2015-05-24, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johansson.Stefan
Aha! Det var nästan det jag trodde. Jag tycker det är mycket för pengarna. Tyvärr finns det inte så mycket för vänster spelare tur att det finns nu för det fanns inte förut. Tack för svar! ☺

Hej! Aboslut kan ett sådant billigt spaldingset duga ett tag. Mest troligt är det att om man tycker golf är roligt så kommer man byta klubbor väldigt snabbt... Jag skulle satsa wilson staff och komplettera med hybrid, spoon driver och 2 wedgar. Kanske via golfbidder eller blocket.

Beror ju på vilken personlighet man har. Jag har bytt klubbor 4 gånger för att hitta vad som passade och kompletterade mina förmågor och brister, tog grönt kort 2013.
Citera
2015-05-24, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrox_
Hej! Aboslut kan ett sådant billigt spaldingset duga ett tag. Mest troligt är det att om man tycker golf är roligt så kommer man byta klubbor väldigt snabbt... Jag skulle satsa wilson staff och komplettera med hybrid, spoon driver och 2 wedgar. Kanske via golfbidder eller blocket.

Beror ju på vilken personlighet man har. Jag har bytt klubbor 4 gånger för att hitta vad som passade och kompletterade mina förmågor och brister, tog grönt kort 2013.

Dom på klubben hade inte bra sett för nybörjare som jag borde klara mig med i 2-3 år sa dom.
Citera
2015-05-25, 11:15
Medlem
fiskbulle06s avatar
Golfskor, hur stor skillnad är det och hur viktigt? Vad tror ni t.ex om ett par av dessa? Är total nybörjare och går kurs för grönt kort just nu.
Citera
2015-05-25, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskbulle06
Golfskor, hur stor skillnad är det och hur viktigt? Vad tror ni t.ex om ett par av dessa? Är total nybörjare och går kurs för grönt kort just nu.

Skulle inte rekommendera 4D, det är Stadiums egna märke och kvalitén är väl sådär... Du får vad du betalar för helt enkelt!

Jag skulle kolla på någon kampanjsko från Puma eller Nike. Vet att Golfstore ska ha en kampanj på en Nike-sko inom kort!
Citera
2015-05-25, 13:13
Medlem
fiskbulle06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Skulle inte rekommendera 4D, det är Stadiums egna märke och kvalitén är väl sådär... Du får vad du betalar för helt enkelt!

Jag skulle kolla på någon kampanjsko från Puma eller Nike. Vet att Golfstore ska ha en kampanj på en Nike-sko inom kort!

Okej, tack! Är det något man bör kolla på när det gäller golfskor (bortsett från att de ska vara sköna, sitta bra osv) eller är det bara som vanliga skor med bättre "grepp"? För/nackdelar med spikar och spiklös?
Senast redigerad av fiskbulle06 2015-05-25 kl. 13:15. Anledning: typo
Citera
2015-05-25, 13:19
Medlem
fiskbulle06s avatar
Skulle t.ex dessa vara ett bättre val än 4D då? Försöker komma så billigt undan som möjligt pga student. Callaway är vad jag förstått ett bra märke. Ligger det något i skrönan om att man inte "får" ha vita skor om man inte är proffs? Tycker de vita var snyggare än svarta..
Senast redigerad av fiskbulle06 2015-05-25 kl. 13:20. Anledning: typo
Citera
2015-05-25, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskbulle06
Skulle t.ex dessa vara ett bättre val än 4D då? Försöker komma så billigt undan som möjligt pga student. Callaway är vad jag förstått ett bra märke. Ligger det något i skrönan om att man inte "får" ha vita skor om man inte är proffs? Tycker de vita var snyggare än svarta..

Callaway är betydligt bättre än 4D. Den du länkade är en av deras billigare skor men fortfarande en duglig sko. Spiklösa skor fungerar lika bra som en med spikar så länge det är någorlunda torrt ute. Ska du spela i blöta förhållanden kommer du se ut lite som Bambi på hal is med dem. Personligen har jag flera par och använder för det mesta de spiklösa om det som nämnt, inte är dyngsurt på banan.
Citera
2015-05-25, 17:27
Medlem
fiskbulle06s avatar
Citat:
Callaway är betydligt bättre än 4D. Den du länkade är en av deras billigare skor men fortfarande en duglig sko. Spiklösa skor fungerar lika bra som en med spikar så länge det är någorlunda torrt ute. Ska du spela i blöta förhållanden kommer du se ut lite som Bambi på hal is med dem. Personligen har jag flera par och använder för det mesta de spiklösa om det som nämnt, inte är dyngsurt på banan.

Tack! Var inne på Stadium Outlet och hittade ett par Puma PG Derby spikeless för 299 - nedsatta från 1000 - kändes helt klart överkomligt så slog till direkt. Får se om jag eventuellt då behöver komplettera med ett par som har spikar, om jag skulle känna att dessa inte fungerar.
Citera
2015-05-28, 18:43
Medlem
Hej igen!
Vad har man i son golfbag egentligen? Finns sjukt mycket fack på min bag och jag har noll koll på vad man har med sig förutom peggar, bollar och handske.
Citera
2015-05-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johansson.Stefan
Hej igen!
Vad har man i son golfbag egentligen? Finns sjukt mycket fack på min bag och jag har noll koll på vad man har med sig förutom peggar, bollar och handske.

Mat
Alvedon
Skavsårsplåster
Vattenflaska
Regnkläder
Avståndskikare
Greenlagare
Markeringsknapp
Banguide

Inte för att jag har allt det här i bagen själv när jag är ute och spelar en 9:a på hemmabanan. Däremot är det väl rätt standard om jag är iväg på tävling på bortaplan.
Citera
2015-05-28, 22:08
Medlem
ToblaTs avatar
Citat:
Mat
Alvedon
Skavsårsplåster
Vattenflaska
Regnkläder
Avståndskikare
Greenlagare
Markeringsknapp
Banguide

Inte för att jag har allt det här i bagen själv när jag är ute och spelar en 9:a på hemmabanan. Däremot är det väl rätt standard om jag är iväg på tävling på bortaplan.

Lägger till lite av mina saker till listan;

Vanliga plåster (elastiska och som klipps till rätt storlek)
Eltejp
Schweizisk armékniv
Extra handskar (olika typer)
2 handdukar (utöver den som sitter utanpå bagen. En för klubbor och en för händer/ansikte)
Rangepeggar (vissa klubbar har mattor som kräver speciella peggar)
Citera
2015-05-31, 04:47
Medlem
Jag ska köpa golfset. Jag är helt ny.
Max 1000 kr. Så lite som möjligt vill jag ge.
Jag bor i Göteborg.

http://www.blocket.se/goteborg/Taylor_Made_bag_och_klubbor_60375975.htm?ca=20&w=2

http://www.blocket.se/goteborg/Golfbag_jarnset_60574296.htm?ca=20&w=2

Är detta bra?

Jag vet inte vad jag köper.... Vill inte köpa till överpris av värdet.

Kom gärna med tips på golfset på blocket i Göteborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in