2015-05-24, 13:07
Medlem
Nej Ymer räckte inte till,synd på 2:a,men jag måste säga jag är väldigt orolig för andra serven, om han inte förbättrar den är jag osäker om han kommer topp 100 ens, och det är inget man gör över en natt heller gissar jag.
Undrar förresten hur Ymer gör nu, om han spelar något på gräset,inte för att jag tror det passar hans spelstil men.
Citera
2015-05-24, 14:10
Medlem
Jaja. Men Ymer, Coric, Donaldson och Kokkinakis är väl de enda under 20 som har tagit sig in i huvudturneringen av egen kraft, så det är en riktigt bra vecka lille Ymer gör ändå. Där var 10 år mer erfarenhet på andra sidan nätet.

Märks att gubben Fed är gammal, seten går över 30 min, i unga år hade han blåst ut Falla på 3x20.
Citera
2015-05-24, 14:45
Medlem
barnets avatar
Det var nog lika bra att Ymers match inte sändes. Kämpa Lindell!
Citera
2015-05-24, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nej Ymer räckte inte till,synd på 2:a,men jag måste säga jag är väldigt orolig för andra serven, om han inte förbättrar den är jag osäker om han kommer topp 100 ens, och det är inget man gör över en natt heller gissar jag.
Undrar förresten hur Ymer gör nu, om han spelar något på gräset,inte för att jag tror det passar hans spelstil men.

Andraserve är väl mest en rädsla att missa och slå dubbelfel. Slår man förstaservar över 200(209 snabbaste idag) med 50-60% säkerhet där han väl oftast ligger bör man kunna slå andraservar utan att ta bort all fart(vilket verkar vara problem #1). Sen kanske han inte direkt lärt sig kick och taktiska andraservar men det är en annan sak. Han måste slå x antal tusen fler servar på träning helt enkelt, med hans längd kommer det inte gratis. Tränare Blanco säger ju att han måste träna mest på serve, och göra forehanden till ett vapen.

Idag var det nog lite annat också som var problemet, 13 vinnare på tre set tyder på att han var tillbakapressad och inte tillräckligt långt fram i banan. Dessutom slår Rosol på det mesta oavsett läge så det blir aldrig något flyt i bollandet. Det är ändå en OK scoreline. Han borde knipit andra set, då hade det känts lite bättre.

Elias är anmäld till challengers(på grus) i Tyskland och Italien kommande veckor. Lindell är anmäld till Tyskland och Tjeckien. Tvekar på att han kommer ställa om för gräs, även om han säkerligen ställer upp i Wimbledon-kvalet.
Citera
2015-05-24, 17:22
Medlem
Marquesos avatar
Varför visar de inte Tsonga-Lindell? Ville ju se grabben, även om han får stordäng.

edit: äntligen!
Senast redigerad av Marqueso 2015-05-24 kl. 17:34.
Citera
2015-05-24, 17:40
Medlem
Riktig sopa Lindell även om det är tufft motstånd,lär inte bli någonting av han heller på elitnivå fortsatt mörkt för tennis Sverige då jag inte tror särskilt mkt på Ymer heller.
Citera
2015-05-24, 18:26
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Nu ser jag iofs inte Lindells match, men man ska nog inte dra för stora slutsatser av att det är utklassningssiffror. På grus är det ju så att man verkligen måste vinna varje boll spelmässigt, även i egen serve, man får liksom inga gratispoäng bara för att man har serven. Det gör att siffrorna kan rinna iväg ordentligt när man möter en så vass spelare som Tsonga.

Lindell har faktiskt gjort det rätt bra de senaste veckorna. Däremot tror inte jag heller att han kan bli en topp 100 spelare. Men han kan säkert bli en spelare som lyckas kvala in till ett par stycken Grand Slam turneringar, och kanske till och med vinna någon match, åtminstone på grus.
Citera
2015-05-24, 18:49
Medlem
Ymer tror jag fortfarande lite på,men tidigare trodde jag på att han kunde bli en topp 20 spelare, tycker han har s stort spel i sig att han skulle kunna bli något om alla bitar faller på plats ,borde komma snart i så fall.
Risken är väl att en norrman snart är bästa nordbo, Casper ruud är typ minst lika bra som lill ymer ,placeringen bakom Mikael på junior rankingen (16) och känns som han närmat sig Lill ymer i alla fall.
Skulle en norrman va före bästa svensk på rankingen är det väl nästan droppen ,Norge kan ju inte ha haft många proffsspelare precis :P
Citera
2015-05-24, 19:46
Medlem
Gag Halfrunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Risken är väl att en norrman snart är bästa nordbo, Casper ruud är typ minst lika bra som lill ymer ,placeringen bakom Mikael på junior rankingen (16) och känns som han närmat sig Lill ymer i alla fall.
Skulle en norrman va före bästa svensk på rankingen är det väl nästan droppen ,Norge kan ju inte ha haft många proffsspelare precis :P

Casper Ruud? Är han son eller på annat sätt släkt med 90-talsspelaren Christian Ruud? Ruud var som bäst rankad 39 hösten 1995 och nådde som längst i GS-sammanhang en åttondel i Australian Open 1997.

http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_Ruud
Citera
2015-05-24, 19:49
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gag Halfrunt
Casper Ruud? Är han son eller på annat sätt släkt med 90-talsspelaren Christian Ruud? Ruud var som bäst rankad 39 hösten 1995 och nådde som längst i GS-sammanhang en åttondel i Australian Open 1997.

Det är hans far: http://www.vg.no/sport/tennis/ruud-vil-bli-verdens-beste-junior/a/23384361/
Citera
2015-05-24, 20:20
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Tror Ymer kommer bli en riktigt duktig spelare i framtiden men det tar sin tid. Killen har just fyllt 19 år och har gjort det väldigt bra för sig själv så här långt i sin karriär. Det intressanta med Ymer är att potentialen finns där men det gäller att ha tålamod. Ymer kan bli hur bra som helst.

Lindell däremot fyller 24 i år och att han lyckades kvala in till en grand slam och bli avklädd av Tsonga på Philippe Chatrier kan mycket väl bli hans stora höjdpunkt. Allvarligt talat ser inte Lindell som något framtidshopp som kommer göra bra resultat på ATP touren. Han ska vara väldigt glad om han lyckas ta sig in på topp 100 någon gång i framtiden.
Citera
2015-05-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gag Halfrunt

Jo det är han , han och Mikael möttes ju bland annat i junior em final för 14 åringar , där var Mikael starkast.

edit: Dom har mötts en gång i år också, och då vann också lill ymer,men stehårda matcher bägge, kan nog va läge hålla koll på bägge dom där framöver, nu närmast i franska öppna junior.
Men dom är ju 16 bägge 2 (Norrmannen lite yngre) så dom är ju några år ung än.
Senast redigerad av pederN 2015-05-24 kl. 21:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in