2015-05-25, 22:20
Medlem
Hexagonics avatar
Tänkte köpa mig en eller ett par tändare till..
Priserna på Zippotändare är ju avsevärt mkt billigare i USA och även i UK. Men vilka kan man lita på, både när det gäller att få prylarna man beställt och att det är äkta vara?
Buyzippolighters.com hade riktigt bra priser och rejält utbud men jag kan inte hitta någon info om dem. Ebay är ett jävla minfält och även om det säkerligen finns en och annan äkta Zippo till salu där så har jag inte kunskap nog att kunna vaska fram dom ur uppsjön av scammers som häckar på Ebay.
Amazon fattar jag ärligt talat inte mig på. Det verkar som att det är en massa olika säljare som samlas under Amazon och att det inte (i varje fall inte nödvändigtvis) är Amazon man handlar av? Är det så, riskerar jag väl att bli lika blåst där som någon annanstans. Eller har jag missuppfattat Amazon helt och hållet?

Hoppas ni har några justa tips att komma med!
Citera
2015-05-25, 22:57
Medlem
angstfishs avatar
Har köpt ett par zippos från www.dealextreme.com, inga problem.
Citera
2015-05-25, 23:00
Medlem
Hexagonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angstfish
Har köpt ett par zippos från www.dealextreme.com, inga problem.

Och det har inte varit någon tvekan om att det är äkta Zippo du fått?
Citera
2015-05-25, 23:07
Medlem
angstfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagonic
Och det har inte varit någon tvekan om att det är äkta Zippo du fått?
Jag tvekar inte på att det är äkta.
Köpte en noname "zippo" från dx också, och det går inte att jämföra med en äkta zippo gällande kvalitet och finish.

Snygga, bra kvalitet och alla loggor och intyg finns där.
Dessutom tror jag det inte hade funkat för DX att sälja piratkopior under falskt namn.
Citera
2015-05-25, 23:14
Medlem
Hexagonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angstfish
Jag tvekar inte på att det är äkta.
Köpte en noname "zippo" från dx också, och det går inte att jämföra med en äkta zippo gällande kvalitet och finish.

Snygga, bra kvalitet och alla loggor och intyg finns där.
Dessutom tror jag det inte hade funkat för DX att sälja piratkopior under falskt namn.

Ok! Tack så mycket!
Kikade lite snabbt på DX men det var väldig mycket som var slutsålt tyvärr.
Jag har hört nosat på DX i andra sammanhang men har ingen uppfattning riktigt om vilken typ av företag det är. Men dom kanske är helt 'legit'.
Citera
2015-05-25, 23:18
Medlem
Är det inte nästan lika dyrt att köpa en Zippo från Teknikmagasinet? De säljer äkta Zippos.

Med frakt och allt annat tänkte jag som följer med e-handel.
Citera
2015-05-25, 23:30
Medlem
Hexagonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skierfe
Är det inte nästan lika dyrt att köpa en Zippo från Teknikmagasinet? De säljer äkta Zippos.

Med frakt och allt annat tänkte jag som följer med e-handel.

Njaa... DX tar knappt 170kr för blank krom. TM tar 300kr för samma tändare. Dessutom är det fri frakt från DX.
Sen vet jag ju inte hur det är med tull och elände när man handlar från DX....
Citera
2015-05-25, 23:35
Medlem
angstfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagonic
Ok! Tack så mycket!
Kikade lite snabbt på DX men det var väldig mycket som var slutsålt tyvärr.
Jag har hört nosat på DX i andra sammanhang men har ingen uppfattning riktigt om vilken typ av företag det är. Men dom kanske är helt 'legit'.
De är legit, dock så säljer de alltifrån mer eller mindre skräp till riktiga produkter i bra kvalitet till ett bra pris, så man får sålla rätt hårt i deras sortiment för att få fram guldkornen, men skriver de att en sak är "genuine" så är den det.

Köpte några RayBan brillor för något år sedan från dem innan de försvann ur sortimentet.
Jo såg nu att många zippos var slutsålda, kanske är på väg bort de också då de hade ett mycket större sortiment av zippos tidigare.
Citera
2015-05-25, 23:54
Moderator
Fear2bes avatar
Jag hade tidigare en Zippo i mässing. Den blev flammig - ytan på den oxiderade fult. Även en äkta kan vara av något så där halvbra kvalitet. Hur som, vill du ha en fräsch Zippo så undvik de i mässing.
Citera
2015-05-26, 06:12
Medlem
Hexagonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Jag hade tidigare en Zippo i mässing. Den blev flammig - ytan på den oxiderade fult. Även en äkta kan vara av något så där halvbra kvalitet. Hur som, vill du ha en fräsch Zippo så undvik de i mässing.

Jag har sett att dom har en del tändare som är gjorda i mässing. Det jag hört om dom är att folk saknar det där 'flipp zing' ljudet när dom öppnar dom
Men jag vet att jag haft några billiga ringar nån gång i tiden som varit gjorda i nån form av ytbehandlad mässing. Dom har blivit så där dassiga i ytan som du beskriver.
Tänkte först och främst köpa mig den klassiska 'high polish' spegelblanka.
Citera
2015-05-26, 19:01
Medlem
CrystalMeths avatar
Undvik även att köpa den polerade mässing zippon!
Har haft den hög polerade versionen,den blev så oxiderad så jag gav bort den till en vän.
Han blev glad för det blev hans första zippo,jag fortsätter använda min enkla brushed crome.
Om du frågar mig så är det brushed crome zippon som e mest prisvärd.
Den åldras vackert också!
Citera
2015-05-28, 06:36
Medlem
Skönt att man bor i USA just nu och riktiga zippo's "MADE IN USA" finns överallt men försökte hitta när jag var hemma i Sverige så vet hur det är.

Kolla amazon eller eBay, kolla bara upp säljaren och reviews, allt är då inte scam då vissa företag säljer saker genom sajten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in