Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-24, 02:36
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Engelska språket? Rysslands låt är skriven av svenskar och har inga grammatiska fel över huvud taget. Klyschig? Ja. Felaktig? Nej.

Inse fakta istället, att västeuropeiska jurygrupper inte gav höga poäng till Ryssland pga politiska orsaker. De länderna som röstade mest ärligt iår var definitivt Balkan-länderna, Ryssland och forna Sovjet-staterna. Grekland och Cypern gav inga tolvor till varandra, Rumänien gav 12 poäng till Italien (som de gav 0 poäng förra året), osv.

Västeuropa börjar mer och mer likna som ett skämt. Putin har rätt. Vad är meningen med att stå för allas lika värde när man behandlar ett ryskt bidrag i en musiktävling som något ondskefullt?
+1
2015-05-24, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan
du menar rysslandspropaganda? good for them i så fall! ryssland är ett vackert land med mycket kultur som man måste kunna fira utan att dra in utrikespolitiken.

Rysslandspropaganda och diktaturspropaganda är samma sak så ja.
2015-05-24, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
Rysslandspropaganda och diktaturspropaganda är samma sak så ja.
nej.
2015-05-24, 02:39
Medlem
Hunden007s avatar
nån kan sammanfatta Juryn VS Televote rösterna http://www.eurovision.tv/page/results
2015-05-24, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trekky76
Italien vann telefonröstningen 84 poäng före Sverige som var trea. Ryssland var tvåa.
Jurygrupperna säkrade alltså segern för Sverige.
really? skulle inte förvåna mig om ryssland hoppar av nästa år.
2015-05-24, 02:40
Medlem
hashish-boys avatar
Var kan man se hur Sverige röstade?
2015-05-24, 02:42
Medlem
TheKeyboardWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trekky76
Italien vann telefonröstningen 84 poäng före Sverige som var trea. Ryssland var tvåa.
Jurygrupperna säkrade alltså segern för Sverige.
fyfan, att det ens är tillåtet att ''ge'' Sverige vinsten.
Senast redigerad av TheKeyboardWarrior 2015-05-24 kl. 02:44.
2015-05-24, 02:42
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Var kan man se hur Sverige röstade?

http://www.eurovision.tv/page/results?event=2083&voter=SE
2015-05-24, 02:43
Medlem
IamSiriuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Engelska språket? Rysslands låt är skriven av svenskar och har inga grammatiska fel över huvud taget. Klyschig? Ja. Felaktig? Nej.

Jag sa aldrig att det var grammatiskt felaktigt. Det jag pratar om är att texten är som poesi skriven av små barn.

"When I look around at these faces
I can see the stars in the sky
We will sing
We will shine"

Det finns inget värre än texter som nämner att saker och ting är som stjärnorna på himlen. Då är det riktigt låg nivå.

Vad spelar det för roll att låten är skriven av svenskar? Den är lika dåligt författad för det.
2015-05-24, 02:45
Medlem
mimimexs avatar
Nu hoppas jag fan att det är Stockholm och Friends Arena som kommer att hålla tävlingen. Annars så kommer jag fan bli förbannad och jag kommer aldrig titta på Eurovision igen. Friends Arena tar väl 65 000 pers? Jag kommer att köpa biljetter och vara på plats i arenan i finalen i alla fall.
Senast redigerad av mimimex 2015-05-24 kl. 02:47.
Medlem
IamSiriuss avatar
Jag sa detta redan förra året men visst ser Conchita Wurst ut som Måns med smink och långt hår. De har exakt samma näsa och allt. http://tinypic.com/r/icn6sm/8
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Tja, men med tanke på att vi är så små så har vi ändå en imponerande musikindustri.

Om jag inte missminner mig så ligger vi trea vad gäller musikexport, slagna bara av Storbritannien och USA.
Det är en myt skapat av den svenska branschen. Inget har framkommit om hur man har mätt detta. Dessutom nämns inte på vilket sätt vi skulle vara trea: Intäkter? Totala intäkter ellet intäkter per capita? Antal låtar? Listettor? Det är också oklart om andra musikexporterande ländet gör jämförbara mätningar.

P3 granskades i en serie just detta. Avsnitten finns att hämta på deras sajt. Programmet prisbelönades.
Programserien heter "Hitfabriken" och består av 10 avsnitt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in