Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-24, 02:47
Medlem
twoeggss avatar
Undrar om Eric Saade och Danny är förbannade nu när Måns vann ESC.
2015-05-24, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det är en myt skapat av den svenska branschen. Inget har framkommit om hur man har mätt detta. Dessutom nämns inte på vilket sätt vi skulle vara trea: Intäkter? Totala intäkter ellet intäkter per capita? Antal låtar? Listettor? Det är också oklart om andra musikexporterande ländet gör jämförbara mätningar.

P3 granskades i en serie just detta. Avsnitten finns att hämta på deras sajt. Programmet prisbelönades.
Programserien heter "Hitfabriken" och består av 10 avsnitt.
Det är väl ganska självklart att det är per capita som räknas.
2015-05-24, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Undrar om Eric Saade och Danny är förbannade nu när Måns vann ESC.

säkert lite. det är mänskligt....

tror oxå sanna var avis.
2015-05-24, 02:49
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trekky76
Italien vann telefonröstningen 84 poäng före Sverige som var trea. Ryssland var tvåa.
Jurygrupperna säkrade alltså segern för Sverige.
Pinsamt.
Hur många poäng fick dessa tre i telefonomröstningen?
2015-05-24, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Pinsamt.
Hur många poäng fick dessa tre i telefonomröstningen?

Italien 366, Ryssland 286, Sverige 279 räknar jag till nu. Bara danskarna och norrmännen gav oss en tolva i teleröstningen.
2015-05-24, 02:53
Medlem
Citat:
Italien vann telefonröstningen 84 poäng före Sverige som var trea. Ryssland var tvåa.
Jurygrupperna säkrade alltså segern för Sverige.
Hur var det för Conchita förra året? Vann han också pga juryn?

Fattar inte grejen med Italiens smöriga bidrag. Tydligen gick det hem i stugorna. Tur att Juryn räddade Europa från den vinsten.
2015-05-24, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Hur var det för Conchita förra året? Vann han också pga juryn?

Fattar inte grejen med Italiens smöriga bidrag. Tydligen gick det hem i stugorna. Tur att Juryn räddade Europa från den vinsten.

Nope. Vann stort både teleröstningen och bland jurygrupperna.
2015-05-24, 02:54
Medlem
Nu har jag inte hängt med i tråden här då jag faktiskt inte ens hade tänkt att se eländet ikväll. Till min bedrövelse så vann Sverige och judepojken Måns kommer att höras och synas ännu mer nu, än vad som har varit fallet hittills, vilket bara det har varit för mycket. Mot min vilja blev jag utsatt för denna tortyr som mången knegar-Svensson ser som ett evenemang i klass med fotbolls-VM, vinter-OS eller riksdagsval. Med stor entusiasm sitter de fulltankade med soda stream-läsk, jordnötter och micropopcorn. Hunden är rastad och pappa och mamma delar en vinare... och i år så hamnade jag i en sådan prekär situation att jag råkade vistas i ett hem där eländet var på och jag hade noll att säga till om i spörsmålet om kanalval. Men tro inte att jag misströstade, utan man får ju göra det bästa av situationen. Därför hoppades jag innerligt att Ryssland skulle vinna, så att de skulle få skicka en känga till resterande delar av Europa samt låta dem visa sina rätta färger med fjanterier som bojkott och klagorop. Dessvärre vann Sverige och bögen Måns. Usch!

Hur som helst. Tillbaka i hemmets lugna vrå. Trygg i egenskap av envåldshärskare med hundraprocentig makt över fjärrkontrollerna. Slappar lite vid datorn och hamnar på satirbloggen "Ingångsvärden" och får se detta: http://ingangsvarden.blogspot.se/2015/05/kris-i-kreml.html - Ligger det någon sanning i det som skrivs? Att Putin har flaggat för en alternativ festival med folkrepublikerna Luhansk och Donetsk, Sydossetien, Abchazien, Transnistrien och Ryssland? Lite svårt att veta vad satiren bygger på de gånger de inte hänvisar till någon källa.
2015-05-24, 02:55
Medlem
Citat:
Bara danskarna och norrmännen gav oss en tolva i teleröstningen.
Jaså? Ser att vi hamnade etta i Australiens tefonomröstning iaf.

För övrigt säger inte telefonrösterna ett skit eftersom majoriten är kompisröster till grannländer. Kolla på 2007 års ESC så får ni se hur det gick utan jury...
Senast redigerad av ..anonym.. 2015-05-24 kl. 02:57.
2015-05-24, 02:56
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeyboardWarrior
fyfan, att det ens är tillåtet att ''ge'' Sverige vinsten.

Hade man bytt startordning på Sverige - Italien eller Sverige - Ryssland hade vi nog fått flera tittarröster.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Jaså? Ser att vi hamnade etta i Australiens tefonomröstning iaf.

Ja glömde ju att de var med. Tre då alltså.
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
http://www.eurovision.tv/page/results?event=2083&voter=SE

Tack

Förvånande röstning i mitt tycke... Men vi är inte en homogen befolkning och Australien har sin status bland svenskar så den tolvan kunde man ju räkna ut på förhand.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in