Nu har jag inte hängt med i tråden här då jag faktiskt inte ens hade tänkt att se eländet ikväll. Till min bedrövelse så vann Sverige och judepojken Måns kommer att höras och synas ännu mer nu, än vad som har varit fallet hittills, vilket bara det har varit för mycket. Mot min vilja blev jag utsatt för denna tortyr som mången knegar-Svensson ser som ett evenemang i klass med fotbolls-VM, vinter-OS eller riksdagsval. Med stor entusiasm sitter de fulltankade med soda stream-läsk, jordnötter och micropopcorn. Hunden är rastad och pappa och mamma delar en vinare... och i år så hamnade jag i en sådan prekär situation att jag råkade vistas i ett hem där eländet var på och jag hade noll att säga till om i spörsmålet om kanalval. Men tro inte att jag misströstade, utan man får ju göra det bästa av situationen. Därför hoppades jag innerligt att Ryssland skulle vinna, så att de skulle få skicka en känga till resterande delar av Europa samt låta dem visa sina rätta färger med fjanterier som bojkott och klagorop. Dessvärre vann Sverige och bögen Måns. Usch!
Hur som helst. Tillbaka i hemmets lugna vrå. Trygg i egenskap av envåldshärskare med hundraprocentig makt över fjärrkontrollerna. Slappar lite vid datorn och hamnar på satirbloggen "Ingångsvärden" och får se detta:
http://ingangsvarden.blogspot.se/2015/05/kris-i-kreml.html - Ligger det någon sanning i det som skrivs? Att Putin har flaggat för en alternativ festival med folkrepublikerna Luhansk och Donetsk, Sydossetien, Abchazien, Transnistrien och Ryssland? Lite svårt att veta vad satiren bygger på de gånger de inte hänvisar till någon källa.