2015-05-11, 03:28
Medlem
Det verkar som att Berny Pålsson fejkat att hon har Asperger. Förmodlingen i syfte att kunna få sjukersättning och LSS lägenhet.

Jag tycker att alla ni härinne ska samla ihop så många bevis som möjligt och sedan maila till Försäkringskassan så att de kan göra en bedömning om hon ska få ha kvar sin ersättning. Man ska inte kunna fejka sig till ersättningar ostraffat.
Senast redigerad av vitklockan 2015-05-11 kl. 03:30.
Citera
2015-05-11, 04:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vitklockan
Det verkar som att Berny Pålsson fejkat att hon har Asperger. Förmodlingen i syfte att kunna få sjukersättning och LSS lägenhet.

Jag tycker att alla ni härinne ska samla ihop så många bevis som möjligt och sedan maila till Försäkringskassan så att de kan göra en bedömning om hon ska få ha kvar sin ersättning. Man ska inte kunna fejka sig till ersättningar ostraffat.
Det är ingen nyhet. Hon har mer eller mindre erkänt det själv.
Citera
2015-05-21, 15:23
Medlem
Någon som vet om B och Emma har kontakt än?
Detta är så sjukt äcklande. Ändå kan man inte sluta titta.

https://pixgram.co/naughty_goth/22v4CVtKOm/
Citera
2015-05-21, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113

Oj... Har inte varit inne på hennes instagram men hon har ju förändrats.. En hel del
Citera
2015-05-24, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113

Det där var verkligen en omåttligt bisarr utveckling.
Citera
2015-05-24, 01:47
Medlem
William Hainess avatar
Det finns en anledning till att jag undvikit att länka till Emmas instagram och ja, ni kan se varför. Tror hon dessvärre blir värre av all uppmärksamhet (även om jag förstår nyfikenheten - jag är ju också nyfiken!).

Har inte sett att hon och Berny haft någon kontakt, bara folk som har funnits i ytterkanten av Bernans bekantskapskrets.
Citera
2015-05-25, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitklockan

Spelar det någon roll? Det är väl ganska uppenbart oavsett att människan inte är frisk. Sen exakt vilken diagnos hon har spelar egentligen inte så stor roll.
Citera
2015-05-27, 13:32
Medlem
Thunderwomans avatar
Jag har funderat på om det är några av de "må-dåligt-tjejer" som växer upp nu, som blir Bernyaner? Eller är det mest vi som var med för fem-tio år sen som fortfarande vet vem hon är? Inte ens böckerna finns uppenbarligen att få tag i från de vanliga boksajterna längre, och ungdomar går inte på bibblan eller antikvariat om de inte letar efter nåt specifikt. Så att som jag "ramla på" böckerna och bli bernyan tror jag inte ungdomarna gör längre. Vad tror ni?
Senast redigerad av Thunderwoman 2015-05-27 kl. 14:07.
Citera
2015-05-27, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
Jag har funderat på om det är några av de "må-dåligt-tjejer" som växer upp nu, som blir Bernyaner? Eller är det mest vi som var med för fem-tio år sen som fortfarande vet vem hon är? Inte ens böckerna finns uppenbarligen att få tag i från de vanliga boksajterna längre, och ungdomar går inte på bibblan eller antikvariat om de inte letar efter nåt specifikt. Så att som jag "ramla på" böckerna och bli bernyan tror jag inte ungdomarna gör längre. Vad tror ni?

Jag tror du har rätt, därför att ungdomshjältar har ett kort bäst före datum. Dessutom finns det gott om utåtagerande, snygga, unga att följa via tv-serier, så det finns väl inte direkt ett behov att läsa en bok om utåtagerande i dagens värld. Jag tyckte personligen att Bernys första bok var bra och jag kan tänka mig att läsa henne igen om nästa (eventuella) bok inte bara handlar om att hon är offer i sin situation. Vad som helst annat köper jag och läser, lovar.
Citera
2015-05-27, 14:47
Medlem
Vad e hennes facebook?

Känns som hon målar in sig ännu mer i ett hörn med tatueringarna. Tror hon vill bli bättre samtidigt som hennes identitet är så fast i offer-som-mår-dåligt rollen.
Citera
2015-05-27, 16:22
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Jag tror du har rätt, därför att ungdomshjältar har ett kort bäst före datum. Dessutom finns det gott om utåtagerande, snygga, unga att följa via tv-serier, så det finns väl inte direkt ett behov att läsa en bok om utåtagerande i dagens värld. Jag tyckte personligen att Bernys första bok var bra och jag kan tänka mig att läsa henne igen om nästa (eventuella) bok inte bara handlar om att hon är offer i sin situation. Vad som helst annat köper jag och läser, lovar.

Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Vad e hennes facebook?

Känns som hon målar in sig ännu mer i ett hörn med tatueringarna. Tror hon vill bli bättre samtidigt som hennes identitet är så fast i offer-som-mår-dåligt rollen.
Jag tyckte också om hennes första bok. Så vitt jag minns fanns inte så mycket i den genren innan "Vingklippt Ängel", så den fyllde ett tomrum. "Må-dåligt-bok" som trots allt hade ett hopp på slutet. Den andra boken också i viss mån. Efter de böckerna blev det tydligen lite trend att skriva böcker och blogga i ämnet, och plötsligt fanns det lite överallt. På gott och ont. Och jag hoppas också på att den tredje boken blir klar, för jag kommer att vilja läsa den.

Ja, så klart hon antagligen vill bli bättre. Men det är alltid svårt att släppa en identitet man är så förknippad med. För vem är man då? Och framför allt, vem vill man bli istället? Vi som var med när hon bloggade som mest, skrev böcker, var med i TV-dokumentär och tidningar etc. känner henne bara som den hon var då. Det är ett tufft arbete att förändra bilden av vem man är. Men visst går det. Och jag hoppas innerligt hon lyckas, om hon har den ambitionen.
Citera
2015-05-27, 20:26
Medlem
Citat:

Nej tonåringar idag vet inte vem Berny är. Den kändisskap hon har idag är enbart rester från åren 2003-2006.

Citat:
Jag tyckte också om hennes första bok. Så vitt jag minns fanns inte så mycket i den genren innan "Vingklippt Ängel", så den fyllde ett tomrum. "Må-dåligt-bok" som trots allt hade ett hopp på slutet. Den andra boken också i viss mån. Efter de böckerna blev det tydligen lite trend att skriva böcker och blogga i ämnet, och plötsligt fanns det lite överallt. På gott och ont. Och jag hoppas också på att den tredje boken blir klar, för jag kommer att vilja läsa den.

Egentligen kom väl Berny lite i slutet av self-mutilation trenden? För som jag minns det så var det ett par år innan hennes första bok som det peakade, om man ska ta branden på Sankt Sigfrid som något slags riktmärke.
Senast redigerad av Lord_Stalin 2015-05-27 kl. 20:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in