Och jag hoppas innerligt hon lyckas, om hon har den ambitionen.