2015-05-15, 03:46
Medlem
Lite annorlunda läsning om fenomenet US-Saudi:
http://russia-insider.com/en/us-saudi-friendship-hypocrisy-its-best/ri6890

Jag menar, ok sverige traditionellt inte diggar ryssland, men vill man verkligen leva i ett medeltida babylon där exalterade regimer är sådana där man hugger av händerna på folk, och där finanskriminella dödar folk, startar krig, arresterar och trakasserar dissidenter, förföljer och avlyssnar människor för brottet att de har annorlunda åsikter än vad som stoppas ner i halsen på dem? Är det verkligen "the pinnacle of western civilisation"?
Citera
2015-05-15, 12:04
Medlem
Jag tänker tyvärr på Hitlerjugend. Vad tänker ni?

Citat:
Ryssland fortsätter att använda barn i militärt propagandasyfte. Under firandet av Segerdagen 9 maj kläddes ryska barn upp i militärmunderingar. 14 maj var det dags igen, i en parad staden Rostov vid Don i södra Ryssland. Runt 500 barn mellan fyra och tio år, som alla är medlemmar i så kallade ”patriotklubbar”, deltog i paraden, vars syfte var att hedra veteraner från andra världskriget.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/bilder-ryska-barn-i-militarparad_4564162.svd?sidan=1
Citera
2015-05-15, 12:15
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becknamycketmera
Jag tänker tyvärr på Hitlerjugend. Vad tänker ni?

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/bilder-ryska-barn-i-militarparad_4564162.svd?sidan=1
Jag tänker att Ryssland vill hålla liv i mytologibildningen kring Stora fosterländska kriget men att veteranerna börjar ta slut så att de måste ta till nya grepp.
Citera
2015-05-15, 23:42
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Jag tänker att Ryssland vill hålla liv i mytologibildningen kring Stora fosterländska kriget men att veteranerna börjar ta slut så att de måste ta till nya grepp.

De har hållit på med detta i många år nu:

https://www.youtube.com/watch?v=ysOPprpRQ8o
Citera
2015-05-24, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Ryssland är en pacifistisk nation som endast jobbar för världsfred. Sättet Ryssland gör det på trotsar dock vårt förstånd. Ganglere är här för att hjälpa oss att tolka Rysslands aktioner.
Jag håller fullständigt med dig! du ser iaf. vad 50% av Mellanöstern, samt Indien, Kina och ett antal andra länders befolkningar tycker om Ryssland, alltså minst 2-2.5 miljarder (Större delar av Kina, EEU-länder, Iranska alliansen, Kina och Rysslands allierade i EU) ser positivt på Ryssland, som regering och minst 70% av befolkningen! jmf. med hur stor del av världen EU och USA är, grattis!

Det är alltså ungefär 1.5 miljarder om man tror att hela EU och USA samt dess allierade som tror att Ryssland är hot, mot ungefär ytterligare en miljard mer än denna siffran som ser Ryssland som främjare av världsfreden.
Citat:
Ryssland har erövrat Krim och därmed är det ingen gammal eller naturlig del av Ryssland..
Vi kan skyldighetsförklara 183 av världens länder för det, då ungefär 170-180 skapats med erövringar, eller beväpnad revolt, som efterföljs av erövringar.
Citera
2015-05-25, 11:45
Medlem
från flashback användaren Blamby Douche till min inkorg:

Citat:
Ursprungligen postat av Blamby Douche
Om Sverige ska ha någon som helst framtid som en sund och stark nation så måste vi närma oss Ryssland.

Du vill med din NATO- och sionistropaganda göra svenskarna till ett under globalistbankirerna livegt, rotlöst, identitetslöst, dekadent, själlöst slavfolk.

Du har inga andra värden än dollarn, du och dina gelikar är oförsonliga dödsfiender till Europa, europeiska värderingar, de europeiska folken. Du är inte svensk.

När Putinlakejerna inte längre klarar av att förlora ena debatten efter den andra så kör de iväg sin propaganda i inkorgarna istället. Jag har inte kommunicerat med Blamby Douche någonstans men ändå ansåg han sig ha rätten att försöka hjärntvätta mig. Vad säger ni om hans försök?
Citera
2015-05-25, 13:48
Medlem
Citat:

När Putinlakejerna inte längre klarar av att förlora ena debatten efter den andra så kör de iväg sin propaganda i inkorgarna istället. Jag har inte kommunicerat med Blamby Douche någonstans men ändå ansåg han sig ha rätten att försöka hjärntvätta mig. Vad säger ni om hans försök?
Jag raderade hans mejl. Troligen ett massutskick av ett putintroll med lögnen som rättesnöre. Är det så Ryssland bedriver sin utrikespolitik så är det bara att beklaga.
Citera
2015-05-25, 15:33
Medlem
OttorWaefres avatar
Citat:

Nu är detta väl egentligen OT, men ja, det sorgliga lilla enögda krypet har spammat mig med samma meddelande, och givetvis missar han helt märket vad gäller mina politiska preferenser.

Bara att ignorera de små liven och gå vidare med att informera Sverige om rysspackets gärningar.

oNt: I sitt evinnerliga subhumana resentiment mot det Ryssland evigt överlägsna Sverige attackerar nu rysschauvinister Ikea med det Putin-lojala russist-partiet "Rodinas" välsignelse, detta utifrån svagsinta argument om att uppförandet av ett Ikea-varuhus skulle innebära en "skändning" av närliggande minnesmärken och gravar resta till minne över den röda orkhorden:

http://unvis.it/www.dn.se/nyheter/varlden/nazistiskt-ikea-forstor-minnesmarken-fran-kriget/

För övrigt borde Moskva jämnas med marken och ersättas av en kopia av Älmhult bosatt av rasrena smålänningar, alt. sudettyskar.
Senast redigerad av OttorWaefre 2015-05-25 kl. 16:25.
Citera
2015-05-25, 18:05
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OttorWaefre
attackerar nu rysschauvinister Ikea med det Putin-lojala russist-partiet "Rodinas" välsignelse, detta utifrån svagsinta argument om att uppförandet av ett Ikea-varuhus skulle innebära en "skändning" av närliggande minnesmärken och gravar resta till minne över den röda orkhorden:

http://unvis.it/www.dn.se/nyheter/varlden/nazistiskt-ikea-forstor-minnesmarken-fran-kriget/

För övrigt borde Moskva jämnas med marken och ersättas av en kopia av Älmhult bosatt av rasrena smålänningar, alt. sudettyskar.
De äckliga ryssarna.
De har förstört och bulldozat över kyrkogårdar i Karelen.
Även finska soldatgravar. När man från Finland protesterade så svarade Mordor med sedvanlig chauvinism och omoral med att det gått "så många generationer".
De har en övernaturlig förmåga att skända allt och leka gnällpelle så fort de passar deras intressen.

Går det att respektera Ryssland och ryssar? Absolut inte. Det är ett folk som inte ens respekterar sig själva.
Citera
2015-05-25, 18:27
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kryuchkov
Jag håller fullständigt med dig! du ser iaf. vad 50% av Mellanöstern, samt Indien, Kina och ett antal andra länders befolkningar tycker om Ryssland, alltså minst 2-2.5 miljarder (Större delar av Kina, EEU-länder, Iranska alliansen, Kina och Rysslands allierade i EU) ser positivt på Ryssland, som regering och minst 70% av befolkningen! jmf. med hur stor del av världen EU och USA är, grattis!

Det är alltså ungefär 1.5 miljarder om man tror att hela EU och USA samt dess allierade som tror att Ryssland är hot, mot ungefär ytterligare en miljard mer än denna siffran som ser Ryssland som främjare av världsfreden.
Vi kan skyldighetsförklara 183 av världens länder för det, då ungefär 170-180 skapats med erövringar, eller beväpnad revolt, som efterföljs av erövringar.
Snälla doktorn... Du verkar intelligent men sen slår du till med helt obegripliga 'bevis'.

Majoriteten av t ex Indiens befolkning vet inte ens om att Ryssland existerar!
Folket i de länder du nämner har generellt låg kunskap om politik än mindre om utrikespolitik.

Vad vet de, jämfört med oss som haft med er att göra?

Lustigt nog läste jag detta idag:

"But ask Chinese people about Russia and Mr. Putin on some of the same Beijing streets shown in the video — near Ritan Park, where many Russian traders converge and signs are in Chinese and Russian — and the skepticism of three decades of frosty China-Russia relations in the 1960s through the 1980s comes out. While some praised Mr. Putin as strong and decisive, others didn’t hold back in their criticism.

Lang Meng, 34, who works for a technology company in the northeastern Chinese city of Shenyang, said Russia’s economy has done well under Mr. Putin. “But I think Russia and its government are pretty greedy when it comes to territory,” he said.

“I hope China can get more resources, like natural gas, from Russia and China can sell more things to Russia, too,” said Mr. Lang, who was on a business trip in Beijing.

Hua Dabiao, 30, a commodities trader, said Russians were unreliable.

“The U.S. is better than Russia. Americans’ ways of doing business and dealing with problems are better than those of Russians,” said Mr. Hua, whose company does business with American companies. “I’m actually worried that the Russians might break energy contracts China has signed with them after Putin steps down.”"
http://mobile.nytimes.com/blogs/sinosphere/2015/05/07/china-to-russia-putin-is-a-hunk-now-about-those-gas-prices/?referrer=

Vilket reflekterar ku det att de kineser som har haft kontakt med omvärlden är inte helt övertygade om att Ryssland är en särskilt positiv nation i deras ögon.
Citera
2015-05-25, 20:29
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
“The U.S. is better than Russia. Americans’ ways of doing business and dealing with problems are better than those of Russians,” said Mr. Hua, whose company does business with American companies. “I’m actually worried that the Russians might break energy contracts China has signed with them after Putin steps down.”"
http://mobile.nytimes.com/blogs/sinosphere/2015/05/07/china-to-russia-putin-is-a-hunk-now-about-those-gas-prices/?referrer=

Vilket reflekterar ku det att de kineser som har haft kontakt med omvärlden är inte helt övertygade om att Ryssland är en särskilt positiv nation i deras ögon.

Kineserna gör naturligtvis rätt i att noja över att näste Ryska ledare/Tsar inte respekterar avtal underskrivna av hans företrädare när det inte passar den nye Tsarens agenda.

Det har Ryska ledare nämligen aldrig gjort, varför skulle det bli någon skillnad efter Putin?

Och som ett brev på Posten så har nu nämnde Tsar dvs Putin precis undertecknat en ramlag som ger Ryska myndigheter rätt att stämpla vilken utländsk gruppering som helst inklusive företag som har verksamhet i Ryssland med titeln "oönskad utländsk grupp". Utan domstolsprövning.

http://rt.com/politics/261741-russian-undesirable-organizations-putin/

Och när detta är gjort, så kan alltså Ryska myndigheter helt sonika stänga ner verksamheten, beslagta alla tillgångar och sparka ut de "oönskade" ur landet.

Låter väl som ett utmärkt sätt att locka utländska investerare och kapital till Ryssland, eller hur?
Citera
2015-05-25, 20:37
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz

Låter väl som ett utmärkt sätt att locka utländska investerare och kapital till Ryssland, eller hur?

Perfekt!
Ryssland är som en tonårsflicka som själv skär upp sina egna handleder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in